Skocz do zawartości

Podpora dyszla


lukaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Orientuje się ktoś czy podpora dyszla w przyczepie(taki płaskownik wygięty w trójkąt?) oprócz jego funkcji,czyli żeby dyszel nie przygniótł mi stopy? Pełni jeszcze jakąś funkcje??? Bo zastanawiam się czy mogę go zdemontować, bo haczę nim o progi zwalniające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Orientuje się ktoś czy podpora dyszla w przyczepie(taki płaskownik wygięty w trójkąt) oprócz jego funkcji,czyli żeby dyszel nie przygniótł mi stopy Pełni jeszcze jakąś funkcje??? Bo zastanawiam się czy mogę go zdemontować, bo chacze nim o progi zwalniające.
Na czas jazdy możesz demontować to koło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=19021]jacek00[/mention] tu bardziej chodzi o to
IMG_4677.webp.67b21edc34180950c375a12bd9c88a5b.webp
 
 
co do pytania, raczej nie ma większej funkcji niż to żebyś zaczepem w piach nie wsadził. Jak haczysz o hopki to wywal
Aaa, ale jak tym można haczyć o progi zwalniające?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lukaszek napisał(a):

chacze nim o progi zwalniające.

Przecież on jest bardzo wysoko, wcześniej kółkiem zahaczysz. Masz jakieś zdjęcie zestawu? Może masz za bardzo zapakowany bagażnik lub/i nacisk na dyszel? A może sprężyny/resory już padły w holowniku.

IMO, według mnie można tą podporę zdemontować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Krzysztof57 napisał(a):

A jak usuniesz tę podporę to czym przeszorujesz po progach? Urządzeniem najazdowym ?

Też tak myślałem ale jednak urządzenie jest trochę wyżej niż ta podpora a poza tym czy szybciej nie zahaczę kółkiem ?

Już sam nie wiem, demontować czy nie??

IMG20230722145906.jpg

8 godzin temu, lbuster napisał(a):

Przecież on jest bardzo wysoko, wcześniej kółkiem zahaczysz. Masz jakieś zdjęcie zestawu? Może masz za bardzo zapakowany bagażnik lub/i nacisk na dyszel? A może sprężyny/resory już padły w holowniku.

IMO, według mnie można tą podporę zdemontować ;)

 

IMG20230722145906.jpg

IMG20230722145906.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wolał przytrzec tym żelastwem niż kółkiem.

 

Według mnie zapomnieliście wspomnieć o najważniejszym. Jakby przyczepa jakimś cudem spadła mu z haka to walnie tym w asfalt i zostanie jeszcze jakaś odległość do zaczepu i UN. 

 

Patrząc po wyglądzie to chyba Hobby , u siebie jak schowam koło to jest na równo z zaczepem. Więc to żelastwo to najniższy punkt wtedy, ale i tak na tyle jest to wysoko że nie wiem jak jesteś w stanie tym haczyć o progi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ventyl napisał(a):

Jakby przyczepa jakimś cudem spadła mu z haka to walnie tym w asfalt i zostanie jeszcze jakaś odległość do zaczepu i UN. 

No ale to jest promil przypadków. W zdecydowanej większości przypadków walimy kołem lub tym żelastwem w progi zwalniające (co za d.bil to wymyślił).

13 godzin temu, Ventyl napisał(a):

Patrząc po wyglądzie to chyba Hobby , u siebie jak schowam koło to jest na równo z zaczepem.

U mnie kółko jest niżej, więc przejeżdża po wyższych progach (kiepskie uczucie) ale lepsze od żelastwa walącego w asfalt/kostkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.07.2023 o 22:20, Ventyl napisał(a):

Według mnie zapomnieliście wspomnieć o najważniejszym. Jakby przyczepa jakimś cudem spadła mu z haka to walnie tym w asfalt i zostanie jeszcze jakaś odległość do zaczepu i UN. 

Jak mu spadnie z haka to fakt, że walnie UN w asfalt będzie jego najmniejszym zmartwieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, jak kółko albo płoza podbije dyszel i wtedy zejdzie z haka, to będzie dopiero heca. Ale i tak jestem przeciwnikiem zdejmownia, to by tylko oznaczało, że zawias  w holowniku pod obciążeniem schodzi za nisko.

A smerfetka Sebastaiana zdaje sie fabrycznie obniżona?

Zdjąć tę i dorobić 2-3 cm niższą z płaskownika :) Gdyby cepa podczas jazdy zeszła z haka, ta płoza ma ją utrzymać w miarę na kierunku i wyhamowywać, żeby nie zaryła UN/stabilizatorem, zaczepem w asfalt bo postawi ją z metra bokiem. Dorobić niższą, ale na tyle, żeby czubek zaczepu przyczepy opartej na płozie był ponad asfaltem.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, czyś napisał(a):

A smerfetka Sebastaiana zdaje sie fabrycznie obniżona?

Tak, ale nie ma różnicy między Volvo a BMW :ok:

I tam i tu zaliczałem tylko najwyższe progi, jak zbyt szybko przejechałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.