Skocz do zawartości

Bagażnik rowerowy na dyszel


PLopaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Szukam bagażnika rowerowego montowanego na dyszlu na maksymalną ilość rowerów. Grzebałem na internecie, znalazłem tylko na 2 rowery... Czy są dostępne 3 lub nawet 4 rowerowe? Ktoś coś ma? Co poleca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,
Szukam bagażnika rowerowego montowanego na dyszlu na maksymalną ilość rowerów. Grzebałem na internecie, znalazłem tylko na 2 rowery... Czy są dostępne 3 lub nawet 4 rowerowe? Ktoś coś ma? Co poleca?
Nie ma rowerów na dyszel na więcej niż 2 normalne rowery albo 2+ mały dla bobasów u Thule.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożenie do jakiejś dwójki dodatkowej "rynienki"? Tu zwykle probelemem jest i nacisk na hak przy 3R (ale 3 lekkie kolarki crossy alu/karbon bywa, że z rynienką będą lżejsze od 2 innych górali/mieszczuchów), ale też miejsce, ktore zajmą więcej niż 2 rowery - przy mocnym łamaniu zestawu. Nie widzę za bardzo opcji, żeby narożnik holownika nie zrobil demolki przy 3 rowerach [jesli dokładaka "rynienki"to z rowerów na dobra sprawę należałoby zawsze odkręcić pedały i zagęćij je żeby 3 zajmnowały nie więcej miejsca niż 2. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem właśnie taki bagażnik z możliwością dokładki

https://www.gomarket.com.pl/motoryzacja/bagazniki-samochodowe/bagazniki-rowerowe/p,bagaznik-rowerowy-carry-bike-caravan-xl-a-pro-black-fiamma,100048479.html 

Jaki model thule na to pozwala?

Przyczepa Knaus ma dosyć długi ten dyszel, tak nam się wydaje...

 

Czy lepszym rozwiązaniem byłoby 2 na przód i 2 na tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, PLopaPL napisał(a):

Znalazłem właśnie taki bagażnik z możliwością dokładki

https://www.gomarket.com.pl/motoryzacja/bagazniki-samochodowe/bagazniki-rowerowe/p,bagaznik-rowerowy-carry-bike-caravan-xl-a-pro-black-fiamma,100048479.html 

Jaki model thule na to pozwala?

Przyczepa Knaus ma dosyć długi ten dyszel, tak nam się wydaje...

 

Czy lepszym rozwiązaniem byłoby 2 na przód i 2 na tył?

A bierzesz pod uwagę że takie rowery ważą .

 

Jak już miałbym wybierać to tyle ile wejdzie na dach reszta na dyszel 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ventyl napisał(a):

A bierzesz pod uwagę że takie rowery ważą .

 

Jak już miałbym wybierać to tyle ile wejdzie na dach reszta na dyszel 

Dachowy mam na 3 rowery, nie chce nam się go brać na drogę ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Czy lepszym rozwiązaniem byłoby 2 na przód i 2 na tył?

Też miałem takie zapędy ale lektura tego forum przekonała mnie, że najlepsza opcja to 4 na dach holownika. O ile dyszel to jeszcze jako tako, jeżeli chodzi o przewóz rowerów tak tył przyczepy to zdecydowanie nie miejsce dla nich...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazywałem tu kiedyś zdjęcie:

IMG_1359.JPG

Adapter na bagażnik na hak samochodowy. Na to zakładam Thula na cztery rowery i gotowe. Dodatkowo na miejscu mogę przerzucić go na hak auta i jechać z samymi rowerami, baz przyczepy... Mam dopuszczalny nacisk na hak chyba 120kg, więc u mnie to działa ok.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Stu napisał(a):

Pokazywałem tu kiedyś zdjęcie:

IMG_1359.JPG

Adapter na bagażnik na hak samochodowy. Na to zakładam Thula na cztery rowery i gotowe. Dodatkowo na miejscu mogę przerzucić go na hak auta i jechać z samymi rowerami, baz przyczepy... Mam dopuszczalny nacisk na hak chyba 120kg, więc u mnie to działa ok.

Pzdr

Eleganckie rozwiązanie. Szukam też właśnie bagażnik rowerowy na hak, tutaj mógłbym kupić jeden i z głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuszczalny nacisk na hak wg pojazdu 120 kg, spójrz jeszcze czy tyle ma zaczep i UN Peitz-a które masz w cepie (nie mam danych Peitza, al-ko w tym kalibrze nie przekracza 100). Poprzeczka, platforma i 4 rowery swoje ważą, z 60-70 kg może razem być albo i więcej, czyli jak rozumiem, cepa przed montażem prawie "neutralna" (nacisk na dyszel niemal zerowy, z 5 do15 kg max) przed załadowaniem platformy z rowerami?

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, PLopaPL napisał(a):

Dachowy mam na 3 rowery, nie chce nam się go brać na drogę ;D

Według mnie dach jest mimo wszystko najmniej problematyczny z uwagi na to że nie tracimy kg w przyczepie a dodatkowo ta kwestia nacisku na hak gdzie zawsze jest problem bo zrównoważenie jej potem dociążeniem tyłu wcale dobre nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, PLopaPL napisał(a):

Dachowy mam na 3 rowery, nie chce nam się go brać na drogę ;D

Z ciekawości, tylko 3 uchwyty się mieszczą na szerokość?

Chyba że masz jakieś mocno wyczesane belki (fabryczne, albo np. Thule edge) rozpięte tylko między relingami - niby fajne i ciche (aero) rozwiązanie ale realnie mało praktyczne bo niewiele się mieści (belki thulego do X5 104 cm przednia 95 cm tylna, a klasyczne wingbary 135 cm, już na 118-120 cm 4 rowery raczej wchodzą, jeszcze jak się zamontuje uchwyty na wsuwkach). Unikam tego "bajeru" jak ognia, bo na niektórych autach i jakikolwiek średnio (naprawdę średnio) szeroki box bardzo trudno założyć [boki boxu opierają sie już na kantach mocowań), i jak tu przewieźć np. kajak plus 1 rower, box+rower? Dając belki 127 zamiast zalecanych 118 (albo 127 przód, 118 tył), i mocowanie uchwytu/boxu na wsuwki, wchodzi elegancko.

Próbowałeś dać je na przemian przód-tył, a zwłaszcza zewnętrzne w kierunku jazdy, wewnętrzne przeciwnie?

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie tak samo jak thule proride, gdzie uchwyt przy mocowaniu z ramieniem jest dość szeroki, a drugi wąski. Można je zakładać w 2 strony i wtedy można mocno zagęścić i rowery, i uchwyty miedzy sobą. Jest to dopuszczalne i instrukcja Barracudy na to pozwala, tzn. można uchwyt zakładać i zgodnei z kier. jazdy, i "pod prąd" (zob. ilustracje dla 3 i 4 rowerów na dachu).  

Mont-Blanc-Barracuda-instrukcja.pdf

Jak masz klasyczne "długie" belki, przechodzące powyżej relingów, powinny wejść bez problemu, przy belkach cirka 135 cm. zalecanych do X5, a nawet 127-kach czy 120(118)-kach.. Co najwyżej - jeśli masz "kolizję" ze stopą, to zewnętrzne uchwyty mocujesz na wsuwki T, a nie na obejmy (zresztą, jeśli masz jakieś belki płaskie aero, nie ma innej możliwości, bo rzadko obejmy są tak szerokie). 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.thule.com/pl-pl/rv-racks/rv-bike-racks/thule-caravan-superb-standard-_-307130

Można rozszerzyć na 3 rowery, ale tak jak wcześniej pisali koledzy, uwaga na nacisk na hak.

U mnie na dachu w Kudze mieszczę 5 uchwytów naprzemiennie, w X5 też powinno się udać. Kwestia odpowiednich belek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.