Jump to content

Holownik i przyczepa na kat.b - optymalnie


tasku
 Share

Recommended Posts

Witam

 

jest tu całkowicie nowy zbieram informacje na temat możliwości holowania przyczep na kat. B.

Czytając te wszystkie niejasne przepisy oraz możliwości co teoretycznie można ciągać a o czym nie zawsze wie Policja.

Moja prośba aby ktoś dobrze zorientowany w prosty sposób zdefiniował jak to jest naprawdę.

 

Gdzieś w artykule jest mowa o 4250kg czyli np.czy holownik o masie własnej 2300kg może ciągnąć przyczepę o masie własnej 1200 (dmc 1900kg)?

 

Oczywiście cały czas mówimy o kat. B

 

Jaka optymalna konfiguracja jest dopuszczalna ?

 

Interesuje mnie przyczepa o dmc 1900kg czy na kat.B moge ciągac takową przyczepę i jakie parametry musi posiadac auto holujące ?

 

Czy auta terenowe o znacznej masie własnej powyżej 1700kg to dobry wybór ? np. Ford Explorer/Expedition(MW 2300kg), Toyota 4-runner, Mitsubishi Pajero Sport.

 

Rozważam zakup auta z dużą pojemnością z instalacją gazową lub diesla, np. ford 4-5l, Toyota 3l benz/diesel, Mitsubishi 3l benz/diesel. Koszty paliwa na 100km porównywalne są w silnikach pow. 3l zasilane gazem oraz dieslach 3l. Znam zalety dieslów jeżeli chodzi o momenty obrotowe oraz łatwość pokonywania wzniesień przy obciążeniu, ale co w praktyce wychodzi korzystniej ?

 

Z góry dziękuje za zainteresowanie moim postem oraz rzetelne odpowiedzi

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Temat był juz wielokrotnie wałkowany na forum.

DMC zestawu nie może przekraczać 3500 kg przy czym DMC przyczepy nie może być większe od DMC holownika.

Wpomniane 4250kg dopuszczalne jest tylko w przypadku przyczepy lekkiej,tzn holownik 3500+przyczepa 750kg

Link to comment
Share on other sites

tasku, poczytaj tutaj :

 

http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=2178

 

Ale z przyczepą o DMC 1900 to zdecydowanie będziesz musiał zrobić E + B. Wynika to z prostego odjęcia od DMC zestawu =3500 DMC przyczepy =1900 zostaje 1600. Czyli masa auta musiałaby byc mniejsza od masy przyczepy a to jest niedozwolone.

 

Albo mniejsza przyczepa albo prawo jazdy :hehe:

Link to comment
Share on other sites

czyli najwiekszą przyczepę jaka moge ciągnąć to np. dmc holownika 2000kg i przyczepa dmc 1500 kg, optymalny zestaw przy rodzinnym kombi i w tym przypadku nie bede miał nieprzyjemności ???

Link to comment
Share on other sites

Nie , jeśli masa własna holownika nie przekroczy 1500 kg. :bukiet:

Link to comment
Share on other sites

Uzyskanie kategorii E do B nie jest zbyt trudne, zwłaszcza dla kogoś, kto nie jest nowicjuszem w holowaniu przyczepy. Więc może lepiej zrobić to E i mieć więcej możliwości w konfuguracji zestawu?

Link to comment
Share on other sites

Uzyskanie kategorii E do B nie jest zbyt trudne, zwłaszcza dla kogoś, kto nie jest nowicjuszem w holowaniu przyczepy. Więc może lepiej zrobić to E i mieć więcej możliwości w konfuguracji zestawu?

 

Często najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze do zrozumienia :bukiet::)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...