Skocz do zawartości

Holownik i przyczepa na kat.b - optymalnie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

jest tu całkowicie nowy zbieram informacje na temat możliwości holowania przyczep na kat. B.

Czytając te wszystkie niejasne przepisy oraz możliwości co teoretycznie można ciągać a o czym nie zawsze wie Policja.

Moja prośba aby ktoś dobrze zorientowany w prosty sposób zdefiniował jak to jest naprawdę.

 

Gdzieś w artykule jest mowa o 4250kg czyli np.czy holownik o masie własnej 2300kg może ciągnąć przyczepę o masie własnej 1200 (dmc 1900kg)?

 

Oczywiście cały czas mówimy o kat. B

 

Jaka optymalna konfiguracja jest dopuszczalna ?

 

Interesuje mnie przyczepa o dmc 1900kg czy na kat.B moge ciągac takową przyczepę i jakie parametry musi posiadac auto holujące ?

 

Czy auta terenowe o znacznej masie własnej powyżej 1700kg to dobry wybór ? np. Ford Explorer/Expedition(MW 2300kg), Toyota 4-runner, Mitsubishi Pajero Sport.

 

Rozważam zakup auta z dużą pojemnością z instalacją gazową lub diesla, np. ford 4-5l, Toyota 3l benz/diesel, Mitsubishi 3l benz/diesel. Koszty paliwa na 100km porównywalne są w silnikach pow. 3l zasilane gazem oraz dieslach 3l. Znam zalety dieslów jeżeli chodzi o momenty obrotowe oraz łatwość pokonywania wzniesień przy obciążeniu, ale co w praktyce wychodzi korzystniej ?

 

Z góry dziękuje za zainteresowanie moim postem oraz rzetelne odpowiedzi

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był juz wielokrotnie wałkowany na forum.

DMC zestawu nie może przekraczać 3500 kg przy czym DMC przyczepy nie może być większe od DMC holownika.

Wpomniane 4250kg dopuszczalne jest tylko w przypadku przyczepy lekkiej,tzn holownik 3500+przyczepa 750kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tasku, poczytaj tutaj :

 

http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=2178

 

Ale z przyczepą o DMC 1900 to zdecydowanie będziesz musiał zrobić E + B. Wynika to z prostego odjęcia od DMC zestawu =3500 DMC przyczepy =1900 zostaje 1600. Czyli masa auta musiałaby byc mniejsza od masy przyczepy a to jest niedozwolone.

 

Albo mniejsza przyczepa albo prawo jazdy :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzyskanie kategorii E do B nie jest zbyt trudne, zwłaszcza dla kogoś, kto nie jest nowicjuszem w holowaniu przyczepy. Więc może lepiej zrobić to E i mieć więcej możliwości w konfuguracji zestawu?

 

Często najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze do zrozumienia :bukiet::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.