Skocz do zawartości

Usunięcie 10 cm dziury w podłodze.


aMi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

W moim Renault Master posiadam dziurę o średnicy około 10 cm przy wejściu. Zamierza otwór usunąć tzn. zespawać i zakonserwować. Niemniej ostatnio mechanik stwierdził, że szkoda bo ocynk naruszę. Lepszym rozwiązaniem ma być zaślepka PCV oraz silikon. Mam obiekcję do tego pomysłu, a nie chce później walczyć z rudą i wilgocią jak zrobię podłogę i ocieplenie.

Możecie coś doradzić?

 

image_67209729.jpg

image_67239681.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aMi napisał(a):

W moim Renault Master posiadam dziurę o średnicy około 10 cm przy wejściu. Zamierza otwór usunąć tzn. zespawać i zakonserwować. Niemniej ostatnio mechanik stwierdził, że szkoda bo ocynk naruszę. Lepszym rozwiązaniem ma być zaślepka PCV oraz silikon. Mam obiekcję do tego pomysłu, a nie chce później walczyć z rudą i wilgocią jak zrobię podłogę i ocieplenie.

Możecie coś doradzić?

Jak tylko zobaczyłem zdjęcie, jeszcze przed przeczytaniem Twojego opisu, od razu pomyślałem o zaślepce.  Spawać zupełnie nie ma sensu.  Żeby nie mieć później problemu z korozją, dałbym zaślepkę, ale wcześniej odtłuścił krawędzie i pomalował ze 3 razy podkładem akrylowym  naokoło, z obydwu stron, tak przynajmniej do 4 cm od krawędzi.  Gdy _dobrze_ wyschnie, osadziłbym zaślepkę nawet na silikonie, uważając by nie uszkodzić podkładu.  Tak ja bym zrobił. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Gerwaz garage napisał(a):

Epoksydowy podkład jest lepszy niż akryl

No ja zazwyczaj stosuje akryl, ale skoro tak mówisz to jak najbardziej.  Ważne żeby dobrze odtłuścić, a potem zabezpieczyć krawędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Gerwaz garage napisał(a):

Blacha silikon i nitownica potem dobra konserwacja

To mi się podoba i brzmi bardzo solidnie i bezpiecznie. Choćby dla psychiki.

 

2 godziny temu, PanSamochodzik napisał(a):

Jak tylko zobaczyłem zdjęcie, jeszcze przed przeczytaniem Twojego opisu, od razu pomyślałem o zaślepce

PanSamochodzik, myślisz o zaślepce ala PCV od rur? Nie ukrywam, że dla mnie ta dziura jest wielka, a już mam czarny scenariusz, że wilgoć będzie mi wchodzić od spodu :D Dlatego jak usłyszałem o tym pomyśle od mechanika, to mówię, że trzeba uderzyć do Was i zapytać.

2 godziny temu, Gerwaz garage napisał(a):

Epoksydowy podkład jest lepszy niż akryl

Z tego co się naoglądałem na YoTubie, to właśnie epoksydowy podkład stosowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z kad jesteś jak z łódzkiego to zapraszam to ogarniemy szybko i solidnie

Na to jest jeszcze inny sposób oczyścić nałożyć powłokę antykorozyjna tzn podkład odczekać jak wyschnie zmatowic odtluscic i położyć mate szklana z żywicą że 3 warstwy i twarde jak blacha potem pomalować i śladu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, ilu forumowiczów tyle pomysłów, ale i tak dobrze, że nie więcej pomysłów niż forumowiczów.

A co zamierzasz na to położyć później ?  Jakąś wykładzinę czy co ?  Bo też znaczenie ma, czy to później zamykasz od góry całkiem na stałe czy też dopuszczasz okresowy dostęp w celu np. kontroli podłogi.  Tak czy inaczej ja na pewno odradzam spawanie.  I dobrze piszą koledzy o epoksydowym podkładzie jak również o tym, że silikon jest kwaśny - też o tym myślałem, ale nie miałem pomysłu na coś lepszego.  Dałbym faktycznie uszczelniacz do podwozi - jeśli to jest to o czym myślę (taka masa plastyczna, nie bardzo lepka i ciągnąca).   Z masą uszczelniającą na spawy wiążą mi się złe wspomnienia - faktycznie trzyma dobrze, ale nie daj Boże coś pod nią się zacznie dziać. Usunąć ją pierońsko trudno i rdza pod nią  leci jak się patrzy. Podobnie zresztą jest z uszczelniaczami butylowym (nadają się do przyczep, ale do aut niekoniecznie).

W dniu 20.10.2023 o 20:48, aMi napisał(a):

PanSamochodzik, myślisz o zaślepce ala PCV od rur?

Bardziej o korku, tylko go przyciąć żeby nie był za wysoki i nie wystawał od spodu. Lub poszukać, może jakaś gumowa zaślepka by się znalazła, choć to chyba trochę duża średnica na takową.

Najważniejsze - dobrze omalować krawędzie.

Może coś z tych podpowiedzi Ci się przyda, a może nie ;) , ale jak już zrobisz - napisz jak sobie poradziłeś.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję Wam za wszelkie wskazówki i rady. W takim układzie wychodzi mi taka praca:

- oszlifowanie i usunięcie rdzy,

- zabezpieczenie rantów i okolicy podkładem epoksydowym,

- dekielek PCV bez rantów będę przyklejać Sikaflex 521 UV.

Jeżeli nie wystarczy Sikaflex 521 UV (bo mam jeszcze kilka dziurek do uszczelnienia w dachu), to wejdę w temat Teroson ms 9320.

Generalnie na podłodze będzie:

- Farba do metalu Hammerite,

- mata butylowa,

- płyta PIR 5 cm przyklejona na piankę,

- płyta ze sklejki około 10-12 mm,

- panele winylowe bądź linoleum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć,

Wracam z tematem:brawo:

Dziękuję Wam za pomoc i naprowadzenie na konkretne rozwiązanie.

Finalnie trafił zaślepka sanitarna i spora ilość sikaflex. Jedna dziura była już załatana w zeszłym roku i nadal jest ok. Obecnie załatałem jeszcze dwie i wszystko wygląda dobrze. Spokojnie mogę działać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.