Skocz do zawartości

Idzie nowe 8 - Burstner Premio 495 TK


Rekomendowane odpowiedzi

Latem bardzo często między godziną 5:00 a 8:00 aku ładuje się po nocnym rozładowaniu do pełna.

Jak dobrze świeci, to już przy panelach choćby 200W, rozładowania po tym poranny prysznicu czy korzystaniu z ekspresu a nawet suszarki nie będzie widać po godzinie, może półtorej, choćby z prysznica i ekspresu korzystała 4-osobowa załoga. To jest klucz, korzystać kiedy świeci, i zamiast do aku, prąd z paneli trafi do przetwornicy, aku weźmi tylko różnicę (np. przy grzaniu wody grzałką TT5 przez przetwornicę przy dobrym nałonecznieniu, panel 200W daje przeszło 50% energii do tego potrzebnej bezpośrednio, tylko różnica pójdzie z aku). 

Przy dobrym nasłonecznieniu nawet jak ekspres podziała 10 czy 20 minut (a nie ciągnie przez ten cały czas prądu znamionowego), starczy pół godziny i znowu aku pełny. Gdyby grzać wodę w trumie TT5 (300W), gdzie po zagrzaniu 5l wody wyrwa w aku nie przekroczy 75 Wh, czyli ok. 6Ah - czyli 20-30 minut pracy solara i aku znowu pełny. Jak długo jedna osoba skorzysta z suszarki? 4 minuty?  20 minut i aku znów pełny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 296
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jak już przy tym jesteśmy, to która opcja jest korzystniejsza:

1. Jak powyżej, czyli dość duży akumulator + mocna przetwornica + panel PV (oczywiście z oprzyrządowaniem) + bojler elektryczny (ewentualnie wymiana TT2 na coś większego),

2. Wymiana standardowego TT2 na bojler gazowo elektryczny? Tu pewnie koszty z 7 - 8 tys (sam bojler kosztuje 5 tys).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, marian36 napisał(a):

Kurde, to on w naszych sklepach jest za 5000 - 5700, a tu można kupić za 2000? Z TIRa spadł ;) ?

Nie, po prostu w EU rąbią nas na potęgę :) Ja swój bojler sprowadziłem z UK, który został wyprodukowany w DE i do UK pojechał. Z cłem i VATem zapłąciłem 2700 zł...W Polsce za BGE10 musisz zapłacić niemal 2x więcej. TT2 sprzedałem za 850 zł, więc BGE10, nowy wyszedł mnie za niecałe 2k :D Instalacja samodzelnie pod domem ;) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, jacek00 napisał(a):

Nie, po prostu w EU rąbią nas na potęgę :) Ja swój bojler sprowadziłem z UK, który został wyprodukowany w DE i do UK pojechał. Z cłem i VATem zapłąciłem 2700 zł...W Polsce za BGE10 musisz zapłacić niemal 2x więcej. TT2 sprzedałem za 850 zł, więc BGE10, nowy wyszedł mnie za niecałe 2k :D Instalacja samodzelnie pod domem ;) 

No proszę, to już bym wolał jakby z tego TIRa spadł - mniejsze złodziejstwo haha

Sam robiłeś gaz w przyczepie? Z czego są rurki?

Ten bojler chyba potrzebuje jakiegoś swojego kominka (przez ścianę?). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marian36 napisał(a):

Sam robiłeś gaz w przyczepie? Z czego są rurki?

Tak, złączki GOKa i rurki miedziane

12 minut temu, marian36 napisał(a):

Ten bojler chyba potrzebuje jakiegoś swojego kominka (przez ścianę?). 

No musisz wyciąć otwór w ścianie.

14 minut temu, marian36 napisał(a):

No proszę, to już bym wolał jakby z tego TIRa spadł - mniejsze złodziejstwo haha?). 

Poważnie to nie wiem o co to chodzi. Nawet jak UK było w UE to te bojlery i tak były dużo tańsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marian36 napisał(a):

Pewnie nasi importerzy nakładają konkretną marzę...

No nie, bo w DE te bojlery też tyle kosztują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jacek00 napisał(a):

Nie, po prostu w EU rąbią nas na potęgę :) Ja swój bojler sprowadziłem z UK, który został wyprodukowany w DE i do UK pojechał. Z cłem i VATem zapłąciłem 2700 zł...W Polsce za BGE10 musisz zapłacić niemal 2x więcej. TT2 sprzedałem za 850 zł, więc BGE10, nowy wyszedł mnie za niecałe 2k :D Instalacja samodzelnie pod domem ;) 

Ściągnięcie ze Stanów kompletu fabrycznie nowych, oryginalnych lamp przednich i tylnych do ichniego wozidła, lampy fabrycznie wyprodukowane w wersji europejskiej (wersja export, homologacja E), z transportem, cłem i VAT-em, kosztuje o 1/3 mniej niż w UE winszują sobie za 1 (!) nową przednią lampę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, czyś napisał(a):

Latem bardzo często między godziną 5:00 a 8:00 aku ładuje się po nocnym rozładowaniu do pełna.

Wielkie dzięki za wytłumaczenie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, marian36 napisał(a):

Pewnie nasi importerzy nakładają konkretną marzę...

Aaa jeszcze bym zapomniał. Ten z UK jest kompletny, ma wszystkie przyłącza i zawory. Te z UE nie mają zestawu przyłaczy, które musisz dokupić za ok. 200 zł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, eastnomad napisał(a):

To po porannej kawie i kąpaniu to ile % z pojemności Ci w tym akumulatorze zostaje, tak z ciekawości :hmm:

4 kawy to zużycie marginalne. Suszarki na dziko nie używamy:-)

20 godzin temu, czyś napisał(a):

Latem bardzo często między godziną 5:00 a 8:00 aku ładuje się po nocnym rozładowaniu do pełna.

Jak dobrze świeci, to już przy panelach choćby 200W, rozładowania po tym poranny prysznicu czy korzystaniu z ekspresu a nawet suszarki nie będzie widać po godzinie, może półtorej, choćby z prysznica i ekspresu korzystała 4-osobowa załoga. To jest klucz, korzystać kiedy świeci, i zamiast do aku, prąd z paneli trafi do przetwornicy, aku weźmi tylko różnicę (np. przy grzaniu wody grzałką TT5 przez przetwornicę przy dobrym nałonecznieniu, panel 200W daje przeszło 50% energii do tego potrzebnej bezpośrednio, tylko różnica pójdzie z aku). 

Przy dobrym nasłonecznieniu nawet jak ekspres podziała 10 czy 20 minut (a nie ciągnie przez ten cały czas prądu znamionowego), starczy pół godziny i znowu aku pełny. Gdyby grzać wodę w trumie TT5 (300W), gdzie po zagrzaniu 5l wody wyrwa w aku nie przekroczy 75 Wh, czyli ok. 6Ah - czyli 20-30 minut pracy solara i aku znowu pełny. Jak długo jedna osoba skorzysta z suszarki? 4 minuty?  20 minut i aku znów pełny. 

 

Potwierdzam to z testów z natury:-) kawy wieczorem nie piję :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

Mam problem z zarejestrowaniem tej przyczepy. Ona fabrycznie miała DMC 1400, ale zmieniałem na 1500 (już po wyprodukowaniu ale bez zmiany podwozia oczywiście).

Dziś mnie z wydziału komunikacji wygonili, bo oświadczenie dilera o 1500 nie pokrywa się z danymi w ITS (gdzie dalej jest 1400). Analogicznie nie zgadza się nacisk na oś. Mam zaświadczenie od producenta ale jest po niemiecku i w urzędzie go ignorują, chyba że będę miał tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego. Diler mówi, że sprzedają dziesiątki przyczep i nigdy z ITS nie było problemu i oni tego nigdy nie zmieniali.

Czy ktoś się z tym spotkał? Kto ma rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.