Skocz do zawartości

Seat Ateca 1.4 TSI da rade?


matahari32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegów. Jestem nowy na forum i nowy w temacie karawaningu. Doświadczenie z przyczepą mam za dzieciaka (opel vectra a + niewiadow) i chciałbym wrócić do tych czasów aktualnie ;). 

Jestem przed wyborem swojego pierwszego holownika. Budżet jest ograniczony bo zakres 70 tyś. Mam możliwość kupna auta pewnego tj Seat Ateca z roku 2016 silnik 1.4 tsi 150km. Auto ma 149 tyś przebiegu i posiada fabryczny hak chowany elektrycznie.  Na koniec roku chcę kupić mniejszą przyczepkę do 1100 kg. 

Stad moje pytanie czy takie auto (3 osób na pokładzie 2 dorosłe + 3 latek) da radę i czy podróż w takim zestawieniu nie będzie katorgą. Chodzi mi o to abym faktycznie w późniejszym czasie nie unikał wycieczek z przyczepą ponieważ jest to mordęga. 

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że również mam opcję zakupu passata z 2019 roku. W tym wariancie jest to kombi 2.0 TDI 150km + DSG. Przebieg 169 tyś. Tutaj brakuje haku. Nie wiem jak wypada DSG przy manualu szczerze wolałbym manual (mam złe doświadczenia z poprzednim DSG dq200). Oraz no dodatkowy koszt jakim jest montaż haka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4tsi da sobie radę z taką przyczepą. Passat B8 z 2.0tdi sprawi się jeszcze lepiej (większy moment obrotowy, mocniejszy i cięższy silnik). Z DSG nie powinno być żadnego problemu z holowaniem przyczepy, tam jest inna skrzynia, dq380 (dq200 to trochę kicha). Jeżeli 169tkm nalatane jest w 5 lat, to raczej samochód jeździł w trasach, więc jest szansa że i skrzynia, i sprzęgła jeszcze pojeżdżą (zwłaszcza jak był regularnie zmieniany olej w skrzyni). Np. średnia trwałość np. sprzęgieł w DQ200 to ok. 150 tys km, przy DQ380 powinno być o połowę więcej.