Skocz do zawartości

Idzie nowe 8 - Burstner Premio 495 TK


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 288
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 minuty temu, Bercik77 napisał(a):

Ja bym się umówił na rozmowę z naczelnikiem Wydziału Komunikacji i dopytał jak on widzi tą sprawę. 

Też pisałem żeby jeśli szeregowy robi problemy to poprosić o rozmowę z naczelnikiem a jeśli i tu byłby problem to niech na piśmie podadzą powód odmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, odmowa jest dość prosta, bo biorę to na piśmie i idę do dilera, że wypowiadam umowę na zakup przyczepy, bo nie dostarczyli dokumentów umożliwiających jej rejestrację (w mojej opinii jest to wina sprzedającego). Ten scenariusz jest względnie prosty. Trudniejszy jest taki, jeśli mi się zgodzą na rejestrację warunkową, a problemy będą robili już po tym. Bo wtedy w sumie może być tak:

1. Jednak będzie z jakiegoś powodu zgoda i skończy się poprawną rejestracją z 1500,

2. Nie będzie zgody na 1500, będę musiał dostarczyć kolejny raz zmienione dokumenty pod 1400 i skończy się poprawną rejestracją, ale na 1400,

3. Nie będzie zgody w ogóle i cała procedura zostanie zablokowana. Wtedy nie będzie żadnej rejestracji, nie będzie możliwości korzystania z przyczepy, nie będzie też kasy za nią, a odzyskanie tej kasy będzie się mogło ciągnąć nawet latami jeśli sprawa trafi do sądu, a diler będzie oporny.

 

Czy ktoś widzi jakąś inną opcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, marian36 napisał(a):

Czy ktoś widzi jakąś inną opcję?

 

51 minut temu, Bercik77 napisał(a):

Ja bym się umówił na rozmowę z naczelnikiem Wydziału Komunikacji i dopytał jak on widzi tą sprawę. 

Często w luźnej rozmowie można ustalić co i jak zrobić, żeby było dobrze. Albo też ustalić, że co by nie robić to i tak dupa.

Tak czy innaczej warto rozmawiać bo zawsze coś można ustalić. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A opcja nr 1 o której pisałeś na samym początku czyli tłumaczenie przysięgłe tego dokumentu od producenta? Z tego co pamiętam to tyle tylko chcieli w WK?

Generalnie cała ta historia idealnie wpasowuje się w wątek "Profesjonalizm naszych dealerów". Tak czy siak to oni powinni dostarczyć takie dokumenty aby bezproblemowo zarejestrować pojazd na terenie PL. Żaden to argument, że jakis tam ich znajomy WK to by tę przeczepę warunkowo zarejestrował więc tematu nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co z tym tłumaczeniem. Jutro się dowiem, ale to też nie oznacza, że tak się będzie dało. Baba w WK powiedziała, że ona nie wie co tam jest napisane, bo mieszka w Polsce i ma być po polsku. Równie dobrze może się okazać, że tłumaczenie będzie potrzebne tylko po to, żeby umiała sobie to przeczytać, po czym stwierdzi, że i tak nic z tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, piorun napisał(a):

A opcja nr 1 o której pisałeś na samym początku czyli tłumaczenie przysięgłe tego dokumentu od producenta? Z tego co pamiętam to tyle tylko chcieli w WK?

Generalnie cała ta historia idealnie wpasowuje się w wątek "Profesjonalizm naszych dealerów". Tak czy siak to oni powinni dostarczyć takie dokumenty aby bezproblemowo zarejestrować pojazd na terenie PL. Żaden to argument, że jakis tam ich znajomy WK to by tę przeczepę warunkowo zarejestrował więc tematu nie ma...

No tylko to pismo od dealera jest dość dziwne, on tam pisze, że można zarejestrować na 1500 kg bo opony są ok na taką nośność. Nie ma tam ani słowa o tym, że pojazd jest homologowany na 1500 kg. 

Ale może i to przejdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, jacek00 napisał(a):

No tylko to pismo od dealera jest dość dziwne, on tam pisze, że można zarejestrować na 1500 kg bo opony są ok na taką nośność. Nie ma tam ani słowa o tym, że pojazd jest homologowany na 1500 kg. 

Ale może i to przejdzie. 

Tam jeszcze piszą o Bauteile'ach czyli częściach. 

Jak dla mnie homologacja to podstawa. Takie luźne pisemko, to ja sobie w Word'zie sam napisać 😉

Rozmowa z naczelnikiem to podstawa 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodzi albo przedstawienie właściwego wyciągu ze świadectwa dla danej masy, albo "otwartej" homologacji przewidującej wiele DMC (ale nie przedziałów - tylko konkretne wartości) i oświadczenia producenta że pojazd o nr VIN spełnia warunki homologacji dla pojazdu o DMC.... wynikajace ze świadectwa homologacji typu

Dla starych przyczep tak można było, kiedy nie były objęte homologacjami. Nidawno opisywany był przypadek z Danii podnoszenia DMC, na oświadczenie producenta. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oświadczeniu jest informacja nie tylko o oponach ale właśnie również podzespołach.

W homologacji jest to, co załączyłem wcześniej na zdjęciu - wszędzie 1400. 

Diler twierdzi, że rozmawiał z producentem i ten mówi, że to oświadczenie wraz z nową naklejką jest równoważne nowej homologacji. Nie wiem ile w tym prawdy w Niemczech, a ile w Polsce. Wcześniej już pisałem, że być może w Niemczech faktycznie tak jest, ale u nas poza warunkami technicznymi są jeszcze państwowe przepisy, które to komplikują (i odwołują się bezpośrednio do homologacji). Nie wiem, głośno myślę.

Jeśli jedynym warunkiem rejestracji na 1500 będzie inna homologacja, to jak mniemam można o tym zapomnieć, bo dana przyczepa może mieć tylko jedną homologację, nie może się ona zmieniać w czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa. Kiedyś przechodziłem wymianę silnika w samochodzie. Wymieniałem fabryczny silnik nissana na inny o większej pojemności ale dalej fabryczny silnik nissana. Wymagali homologacji producenta, że pojazd jest homologowany i może mieć taką zmianę. Tylko rzeczoznawca mógł potwierdzić to z prawdą. Więc, najpierw rzeczoznawca, później odpowiednie badania na stacji kontroli a na koniec wydział komunikacji. Możliwe, że i w tej sytuacji to by pomogło.

Finansujesz prywatnie czy przez leasing? Bo jeżeli leasing to jak dealer zarejestruje pojazd to już według banku on nie będzie nowy, co zmienia warunki umowy.

Jakby dealer Ci fikał i zwodził, to z doświadczenia wiem, że nic tak nie działa jak pismo z kancelarii z żądaniami. ALE oczywiście nie ma się co gorączkować tylko spróbować rozwiązać problem. Z tego co opisujesz to dealer utrzymuje kontakt i próbuje Ci pomóc, więc daj mu szansę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jacek00 napisał(a):

No próbuj rejestrować to raz :) Dwa może niech polski dealer poprosi o papier z info, że ten Twój pojazd jest homologowany na 1500 kg i producent wyraża zgodę na taką rejestrację. Tylko IMO istotne aby się tam właśnie znalazła ta informacja o tej homologacji. Może coś takiego wtedy by przeszło? 

W "moim" wydziale komunikacji kierownik powiedział, że dokumenty to jedno, ale i tak decyzję o zmianie DMC w DR podejmą po sprawdzeniu w "bazie" = pewnie chodziło o ITS. 

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "moim" wydziale komunikacji kierownik powiedział, że dokumenty to jedno, ale i tak decyzję o zmianie DMC w DR podejmą po sprawdzeniu w "bazie" = pewnie chodziło o ITS. 
No tak, tylko u Ciebie buda już zarejestrowana. A my tu mówimy o fabrycznie nowym pojeździe, który powinien mieć już fabryczną homologację na 1500 kg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Adrii to wyglądało tak, że diler przesyłał prośbę do producenta o zmianę homologacji. Przyszła nowa homologacja z nową wartością DMC i nowa tabliczka na bok przyczepy. Dwa tygodnie i 95 Euro to kosztowało w 2022 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.