Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze nowej przyczepy


wilkor

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, gggorskyyy napisał(a):

TO Weinsberg 550QDK Ci odpada, bo :

Długość całkowita z dyszlem (cm): 759
Długość nadbudowy wewnątrz (cm): 568

Zawsze można odkręcić zaczep lub trochę skręcić przyczepę. 9cm to raczej do przełknięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 godziny temu, wilkor napisał(a):

Dziękuje, z wymienionych tylko Adria ma 246 i ona podoba mi się najbardziej, nie przemawia do mnie tylko składana umywalka, i zaczepy w szafkach, no i tylko 7 lat gwarancji na szczelność. Może są tu osoby które użytkują Adrie

Proszę bardzo ;)

Od prawie 5 lat w naszej rodzinie i mega zadowoleni :serce:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, wilkor napisał(a):

1 Adria Adora 573 - faworyt

To fajna budka ale ma kilka wad:
1. Umywalka.
2. Opuszczany blat w szafie który rysuje i blokuje drzwi łazienki (oczywiście można go nie otwierać, a nawet spróbować przymocować tak żeby dzieciaki go nie otwierały, ale u mnie wiem, że kreatywność dzieci jest spora i zaraz wiedziały by jak w sposób niewłaściwy, go wykorzystać - nie wiem dokładnie w których modelach ten blat jest)
adora_szafa.jpg

3. Drabinka łóżka piętrowego wchodząca w światło przejścia (w sam raz żeby idąc w nocy do łazienki, przyfasolić w nią małym palcem stopy) 
4. Mnie zraziły cienkie fronty szafki kuchennej, które w oglądanych egzemplarzach niestety nie trzymały płaszczyzny.
5. Mała ilość szafek przez frontowe okno panoramiczne (taka ilość słońca i zysków cieplnych w wakacjach na południu też nie zawsze jest pożądana) 

Na plus względem np. Sudwinda 580QS czy grupy Tabbert/Knaus/Weinsberg ta Adria ma:
- Kasęte Thetforda, zamiast badziewiastego Dometica (przytarło mi się ostatnio kółko w kasecie Dometica mimo że po piachu nigdy nie było jeżdżone)
- Więcej szuflad w kuchni niż Sudwnid (Sport i Weinsberg mają duże szuflady, ale nie będą miały tego cargo po lewej, choć ja na brak cargo nie narzekam, ale wolał bym mieć same szuflady i nie mieć szafki).
- Gradoodporność po całości (niestety mam ból jeśli chodzi o frontową ścianę w moim Sudwindzie - okazuje się że rozcapierzona szyszka jest w stanie w przedniej ścianie zrobić wgniotkę :oslabiony: )



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Tomii napisał(a):

okazuje się że rozcapierzona szyszka jest w stanie w przedniej ścianie zrobić wgniotkę :oslabiony: )

Naprawdę coś takiego Ci się przytrafiło? aż ciężko uwierzyć chyba, że to była jakaś szyszka gigant :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotrekm13 napisał(a):

O co chodzi z tą umywalką w Adrii? Czy to rozwiązanie z umywalką na zawiasach, jak w niektórych 30-letnich przyczepach?

No jest składana:
image.thumb.png.a96be7c960d475704fe9e06ae7ecd1f0.png

image.thumb.png.bc63a61aaec5f1701f48383453ace538.png

image.thumb.png.64d700f18547634d566ba423d3afc8dd.png


Jedni to lubią, a inni nienawidzą :)

19 godzin temu, Tomii napisał(a):

To fajna budka ale ma kilka wad:
1. Umywalka.
2. Opuszczany blat w szafie który rysuje i blokuje drzwi łazienki (oczywiście można go nie otwierać, a nawet spróbować przymocować tak żeby dzieciaki go nie otwierały, ale u mnie wiem, że kreatywność dzieci jest spora i zaraz wiedziały by jak w sposób niewłaściwy, go wykorzystać - nie wiem dokładnie w których modelach ten blat jest)
adora_szafa.jpg

 

Przy Alde i Trumie Combi jest inna konstrukcja szafek. IMO branie pieca w tej przyczepie jest nieporozumieniem. Tu wersja z Combi:

image.thumb.png.9052884d9de8e6a321f421c9857ba598.png

image.thumb.png.21dad99d476a2244f51f5ce0c2e1e1c3.png

image.thumb.png.544e0aef2624742f5cb88a3ca465ea10.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Przy Alde i Trumie Combi jest inna konstrukcja szafek. IMO branie pieca w tej przyczepie jest nieporozumieniem.

Oj polemizował bym. Początkowo uważałem piec w moim Sudwindzie za wadę. Po czasie, uważam że idealnie nie jest, ale to bardzo zdrowy kompromis. Jest lekki, prosty w naprawie i stosunkowo niezawodny (Combi niestety sieją błędami i są wrażliwe na niskie ciśnienie gazu). Na wyjeździe zimowym u mnie dało to radę (noc w drodze -6C, pierwsza noc na campie -10C). Choć gdybym pewnie miał możliwość, to dwa lata temu spokojnie sprzedawca namówił by mnie na dopłatę do Combi (na Alde trochę szkoda mi było kasy). Dla 75% turystów przyczepowych, piecyk Truma będzie wystarczający. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Tomii napisał(a):

Po czasie, uważam że idealnie nie jest, ale to bardzo zdrowy kompromis.

Też tak uważam. Nawet ten Varioheat, który jest u mnie i jest niby dużo prostszy raz mnie zawiódł ale potem sam jakimś dziwnym sposobem się naprawił. Według mnie w takich kwestiach jak ogrzewanie najprostsze rozwiązania są po prostu najlepsze.

47 minut temu, Tomii napisał(a):

Choć gdybym pewnie miał możliwość, to dwa lata temu spokojnie sprzedawca namówił by mnie na dopłatę do Combi

Naprawdę była u Ciebie w konfiguratorze opcja zamiany tego pieca na Combi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, eastnomad napisał(a):

Naprawdę była u Ciebie w konfiguratorze opcja zamiany tego pieca na Combi?

Nie mogło być. Jedynie Alde :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę teoretyzując ale czy Vw Tiguan 2.0TDI 150KM DSG7 (niestety tylko 2WD) dałby radę pociągnąć taką Adria Adora 573PT (co prawda DMC jest na styk ale masa własna to "tylko" 1440kg? Oczywiście mam na myśli w miarę komfortowe podróże na południe Europy, niekoniecznie ciąganie raz w roku nad pobliskie jezioro...

Osobiście skupiam się raczej na wyszukiwaniach czegoś w szerokości 230cm, ale małżonce to już tylko w głowie Sundwind 580QD tudzież właśnie Adora 573PT. Jak to stwierdziła, "mają takie zapraszające wnętrza"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu uzywasz slowa TYLKO w cudzysłowie. To jest naprawde niewiele, szczegolnie biorac pod uwage ogon w postaci 580qs albo 573pt to raczej proszenie sie o nieszczescie, a o komforcie raczej nie ma co mowic. Mozesz przyjac ze przy obu tych przyczepach masa realna to okolice 1800kg. Popatrz sobie na wyniki w towcar.info to da CI juz jakis poglad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Analog82 napisał(a):

Nie wiem czemu uzywasz slowa TYLKO w cudzysłowie. To jest naprawde niewiele, szczegolnie biorac pod uwage ogon w postaci 580qs albo 573pt to raczej proszenie sie o nieszczescie, a o komforcie raczej nie ma co mowic. Mozesz przyjac ze przy obu tych przyczepach masa realna to okolice 1800kg. Popatrz sobie na wyniki w towcar.info to da CI juz jakis poglad.

Miałem na myśli masę przyczepy, nie samochodu. Auto ma masę własną coś koło 1650kg i DMC2220kg. Zawsze patrzę na towcar, zdaję sobie sprawę jak to wygląda. Tyle, że patrząc na dowolne przyczepy o szerokości 230cm to masa własna i tak jest w okolicach 1300kg, dlatego użyłem słowa "tylko" bo przy szerszej przyczepie jest 1440kg. Daleko mi od zgrywania kozaka, dlatego pytam zawczasu, aczkolwiek i tak pewnie skończy się na czymś w szerkości 230cm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piorun napisał(a):

Trochę teoretyzując ale czy Vw Tiguan 2.0TDI 150KM DSG7 (niestety tylko 2WD) dałby radę pociągnąć taką Adria Adora 573PT (co prawda DMC jest na styk ale masa własna to "tylko" 1440kg? Oczywiście mam na myśli w miarę komfortowe podróże na południe Europy, niekoniecznie ciąganie raz w roku nad pobliskie jezioro...

Osobiście skupiam się raczej na wyszukiwaniach czegoś w szerokości 230cm, ale małżonce to już tylko w głowie Sundwind 580QD tudzież właśnie Adora 573PT. Jak to stwierdziła, "mają takie zapraszające wnętrza"...

Który Tiguan? 1 czy 2?

Jak dwójka to odpowiednie załadowanie samochodu, przyczepy i będzie dobrze. Największy problem jaki widzę to napęd na przód. Na lekkim żwirku i pod górę może być problem z ruszeniem. Ja swoje ważone 2000kg ciągałem wcześniej Sharanem 2WD 170 KM z manualem a teraz Kugą 4WD 190 KM z automatem. Zrobiłem łącznie ponad 20 tyś km po europie. W Sharanie największym problemem był napęd 2WD i ręczna skrzynia biegów. Ruszanie w korku pod górę to był trochę stres i często zapach sprzęgła. Jeśli chodzi o trakcje na autostradach to bez zastrzeżeń. 

Rozsądek przede wszystkim. Wcześniej jeździłem na tempomacie 100 km/h teraz jeżdżę 90 km/h podróż niewiele dłuższa a spalanie dużo niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Bercik77 napisał(a):

Który Tiguan? 1 czy 2?

Jak dwójka to odpowiednie załadowanie samochodu, przyczepy i będzie dobrze. Największy problem jaki widzę to napęd na przód. Na lekkim żwirku i pod górę może być problem z ruszeniem. Ja swoje ważone 2000kg ciągałem wcześniej Sharanem 2WD 170 KM z manualem a teraz Kugą 4WD 190 KM z automatem. Zrobiłem łącznie ponad 20 tyś km po europie. W Sharanie największym problemem był napęd 2WD i ręczna skrzynia biegów. Ruszanie w korku pod górę to był trochę stres i często zapach sprzęgła. Jeśli chodzi o trakcje na autostradach to bez zastrzeżeń. 

Rozsądek przede wszystkim. Wcześniej jeździłem na tempomacie 100 km/h teraz jeżdżę 90 km/h podróż niewiele dłuższa a spalanie dużo niższe.

Tiguan 2024, ostatni wypust poprzedniego modelu, brałem to co bylo na stock'u a dużego wyboru nie było... Jestem świadom pakowania, przerabiamy to na obecnej przyczepie, zresztą tutejsze forum dużo mi tu rozjaśniło. Rowery, krzesła, stolik, szafka, gril - to zawsze idzie do auta, w przyczepie obowiązuje "minimalizm".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, piorun napisał(a):

Tiguan 2024, ostatni wypust poprzedniego modelu, brałem to co bylo na stock'u a dużego wyboru nie było... Jestem świadom pakowania, przerabiamy to na obecnej przyczepie, zresztą tutejsze forum dużo mi tu rozjaśniło. Rowery, krzesła, stolik, szafka, gril - to zawsze idzie do auta, w przyczepie obowiązuje "minimalizm".

No to ja nie widzę problemów aby takim autem ciągnąć większą budę. Przecież taka Adora 573 PT czy Sudwind 580 QS nie musi ważyć 2000 kg, nawet jeśli będzie mieć takie DMC. Spokojnie zmieścisz się w 1700-1800 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.