Skocz do zawartości

Witam . Problem w ledach w przyczepce


Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Hermogenes napisał(a):

To teraz wytłumaczcie mi jaki jest sens zmiany żarówek na LED jeśli trzeba dawać rezystory które pobierają prąd równoważny żarówce nie dając fotonów ? Pozdrawiam Hermogenes

Wg mnie nie ma większego sensu, oprócz teoretycznej długowieczności, teoretycznej, bo sam LED pewnie pożyje dłużej, ale połączenia, ścieżki itp. już nie.

4 minuty temu, Krystian Jablonski napisał(a):

Piszę że niby 5 w 39 ohm

A gdzie dokładnie go wpiąłeś?

3 minuty temu, Krystian Jablonski napisał(a):

Daję sobie spokój z postojem i stopem bo to wyjeździe praktycznie nie przeszkadza a błąd przepalonej żarówki jakoś przeżyje. Najgorzej te kierunki gdy jadę a one lekko mrugają. Żeby przy kontroli nie miał jakichś problemów.

Ale może być tak, że to właśnie pozycja generuje ten błąd migania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak kup potencjometr drutowy 33 ohmy 10 W jeden i podłączaj równolegle  do LED patrz kiedy przestanie mrugać i taką wartość rezystora kupisz dla danego LED . Pozdrawiam Hermogenes

 Tylko że jest potrzebny Ohmomierz

Edytowane przez Hermogenes (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do pozycji trzeba coś około 60 już nie pamiętam dokładnie kiedyś to sprawdzałem dla seata somsiada. Pozdrawiam Hermogenes

Wtedy jak dobierzesz rezystor o największej rezystancji to ma trochę sensu ze względu na zmniejszone spalanie i oszczędność alternatora / jednak to już lepiej zastosować oświetlenie dzienne wtedy jest eko

Edytowane przez Hermogenes (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Hermogenes napisał(a):

To teraz wytłumaczcie mi jaki jest sens zmiany żarówek na LED jeśli trzeba dawać rezystory które pobierają prąd równoważny żarówce nie dając fotonów ? Pozdrawiam Hermogenes

Ano taki ,że jak ktoś cały czas lata z przyczepą czy też lawetą cały rok to po drodze ma sól ,śnieg , wodę a wiadomo że te klosze lamp żarówkowych ze szczelnością mają mało wspólnego i dochodzi w szybkim czasie do śniedzenia styków  pomiędzy żarówką a oprawką i zamiast zarabiać przyczepa stoi u elektryka.

TU mam na myśli lampy polskiego producenta i nie dodawaniu rezystorów.

 

A wracając do tematu ta lampa ma homologację ? pytam o europejską  a nie o CHRL :) 

Wpinanie takiej  biżuterii w postaci tych oporników to IMO jest druciarstwo na krótką metę. Pamiętać należy ,że te oporniki mają radiatory ,które  muszą mieć chłodzenie ... a ilość nie wspomnę bo trzeba pamiętać ,że mamy 5w i 21w .To co jest opisane na nich czasami nie ma odzwerciedlenia w praktyce gdzie listwa CAN wyłapuje takie bzdury wyświetlając błąd i całe druciarstwo spali na panewce lub co gorsza budę a jak nie będzie bezpieczników po drodze to może i furę.

Prościej byłoby podpiąć  tą przyczepę  do auta ,które ogarnia już przyczepę z ledami i zobaczyć czy te lampki działają.

Inne rozwiązanie to podpięcie w instalację LCB ale to nie jest tanie..   

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że druciarstwo bo gdy się spali LED to nie będziesz wiedział a komunikatu nie będzie . A wtedy to już mandacik przy kontroli albo dowodzik do szuflady; bo byłeś świadom.Dlatego napisałem jaki jest sens ale jak chcą rezystor to niech mają. Robią to na własną odpowiedzialność.  Pozdrawiam Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie gra też nie jest warta świeczki, bo te rezystory gdzieś trzeba pochować, zostawione gdzieś dyndające pod przyczepą szybko zaczną powodować problemy, będą się urywać, albo przepalać. Ja bym założył dobre lampy na żarówkach, Wydasz pieniądze na rezystory, a i tak pewnie coś nie będzie działać.

Kiedyś do takiej samej Vectry zrobiłem sobie sam "moduł haka" na przekaźnikach, bo oryginalne były wtedy drogie, może nie pokazywał spalonej żarówki, ale plus był taki, że można było podłączać przyczepy z ledami i bez :-)

Edytowane przez Mariusz Golubiński (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Mariusz Golubiński napisał(a):

Wg mnie gra też nie jest warta świeczki, bo te rezystory gdzieś trzeba pochować, zostawione gdzieś dyndające pod przyczepą szybko zaczną powodować problemy, będą się urywać, albo przepalać. Ja bym założył dobre lampy na żarówkach, Wydasz pieniądze na rezystory, a i tak pewnie coś nie będzie działać.

Tak jak napisałem, ledy się sprawdzają a do tego świecą bardzo przyzwoicie. Tu piszę o lampach polskich producentów a nie o wynalazkach z CHRL.  I jak się wszystko zrobi porządnie razem ze szczelna puszką elektryczną  gdzie rozdzielamy przewody na lewą i prawą stronę i łączymy kilka obrysówek na stronie do tego na tył kolejne plus ośw, rejestracji ( w zależności od tego jaka mamy tylna lampę zespoloną )  plus trzecie św. stop. To wszystko działa bardzo długo .Tyle tylko ,ze nie jest to tania impreza bo aby to działało to musimy mieć też zrobioną jeszcze  instalację po stronie samochodu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana żarówek na ledowe niekoniecznie ma sens, jeśli ledy nie będą „natywnie” obsługiwane przez moduł haka, i zmniejszone pobory prądu trzeba równoważyć opornikami. Najmniej sensowna byłaby wymiana żarówekna takie ze zintegrowanym opornikiem w żarówce, nie zmienia natężeń prądu na obwodach cepy. Więcej sensu ma moduł obsługujący ledy w cepie, wpisany między auto a cepę. Prądu nie oszczędzi ale instalka w cepie pracuje na niższych natężeniach, co nie zmienia faktu, że i tak będą śniedzieć oprawki, połączenia itp, które przy okazji wymiany żarówek zwykle się konserwuje (choćby przez pryśnięcie electrosolem).

Jedyny plus takiej wymiany to trochę może rzadsze zaglądanie do lamp (np wymiana żarówek), ale i tak nie ma tu bezobsługowości na lata. I nic poza tym.

Tak w ogóle zacząć należy od tego, czy te ledy będą miały - jako źródło światła - jakiekolwiek dopuszczenie „drogowe”, atest itp. Jak ktoś w ciebie wjedzie, i stwierdzi dla krycia własnej d… że cię nie widział, to dopiero się zacznie heca. W skrajnym wypadku można przyjąć, że przez zmianę źródeł światła na niehomologowane/nie spełniające norm, pojazd utracił dopuszczenie do ruchu.

Sens ma zmiana całych lamp na hermetyczne led-y, z atestami, homologacją, itp, tak jak się robi w naczepach ciężarowych, gdzie zwykłe żarówki zmieniać można non stop. I nawet zastosować ten moduł dodatkowy lub wymienić moduł w aucie na obsługujący ledy.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz oryginalny hak i moduł do do haka, to zmiana w oprogramowaniu w aucie rozwiąże problem.

Podjedź do warsztatu.

Ogarnięty majster zrobi to w 5minut.

Przerabiałem to w swoim Signum.

Mam jeszcze fejsa i program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.