tasku Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Witam jest tu całkowicie nowy zbieram informacje na temat możliwości holowania przyczep na kat. B. Czytając te wszystkie niejasne przepisy oraz możliwości co teoretycznie można ciągać a o czym nie zawsze wie Policja. Moja prośba aby ktoś dobrze zorientowany w prosty sposób zdefiniował jak to jest naprawdę. Gdzieś w artykule jest mowa o 4250kg czyli np.czy holownik o masie własnej 2300kg może ciągnąć przyczepę o masie własnej 1200 (dmc 1900kg)? Oczywiście cały czas mówimy o kat. B Jaka optymalna konfiguracja jest dopuszczalna ? Interesuje mnie przyczepa o dmc 1900kg czy na kat.B moge ciągac takową przyczepę i jakie parametry musi posiadac auto holujące ? Czy auta terenowe o znacznej masie własnej powyżej 1700kg to dobry wybór ? np. Ford Explorer/Expedition(MW 2300kg), Toyota 4-runner, Mitsubishi Pajero Sport. Rozważam zakup auta z dużą pojemnością z instalacją gazową lub diesla, np. ford 4-5l, Toyota 3l benz/diesel, Mitsubishi 3l benz/diesel. Koszty paliwa na 100km porównywalne są w silnikach pow. 3l zasilane gazem oraz dieslach 3l. Znam zalety dieslów jeżeli chodzi o momenty obrotowe oraz łatwość pokonywania wzniesień przy obciążeniu, ale co w praktyce wychodzi korzystniej ? Z góry dziękuje za zainteresowanie moim postem oraz rzetelne odpowiedzi pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adje Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Temat był juz wielokrotnie wałkowany na forum. DMC zestawu nie może przekraczać 3500 kg przy czym DMC przyczepy nie może być większe od DMC holownika. Wpomniane 4250kg dopuszczalne jest tylko w przypadku przyczepy lekkiej,tzn holownik 3500+przyczepa 750kg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kocur Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 tasku, poczytaj tutaj : http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=2178 Ale z przyczepą o DMC 1900 to zdecydowanie będziesz musiał zrobić E + B. Wynika to z prostego odjęcia od DMC zestawu =3500 DMC przyczepy =1900 zostaje 1600. Czyli masa auta musiałaby byc mniejsza od masy przyczepy a to jest niedozwolone. Albo mniejsza przyczepa albo prawo jazdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tasku Posted November 24, 2009 Author Share Posted November 24, 2009 czyli najwiekszą przyczepę jaka moge ciągnąć to np. dmc holownika 2000kg i przyczepa dmc 1500 kg, optymalny zestaw przy rodzinnym kombi i w tym przypadku nie bede miał nieprzyjemności ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekkow Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Nie , jeśli masa własna holownika nie przekroczy 1500 kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekSz Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Uzyskanie kategorii E do B nie jest zbyt trudne, zwłaszcza dla kogoś, kto nie jest nowicjuszem w holowaniu przyczepy. Więc może lepiej zrobić to E i mieć więcej możliwości w konfuguracji zestawu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kocur Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Uzyskanie kategorii E do B nie jest zbyt trudne, zwłaszcza dla kogoś, kto nie jest nowicjuszem w holowaniu przyczepy. Więc może lepiej zrobić to E i mieć więcej możliwości w konfuguracji zestawu? Często najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze do zrozumienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.