Skocz do zawartości

Idzie nowe 8 - Burstner Premio 495 TK


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Crn napisał(a):

W Adrii to wyglądało tak, że diler przesyłał prośbę do producenta o zmianę homologacji. Przyszła nowa homologacja z nową wartością DMC i nowa tabliczka na bok przyczepy. Dwa tygodnie i 95 Euro to kosztowało w 2022 roku.

Trochę podobna wersja została mi dziś przedstawiona w WK. Dostałem zalecenie, żeby dokumenty złożyć na dzienniku podawczym, żeby nie zapłacić kary, a w tym czasie uzupełnić te braki:

1. Tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego zaświadczenia od producenta (tego, że producent nie widzi zastrzeżeń do podniesienia DMC do 1500, bo bebechy są pod to dostosowane),

2. Nowe świadectwo homologacji wydane przez producenta,

3. Podpis osoby od dilera na oświadczeniu nie widnieje w bazie punktów kontaktowych (cokolwiek to jest).

 

Przy czym diler nie zgadza się z tymi punktami. Mówią, że gdyby przyczepa była już wcześniej zarejestrowana i bym podnosił DMC, to faktycznie pkt 2 by był potrzebny, ale to jest nowa przyczepa i samo oświadczenie + naklejka maja wystarczyć. Pkt 3 ich całkiem zwalił z nóg.

Przekazałem dilerowi telefon do dyrektora WK i mają do niego dzwonić i wyjaśniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 288
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

41 minut temu, marian36 napisał(a):

Pkt 3 ich całkiem zwalił z nóg

Nie wiem co ich zwaliło?  Na druku jest "czytelny podpis" ci oznacza, że parafka i pieczątka imienna albo czytelny podpis.

 

42 minuty temu, marian36 napisał(a):

Przekazałem dilerowi telefon do dyrektora WK i mają do niego dzwonić i wyjaśniać.

I to jest dobra drogą. 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, marian36 napisał(a):

@Bercik77 czytelny podpis to nie to samo, co podpis zgodny z bazą punktów kontaktowych. Co to za baza? Dilerzy mają w niej swoje podpisy złożone?

Masz rację, że to nie to samo. Jednak jak podpis ma być czytelny to ma być 😉

Więcej na ten temat znajdziesz tu:

https://www.tdt.gov.pl/komunikaty/punkt-kontaktowy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update - po kolejnym kontakcie dilera z producentem ten prześle nowe świadectwo homologacji (jak mniemam z DMC 1500). W drodze wyjątku i chcąc pomóc, bo nie robią tego.

I jeszcze ciekawostka - w WK nikt nie odbiera telefonów, diler dzwonił kilkanaście razy i nic, ja z resztą też i mogę potwierdzić.

Teraz, Bercik77 napisał(a):

Masz rację, że to nie to samo. Jednak jak podpis ma być czytelny to ma być 😉

Więcej na ten temat znajdziesz tu:

https://www.tdt.gov.pl/komunikaty/punkt-kontaktowy/

Tu jeszcze pytanie co oni przez to rozumieją? Może faktycznie chodzi, że nieczytelny, ale koniecznie ktoś chce w urzędzie błysnąć używając pseudo skomplikowanego języka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to całe zamieszanie wynika z niewłaściwe wystawionej pierwotnej homologacji, wg której max dmc to 1400. Przyślą właściwą na 1500 i będzie ok. Nie rozumiem co w tym "wyjatkowego", to obowiązek producenta a nie dobra wola. Skoro mają oficjalnego przedstawiciela w PL to muszą dostarczyć właściwe dokumenty, a nie luźne pisemko, które pozwolą zarejestrować przyczepę w PL.

Dobrze, że pomału do przodu i we właściwym kierunku 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marian36 napisał(a):

Update - po kolejnym kontakcie dilera z producentem ten prześle nowe świadectwo homologacji (jak mniemam z DMC 1500). W drodze wyjątku i chcąc pomóc, bo nie robią tego.

I jeszcze ciekawostka - w WK nikt nie odbiera telefonów, diler dzwonił kilkanaście razy i nic, ja z resztą też i mogę potwierdzić.

Tu jeszcze pytanie co oni przez to rozumieją? Może faktycznie chodzi, że nieczytelny, ale koniecznie ktoś chce w urzędzie błysnąć używając pseudo skomplikowanego języka.

O łaskawcy - w drodze wyjątku. To brzmi jak ponury żart...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2024 o 08:42, jacek00 napisał(a):
W dniu 29.05.2024 o 08:36, Mars napisał(a):
W "moim" wydziale komunikacji kierownik powiedział, że dokumenty to jedno, ale i tak decyzję o zmianie DMC w DR podejmą po sprawdzeniu w "bazie" = pewnie chodziło o ITS. 

No tak, tylko u Ciebie buda już zarejestrowana. A my tu mówimy o fabrycznie nowym pojeździe, który powinien mieć już fabryczną homologację na 1500 kg

Zmiana DMC w nawet już zarejestrowanej przyczepie powoduje wymianę DR. Po prostu (u mnie) tak samo weryfikują dane przyczepy w systemie (fabrycznie nowej i już zarejestrowanej). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, w oczekiwaniu na nową homologację od producenta powiedzcie, czy ktoś z Was zna podstawę prawną, która mówi o tym, że w takim przypadku należy przedłożyć nową homologację, a nie naklejkę i oświadczenie o braku przeciwwskazań?

Chodzi mi o przerzucenie na dilera ewentualnej kary za niedotrzymanie terminu rejestracji. Diler obstaje przy tym, że w takim przypadku wystarczy naklejka i to oświadczenie producenta (tutaj po niemiecku), bo przyczepa jest nowa, gdyby była już zarejestrowana, to wtedy tak. Wy z kolei mówicie, że to za mało i ma być nowa homologacja, skoro w mojej nigdzie nie było wpisane 1500 (pozycja 16.2?). Wygląda też na to, że WK podziela Wasze zdanie. 

Czyli ja czekam na nową homologację i jak się spóźnię z terminem rejestracji, to zapłacę karę, która absolutnie nie wynika z mojej winy. Będę ją chciał przerzucić na dilera, ale łatwiej będzie się rozmawiało mając ku temu podstawę prawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, marian36 napisał(a):

jak się spóźnię z terminem rejestracji, to zapłacę karę

Kara nie jest obligatoryjna. Nie jest też naliczana od razu.

 

34 minuty temu, marian36 napisał(a):

oświadczenie producenta (tutaj po niemiecku)

Kupiłeś w Polsce, obowiązuje język polski. Jeśli zakup nie na firmę to dodatkowo instrukcje w j. polskim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Bercik77 napisał(a):

Kara nie jest obligatoryjna. Nie jest też naliczana od razu.

Sęk w tym że jest to kara administracyjna, i formalnie w przepisie nie ma żadnego "może", uzasadniającego nienakładanie kary. Nałożenie tej kary jest formalnym obowiąkiem starosty /art. 140mb i 140n ustawy Prawo o ruchu drogowym/. 

Przepis jest jaki jest. Kary nakłada starosta w drodze decyzji administracyjnej. Niekoniecznie przy trejestracji. Na razie nawet nie są przygotowani do nakładania i ściągania kar. Ale za pół roku można równie dobrze dostać decyzję. Jakkolwiek nie sądzę żeby z tymi karami się WK rzucały, to wystarczy, że budżet powiatu przestanie się w drugiej połowie roku a zwł w IV kwartale "spinać" (co jest wielce prawdopodobne) i zostanie "odkryte" genialne źródełko bonusowej $$. Albo zostanie to poszczególnym powiatom wytknięte przez RIO w ramach czynnosci kontrolnych, i poleci masówka, również wstecznie, bo żaden starosta nie będzie miał argumentów uzasadniających odstąpienie od nakładania kar, bo nie ma do tego formalnej podstawy. Nie chcę być prorokiem złego, ale to jest spora i łatwa kasa zwłaszcza dla tych większych powiatów (dosłownie leży na ulicy, starczy się schylić), i w perspektywie dla ludzi bomba z opóźnionym zapłonem (teraz niby przejdzie gładko).

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z karą trzeba będzie się odwoływać i powołać się na fakt niemożności rejestracji ze względu na brak wymaganych dokumentów, których nie dostarczył dealer.

Tutaj IMO nie ma winy rejestrrującego, gdyż ten chciał dokonać rejestracji w terminie. Nawet był w urzędzie gdzie urząd odmówił nawet przyjęcia wniosku o rejestrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Z karą trzeba będzie się odwoływać i powołać się na fakt niemożności rejestracji ze względu na brak wymaganych dokumentów, których nie dostarczył dealer

Tak jest. 

Ja w głupi sposób przewaliłem umówieną [prawie] wizytę w WK na ostatni dzień przed terminem. Trudno, złożyłem wniosek o rejestrację przez stronę PWPW. Upierdliwe, potrwa, ale jestem w terminie. Urząd będzie wzywał do uzupełnienia braków. 

Jak potrzeba dodatkowego tygodnia-dwóch, to może to jest sposób. 

Trzeba tylko zorientować się czy nasze starostwo ma elektroniczną skrzynkę podawczą, i nie robić tego ostatniego dnia (księgowanie opłaty skarbowej od wniosku trwa przez system 1-2 dni, mimo że płaci się blikiem, najdłużej idzie z PKO BP, a wniosek zostanie wysłany [czyli uznaje sie za złożony] po zaksięgowaniu opłaty).

Wniosek złożony w terminie, byle uzupełnić braki w terminie wyznaczonym przez urząd, m.in. dostarczyć brakujące kwity.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mały update tematu, dziś po piatej wizycie w WK wyszedłem z kwitkiem ;) Dalej nie ma możliwości jej rejestracji, a wczoraj dzwonił do mnie diler, że rozmawiali telefonicznie z moim WK i że wszystko wyjasnione i mam przyjechać z papierami, to zarejestrują. Jak widać nie, cały czas wg mnie problemem jest brak nowej homologacji. I dane na oświadczeniu dilera nie pokrywają się z danymi w homologacji.

Jako, że jestem już tym zmęczony, to dość jednoznacznie napisałem dziś dilerowi, że jeśli mi nie prześlą dokumentów umożliwiających rejestrację przyczepy do końca przyszłego tygodnia, to wypowiadam im umowę i chętnie porozmawiam o tym w sądzie, jeśli będą chcieli. Może to ich zmobilizuje do działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marian36 napisał(a):

a wczoraj dzwonił do mnie diler, że rozmawiali telefonicznie z moim WK i że wszystko wyjasnione i mam przyjechać z papierami, to zarejestrują.

Dobre. Ciekawe gdzie oni się dodzwonili? do sprzątaczki (nie umniejszając nikomu)? 
Generalnie jakaś straszna farsa się robi z tym dealerem i tym jak prowadzi tę sprawę :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.