Skocz do zawartości

Lely 320 Q - przyczepa, o której słuch zaginął - Remont generalny


Lilibet dla znajomych Lee

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

parę dni temu kupiłem swoją pierwszą przyczepę Lely 320 Q z 1975 r. za tak na prawdę grosze. Posiada dokumenty, polisę, lecz jej stan jest - krytyczny. Mam sporo pytań, nie wiedziałem, czy we właściwym dziale, więc napisze tutaj. Załączam zdjęcie jak wygląda oraz zdjęcie z starej gazetki jak wygląda środek (co prawda tam jest model 420, a ja mam 320 - lecz środek jest 1 do 1)

2799B21A-14DE-450A-8206-62DB8901BC11_1_105_c.thumb.jpeg.5371891078ea24bfdbe37fda5bdc84a2.jpeg

  1. Z jakiego materiału jest obudowa tej przyczepy? (zaczynając od jej środka - błazeria, wełna i [?])
  2. Czy ktoś słyszał o tej przyczepie lub kiedyś miał i posiada jakiekolwiek części?
  3. Czy mogę stosować inne części np z Niewiadowa albo Hobby do tej przyczepy?
  4. Czy mogę kupić bakistę (ten bagażnik) inny niż oryginalny i też będzie pasował? oraz inne pytanie, czy mogę dać stojak na dwa rowery plus bakiste? Widzieliście takie rozwiązania?

Obecnie wyrzucam z niej wszystko co było. W środku jest obita taką drewnianą błazerią, którą też ściągam, później jest wełna i dochodzimy do skorupy. Pytanie znów

  1. Jak wzmocnić całą budę. Od zewnątrz ma takie kantówki z uszczelkami, które chciałem wymienić, ale boje się że gdy to rusze to buda złoży się jak domino.
  2. Można powiedziec, że każdy bok od środka jest zgnity, ale tylne z lewej jak i prawej najbardziej. Bok, na którym są drzwi można powiedzieć, że odchodzi od nadkola. Czy jak wezme kantówki, spawarkę pół-automat to pomoże mi to wzmocnić?

Jedyne co udało mi się znaleźc na temat tej przyczepy to informacje stąd: http://www.oldiecaravan.de/Hersteller_A_-_Z/Lely/Lely_1969/lely_1969.html 

O wszystkie rady, sugestie dziękuje.

Dla tych co powiedzą żebym sprzedał papiery, kupił inną - odpada. Jest kasa, jest zajawka, lubię majsterkować, więc mogę to dubać nawet parę lat. Chcę skończyć to w rok. Codziennie po kilka godzin.

Lely_1969_08.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Lilibet dla znajomych Lee napisał(a):

 

2799B21A-14DE-450A-8206-62DB8901BC11_1_105_c.thumb.jpeg.5371891078ea24bfdbe37fda5bdc84a2.jpeg

Obecnie wyrzucam z niej wszystko co było. Lely_1969_08.jpeg

Nie zapomnij sfilmować, sfotografować, zrobić szkice demontażu - potem łatwiej się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat się troszkę rozwinął jak zacząłem ściągać błazerie. Okazuje się, że jest:

Dach:

1. Błazeria
2. Belki i "luki" wypełnione watą szklana
3. Blacha

Boki:

1. Błazeria
2. Belki i "luki" wypełnione styropianem
3. Blacha

Ogólnie cała konstrukcja przyczepy została wykonana z drewna - belki całego prostopadłościanu to grube płyty drewniane, następnie belki (ściany) w poziomie i pionie wypełnione styropianem. Zaś od góry także belki drewniane przez długość i szerokość wypełniane watą szklaną. Na całą drewnianą konstrukcję została położona płyta -wcześniej zaś skręcone został cały szkielet od góry [dlatego górne półki i szafę musiałem wyrywać wraz z sufitem (błazerią)]

Cały prostopadłościan konstrukcji już z blachą opiera się na tym dolnym wózku, który jest z metali, na bokach winklówka.

Problem jest taki, że większość belek, które są na bokach - szczególnie z tyłu po lewej i po prawej jest tak zgniłe, że nie nadają się do niczego. Gdy je zdejmiemy, to być może konstrukcja się zawali a bok i tak już zsunął się z winklówki. Chcemy w środku podeprzeć to belkami niczym na budowie balkonu w domu/mieszkaniu.

IMG_9642.thumb.png.0bde843c7946623f23cb7d2dc8f7005e.png

I teraz pytanie - co w takim przypadku zrobić?

Opcje, które nam się nasuwają to rozebrać zgnite deski a wprowadzić konstrukcję metalową (tylko na cały prostopadłościan ze wzmocnieniem jedną metalową belką od dachu łączącą lewy i prawy bok) i zrobić to spawarką pół-automatyczną. Pytanie, czy taka opcja to jedynie rozsądna decyzja w tym temacie?

Załączam zdjęcia, jak to wygląda + mój "zrzut" z opisem.

 

 

IMG_9638.png

IMG_9639.png

IMG_9643.png

IMG_9644.png

IMG_9647.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Co to jest błazeria? Ja na zdjęciach wszędzie widzę sklejkę niepotrzebnie oderwaną na siłę od styropianu i listew. Powinieneś ją zostawić i demontować tylko tam gdzie zgniłe z pewnym zapasem. Poszycie zewnętrzne, listwy, styropian i sklejka stanowią kompozytową całość i są sztywne. Rozdzielone będzie trudno solidnie połączyć. Zaczynaj od zgnilizny do dobrego i z tym się łącz.  

Na tym etapie dewastacji bym już nie remontował tylko zbudował od nowa według wzoru i miał pachnącą nowością przyczepkę.

 

Powodzenia 

Edytowane przez Skwarek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.