Skocz do zawartości

Idzie nowe 8 - Burstner Premio 495 TK


Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, marian36 napisał(a):

Jacek, tak, pełna zgoda. Dilerzy tak chcą, ale pewnie dilerzy tak chcą, bo z kolei klienci tak chcą, a przynajmniej spora ich część. Uboższe społeczeństwo niż w Europie zachodniej, to i potrzeba cięcia kosztów. Niekoniecznie finalnych, ale tych w katalogu ;)

Klient w Polsce często nie jest świadomy, bo skąd ma w ogóle pomyśleć, że w budzie warto dołożyć amorki czy AKS. Ostatnio spotkałem takiego klienta, który miał dość mocno doposażoną Avivę (markiza dachowa, klima, przyłącza wody colorado itd) a nie miał zwykłego AKSa... 

To dealerzy "ogałacają" w konfiguratorach te sprzęty aby było taniej dla nich, bo cena dla klienta jest niemal identyczna albo i wyższa niż ta w DE gdzie budy są lepiej wyposażone. Więc to nie kwestia zasobności portfela a świadomości klienta. To samo przeciez było kiedyś z motoryzacją, gdzie auta w PL były okrajane z połowy rzeczy i były dużo gorzej wyposażone niż ten w DE. Owszem, u nas było wtedy taniej i faktycznie chodziło o zasobnośc portfela.

 

19 minut temu, marian36 napisał(a):

Z tym Knausem nie chodziło mi, że konkretnie nie ma TT2, tylko że też jest wykastrowany + dobierany jakiś 1, czy 2 pakiety, żeby był "sprzedawalny". Taka polityka.

Jak pisałem, ma to miejsce w PL. W DE budy zazwyczaj z niczego nie są kastrowane i są lepiej wyposażone, przez co są tańsze. We wspomnianej Adrii Aviva musiałem dobierać amorki, AKS a w DE to było w standardzie. Tak nas rąbią nasi dealerzy, niestety, bo kto zarabia na różnicy jak nie dealer? 

19 minut temu, marian36 napisał(a):

Chciałem osobny prysznic, oczywiście, że tak, ale jednak cena zrobiła swoje. Mocno celowałem w Adrię Altea 552 PK, chociaż jest trochę surowa w środku, ale ma swój urok. Jednak finalna różnica w cenie była za duża i odpuściłem.

Blat będę dorabiał składany, bo od razu zrobię większy tak, żeby nieco nachodził na drzwi, ale żeby można go było złożyć jeśli zajdzie potrzeba. Cargo fajnie by było mieć pod spodem, ale wtedy już z mniejszym blatem, co jeszcze nie jest problemem, ale problemem jest obecna szafka, a konkretnie jej zagięcie rantu. Chyba, żeby zrobić cargo od razu płytsze i wtedy to zagięcie nie będzie dziwnie wyglądało.

Najważniejsze aby buda cieszyła :) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 288
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Taki typowy rozkładany blacik, który często jest np. w camperach i tak nie wyjdzie na równo z blatem szafki, bo przeszkodą będzie panel z włącznikami światła. Musiałby być niżej.

Czasem w tym miejscu sprawdza się jakaś półka, dwie lub jakiś organizer na podręczne duperelki jak klucze, piloty do movera, klimy i co tam dusza zapragnie.

Godzinę temu, jacek00 napisał(a):

Klient w Polsce często nie jest świadomy, bo skąd ma w ogóle pomyśleć, że w budzie warto dołożyć amorki czy AKS. Ostatnio spotkałem takiego klienta, który miał dość mocno doposażoną Avivę (markiza dachowa, klima, przyłącza wody colorado itd) a nie miał zwykłego AKSa... 

To dealerzy "ogałacają" w konfiguratorach te sprzęty aby było taniej dla nich, bo cena dla klienta jest niemal identyczna albo i wyższa niż ta w DE gdzie budy są lepiej wyposażone. Więc to nie kwestia zasobności portfela a świadomości klienta. To samo przeciez było kiedyś z motoryzacją, gdzie auta w PL były okrajane z połowy rzeczy i były dużo gorzej wyposażone niż ten w DE. Owszem, u nas było wtedy taniej i faktycznie chodziło o zasobnośc portfela.

Dodaj jeszcze minimalne z minimalnych DMC, które jest czasem już po doposażeniu przekroczone. No, ale to też nieco przez nasze narodowe "szukam czegoś, aby się zmieścić w 3,5T)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tej przyczepie pod tym względem jest zaskakująco dobrze, bo min DMC, to 1400. Ten model w podstawie ma masę w gotowości 1160, a moje doposażenie wg konfiguratora, to 57kg (wg homologacji 80), co by oznaczało dla tego wyposażenia masę w gotowości 1217 (lub 1240), więc ładowność jeszcze 183 lub 160kg (względem masy własnej to jeszcze z plus 40). Usuwając kilka rzeczy z wyposażenia można mieć realnej ładowności 220 - 240 względem masy własnej.

Te 1160 wcześniej źle podałem - to nie jest masa w gotowości mojego egzemplarza, tylko golasa, u mnie jest +57 (z konfiguratora) lub +80 (z homologacji).

Jej bliźniaki Dethleffs C'Go 495 QSK i LMC Style jakiś tam mają opcję zejścia z DMC na 1360. Burstner tego nie umożliwia.

Ps. Właśnie dostałem akumulator :)

Edytowane przez marian36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z nieco innej beczki - dziś zdałem egzamin B+E. Orientujecie się, czy już mogę jeździć z przyczepą (powyżej 3.5t) po Polsce, czy muszę czekać na nowe prawko?

Edit: Sam sobie odpowiadam, na mObywatelu już widzę, więc można, ale tylko po Polsce :)

Edytowane przez marian36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, dzięki za wszystkie podpowiedzi. Kwestia movera - zdecydowałem się na automat Obelink. Miałem upatrzone 4 różne, z czego 2 półautomaty (czyli po prostu manualne) - Obelink Prestige II oraz Berger Titanium 2.0 oraz 2 automaty - Obelink Excellent 2 i Berger Titanium 2.0 w wersji automatycznej.

Oba manualne w podobnej cenie i z podobnymi parametrami. Konstrukcyjnie jednak Obelink gorszy (o czym już było w tym wątku). Oba automaty z podobnymi parametrami, konstrukcyjnie chyba tak samo, Obelink jednak droższy o jakieś 400zł. Po tym byłem zdecydowany na ręcznego Bergera, bo dopłacać jakieś 1100zł do samego sposobu docisku rolek to mi nie pasowało. Ale jego teraz nie ma, będzie za 2 - 3 tygodnie + czas dostawy. Tańszy Obelink odpadł z uwagi na konstrukcję, zostały więc te 2 automaty. Wybrałem Bergera, bo tańszy, ale jak doszedłem do zamówienia, to okazało się, że doliczyli ponad 300zł za przesyłkę. W Obelinku robię inne zakupy i po dodaniu movera do koszyka cena wysyłki jest ta sama, więc tak, jakbym za przesyłkę nie płacił. Tym samym ich ceny w zasadzie się zrównują, a automatyczny Obelink ma bdb opinie i tym sposobem do niego doszedłem ;)

To teraz technicznie - podpięcie movera do akumulatora - co musi być w tej instalacji? Rozumiem to tak, że jest aku -> centralka -> osobne kable do silnika prawego i lewego. Czy muszę gdzieś (a jeśli tak, to gdzie - na którym odcinku) dać bezpiecznik? Czy muszę gdzieś (gdzie?) dać rozłącznik (hebel)? Czy coś jeszcze muszę lub warto dać?

Czytałem, że lepiej montować mover przed osią niż za - czy to prawda? O ile oczywiscie jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, marian36 napisał(a):

co musi być w tej instalacji? Rozumiem to tak, że jest aku -> centralka -> osobne kable do silnika prawego i lewego.

Tak, wszystko dostaniesz z moveren opisane w instrukcji obrazkowej. To na prawdę nie jest skomplikowane. Z aku idą do centrali dwa przewody + i -. Potem z centrali już tylko do sterowania silnikami. Każde złącze w centrali jest opisane.

20 minut temu, marian36 napisał(a):

Czy muszę gdzieś (gdzie?) dać rozłącznik (hebel)? Czy coś jeszcze muszę lub warto dać?

Na przewodzie plusowym kolejno od akumulatora: bezpiecznik - hebel - centralka.

20 minut temu, marian36 napisał(a):

Czytałem, że lepiej montować mover przed osią niż za - czy to prawda? O ile oczywiscie jest to możliwe.

Dla pracy movera nie ma to znaczenia. Mover za osią obrywa więcej piaskiem i tym co na drodze. Mover przed osią będzie miał lepiej, ale nie zawsze da się go bezproblemowo tam założyć. Czasem kłopotliwe ustawienie amortyzatorów czy miejsce łączenia ramy. Różnie bywa.

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marian36 napisał(a):

To teraz technicznie - podpięcie movera do akumulatora - co musi być w tej instalacji? Rozumiem to tak, że jest aku -> centralka -> osobne kable do silnika prawego i lewego. Czy muszę gdzieś (a jeśli tak, to gdzie - na którym odcinku) dać bezpiecznik? Czy muszę gdzieś (gdzie?) dać rozłącznik (hebel)? Czy coś jeszcze muszę lub warto dać?

Wszystko masz w instrukjci. Wrzucam Ci po polsku, wprawdzie od wcześniejszego modelu, ale to jest dokładnie to samo.

Godzinę temu, marian36 napisał(a):

Czytałem, że lepiej montować mover przed osią niż za - czy to prawda? O ile oczywiscie jest to możliwe.

Tak, lepiej przed osią, ze względu na masy i na działanie kamieni czy wody na silniki.

 

Handleiding_Excellent automatic-1.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.