Skocz do zawartości

Lodowka


Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, Misio napisał(a):

Jaki masz akumulator, jakie zabezpieczenie przed rozładowaniem, jakie panele, ile myślisz że będziesz jechał w 1 kawałku?

Panel 430W, aku 100 lifepo. 
w planach są 3 tyg na dziko, może ze zjazdem od czasu do czasu na jakiś kamping w celu podładowania aku w razie marnej pogody i ew jakiś prysznic. Będę chciał zrobić ok 6tys km… ale trudno powiedzieć jak to wyjdzie w praktyce, jaka będzie pogoda.  
Dotychczas jeździłem na kampingi i podpinałem się do prądu. Nie miałem panela ani takiej potrzeby. 
 

Prąd potrzebny jest mi na światełko, wc, wodę, a przede wszystkim na lodówkę. 

Za tydzień podłączę przetwornicę i sprawdzę jaka będzie różnica w poborze prądu z aku.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

49 minut temu, piorun napisał(a):

Pytanie do VAG'owców - jak sobie radzi lodówka na 12V z alternatora przy fabrycznym haku? Lodówka z tych małych, Dometic 80l z wywalonym zamrażalnikiem, rok 2023.
Niestety nie daliśmy rady tego zweryfikować a w sobotę wyjazd na 3 tygodnie...
W Dusterze wyjęczałem pociągnięcie przewodów 4mm, do tego wypięte "inteligentne ładowanie", więc z alternatora idzie pełna moc, w lodówce podczas jazdy temperatura często nawet < 0*C...
Pytanie czego się spodziewać po fabrycznej instalacji w Tiguanie?

Powiem tak też niemam zamrażarki,  lodówka zanim ruszyłem chodziła ok 3 dni, później ekwipunek w lodówkę no i wiadomo 4 wkłady żelowe, jak było na lodówce ok 3°przełączona została na 12V z alternatora, oczywiście wentylator wyciągu dalej działał i w drogę, jazda nocą ok 5h na miejscu przyłącze to temp. Spadła na 2° czyli było ok, ale oprócz tego mam zawsze lodówkę turystyczna na tylnym siedzeniu który jest później na napoje w przedsionku ogólnie wkładów nie wyciągam a cały radiator zpada mi do ok -6°

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że masz jakieś zabezpieczenie na tym LiFePO4... bo 100Ah to pewnie jakieś 6hpracy - pewnie solar sprawi że podskoczy to do 8-12h...ale później będzie pusty aku, a w nocy się nie naładuje

Ogólnie ciężko to widzę.

Na 230V będzie jadło więcej prądu bo i grzałka mocniejsza i dodatkowe straty na przetworzeniu prądu (za to lodówka powinna lepiej pracować).

Ważniejsze jest ile km dziennie chcesz jechać (a nie o całość się pytałem)... ile czasu lodówka musi chodzić na akumulatorze a ile będzie mógłby być ładowany z solara i jaka będzie pogoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Misio napisał(a):

Mam nadzieję że masz jakieś zabezpieczenie na tym LiFePO4... bo 100Ah to pewnie jakieś 6hpracy - pewnie solar sprawi że podskoczy to do 8-12h...ale później będzie pusty aku, a w nocy się nie naładuje

Ogólnie ciężko to widzę.

Na 230V będzie jadło więcej prądu bo i grzałka mocniejsza i dodatkowe straty na przetworzeniu prądu (za to lodówka powinna lepiej pracować).

Ważniejsze jest ile km dziennie chcesz jechać (a nie o całość się pytałem)... ile czasu lodówka musi chodzić na akumulatorze a ile będzie mógłby być ładowany z solara i jaka będzie pogoda...

Ok. Zabezpieczenie muszę sprawdzić. Dzięki za podpowiedź. Wszystko wyjdzie w testach, które mam nadzieję odbyć jeszcze przed wyjazdem. 
stan akumulatora na pewno będę monitorował w apce. 
Myślę, że taka lodówka nie musiała by cały czas pracować zwłaszcza jeśli nie będzie często otwierana. Zawsze pozostaje zasilanie gazem w nocy i na postoju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz nic w zamrażalniku to ok - jak masz, jednak uznaje się że nie powinno się zamrażać i rozmrażać jedzenia

Ale przy temperaturze 20+ jednak lodówka powinna pracować nonstop.

Zrób testy żeby nie zdziwić się i stresować na urlopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, galahad napisał(a):

Panel 430W, aku 100 lifepo. 
w planach są 3 tyg na dziko, może ze zjazdem od czasu do czasu na jakiś kamping w celu podładowania aku w razie marnej pogody i ew jakiś prysznic. Będę chciał zrobić ok 6tys km… ale trudno powiedzieć jak to wyjdzie w praktyce, jaka będzie pogoda.  
Dotychczas jeździłem na kampingi i podpinałem się do prądu. Nie miałem panela ani takiej potrzeby. 
 

Prąd potrzebny jest mi na światełko, wc, wodę, a przede wszystkim na lodówkę. 

Za tydzień podłączę przetwornicę i sprawdzę jaka będzie różnica w poborze prądu z aku.  

Na 12V tylko podtrzymuje więc nie chce wróżyć ale raczej nic z tego nie będzie na gazie lepiej niż na 230V a z przetwornicy hmm, ja teraz u siebie mam nowa przetwornice z 230V na 12V 370W i jak na wyjściu było 13.8V to na lodówce pokazywało 12.4V wic masz pobór z 230V na 12v a jaki jest z 12V na 230v nie wiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.