Skocz do zawartości

Większe felgi do przyczepy Weinsberg, wyższe koła


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

U mnie ASO nic nie demontował - auto posiadało tzw "przygotowanie do haka" i w ASO został założony hak

Demontował, demontował.?

Przygotowanie do haka to w głównej mierze fabryczna wiązka pod którą podpina się oryginalny sterownik czy wiązkę haka. 

4 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

co rozumiesz pod tym pojęciem?

Haki akcesoryjne to głównie takie, których często nie da się zamówić z nowym autem i/lub montuje się je potem w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bercik77 napisał(a):

Demontował, demontował.

a co mi zdemontowali ?

Faktycznie jak pisze ktoś wcześniej wymienili mi belkę tylną ?

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dużej części modeli VAG montaż haka, którego nie było fabrycznie, polegał na zdjęciu nakładki i absorberów zderzaka, zdemontowaniu belki zderzaka tylnego i zamiast niej zamontowania belki z hakiem. Nawet przy fabrycznym przygotowaniu. 

W VAG-u belka haka ma "wąsy" wprowadzane do wnętrza profili podłużnic i do podłużnic przykręcane. Natomiast wsporniki belki zderzka są montowane do końców podłużnic (zamykają je). Aby założyć hak trzeba pozbyć się belki zderzaka, któej nie ma jak założyć z powrotem. Przy "przygotowaniu" nic się nie zmienia, samochód produkowany jest ze standardowym zderzakiem i wzmocnieniem, belka haka z hakiem odchylanym, czy wpinanym, to cała, pojedyncza część montowana do stuktury nadwozia, i przy przygotownaiu nie są dokładane do nadwozia żadne elementy, do których dopiero montowałoby się hak. W instrukcji montażu westfalii jest na tę okoliczność sugestywny piktogram - każą zdemontować fabryczną belkę zderzaka od której strzałka wiedzie na kosz.

Także raczej miałeś zdemontowaną nakładkę zderzaka i absorbery, i belkę zderzka zastąpioną belką haka. Inaczej nie dałoby się wprowadzić mocowań do wnętrza podłużnic, a po zamontowaniu haka nie byłoby jak zamontować fabrycznej belki zderzaka.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, czyś napisał(a):

Także raczej miałeś zdemontowaną nakładkę zderzaka i absorbery, i belkę zderzka zastąpioną belką haka. Inaczej nie dałoby się wprowadzić mocowań do wnętrza podłużnic, a po zamontowaniu haka nie byłoby jak zamontować fabrycznej belki zderzaka.

OKI - dzięki za wyjaśnienie - ale z Twego opisu wygląda, że sztywność i wytrzymałość tyłu auta pozostała chyba bez zmian.

Nie wiedziałem, że wymieniają przy takim montażu haka całą belkę...

pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

OKI - dzięki za wyjaśnienie - ale z Twego opisu wygląda, że sztywność i wytrzymałość tyłu auta pozostała chyba bez zmian.

Sztywność tyłu auta ZDECYDOWANIE wzrosła !!! Belka zderzaka to profil z dość cienkiej blachy stalowej, czasem aluminium, który dość łatwo ulega odkształceniu pochłaniając przy tym energię uderzenia. Hak to już grubościenny bardzo sztywny profil.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pomierzyłem hak. Na pusto do środka kuli jest 46 cm, do góry 48. Trochę dużo, auto stoi puste. Jak pomierzyłem zaczep przyczepy, to tak mało dokładnie ale wychodzi jakieś 43 cm do środka zaczepu. Hak był montowany w fabryce, nawet nie dokładany przez salon. Co do zmęczenia gum na osi przyczepy, to trochę mało prawdopodobne, bo ona ma 2 lata. Przeładowani jeździmy, ale nie o pół tony. Przed urlopem pojechałem się zważyć.na złomie, to wyszło że 40 kg. Os Alko,.która mam jest do 1500 kg. Więc 100 zapasu było. Na niektórych stronach odpychają te przyczepy z felgami 17 cali. Dlatego szukam większych kół. Chciałem kupić oryginalne, ale nie mogę nigdzie znaleźć i pewnie będą drogie. 

10 godzin temu, Cichy56 napisał(a):

Też miałem ten problem i założyłem 2 centrymetrowe dystanse pod zaczep. Al-ko ma w ofercie dystanse różnej wysokości ale ja zrobiłem z litej stali. Jeżdżę tak już 3 lata i jest ok.

1705485523745.jpg

Ooo to może być rozwiązanie:) zaraz poszukam. Dziękuje bardzo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, bluedragon napisał(a):

odpychają te przyczepy z felgami 17 cali. Dlatego szukam większych kół.

A powiedz - sprawdzałeś czy większe koła wejdą Ci w nadkole ?

Pytam z własnego doświadczenia - mam na osi kola 185x80x14, ale zapas odziedziczyłem już rozmiaru 205 - zastanowiło mnie to i w lecie próbowałem założyć ten zapas i ... kicha ...

Kolo nie weszło mi po prostu w nadkole - musiałem kupić używkę 185 i zmienić.

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi do swojej Hobbitki udało się wepchnąć 205/75 r14

Tyle że do felg musiałem dołożyć dystans 17mm (ale gdyby felgi miały inne ET nie trzeba by było dystansu).

Ale też miałem przez pewien czas np 195/65 r15

Mimo że fabrycznie bylo 185 r14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tą stronę nie sprawdzałem, dzięki za radę jutro będę mierzył. Jak bym kupił już komplet i by nie weszły, to chyba bjm się popłakał ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2024 o 22:12, AdrianK napisał(a):

Ja u siebie miałem stalowe felgi z odsadzeniem et 30 ,jak szukałem aluminiowych o takim odsadzeniu to miałem problem.

Założyłem aluminiowe z et38 i zapasowały.Szukaj felg z masywnymi ramionami. 

A takie założyłem

20220524_193311.jpg

Tylko że takie felgi mają przeważnie 550-650 kg nośności. Do przyczep sa specjalne, dedykowane felgi o nośności dużo wiekszej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, lucas_ka napisał(a):

Tylko że takie felgi mają przeważnie 550-650 kg nośności. Do przyczep sa specjalne, dedykowane felgi o nośności dużo wiekszej. 

Dokładnie tak jak piszesz :ok:.

Sprzedawałem kiedyś naczepę kupcowi z Ukrainy.Była na stalowych felgach ,pytał czy nie mam aluminiowych bo stalowe pękają B).Pytam, jak to u mnie zadna nie pękła, a on mowi że przy 40 tonach ładunku tylko aluminiowe wytrzymują :palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, AdrianK napisał(a):

40 tonach ładunku tylko aluminiowe wytrzymują :palacz:

LoL

 

Ale na poważnie - przy cięższych przyczepach i kamperach trzeba uważać na nośność felg... znam przypadek jak rozpadła się felga aluminiowa ("uniwersalna") - jak koledze potem pokazałem miała nawet grawer 800kg (a i tak bym nie wierzył by wytrzymała 600kg)... w kamperach często nacisk osi to 2t lub więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Misio napisał(a):

LoL

 

Ale na poważnie - przy cięższych przyczepach i kamperach trzeba uważać na nośność felg... znam przypadek jak rozpadła się felga aluminiowa ("uniwersalna") - jak koledze potem pokazałem miała nawet grawer 800kg (a i tak bym nie wierzył by wytrzymała 600kg)... w kamperach często nacisk osi to 2t lub więcej...

Tak ,tak było .U nich podobno to norma z przeładowanymi ciężarówkami.Nie jestem ekspertem w tym temacie  więc lepiej sprawdzać nośności felg. :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.