Skocz do zawartości

Usterka złącza przyczepy w samochodzie. Co się stało, kto może to naprawić?


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Od lutego borykam się z problemem, który pojawił się nagle. Pacjent to Peugeot Expert III po 2016 roku. Zimą, podczas ruszania z postoju, nagle wyskoczył komunikat: Usterka złącza przyczepy, napraw pojazd. Było to bez przyczepy (solo. Komunikatowi towarzyszył znaczek awarii (taki pomarańczowy klucz). Przy tym w samochodzie zaczął cały czas pipkał sygnał ostrzegawczy. Migacze mrugały szybko, jakby żarówka była spalona. Uznałem, że do styków gniazda dostała się drogowa sól, więc pojechałem na myjnię, przepłukać gniazdo. Niewiele pomogło. Drugiego dnia komunikat pojawiał się po każdym uruchomieniu, ale po 5, 10 albo 15 minutach przestawało pipczeć i kluczyk znikał, jakby samochód się do tego w czasie jazdy przyzwyczajał. W kolejnych dniach komunikaty o usterce złącza lub kierunkowskazów również się pojawiały, ale rzadziej. Niestety, jest tak do dziś (3 miesiące). Byłem u mechanika, który nie dopatrzył się żadnego mechanicznego uszkodzenia gniazda, czy kabli pod samochodem. Skasował w komputerze błędy. Niestety, już po kilka godzinach komunikaty ponownie się pojawiły. Pojechałem do jednego z najlepszych monterów haków we Wrocławiu. również potwierdził, że wiązka pod spodem nie jest uszkodzona i jest dobra. Że w komputerze znalazł aż 29 błędów, niemal we wszystkich podzespołach. Powiedział, że to Francuz i tam wiązka haka jest sprzężone z komputerem samochodu i on tego nie jest w stanie naprawić. Tylko ASO - powiedział. Zadzwoniłem do zaprzyjaźnionego ASO. Powiedzieli mi, że: trudny temat, trudny temat, trudny temat, że nie wiedzą, co doradzić. Zasugerowali, abym do nich nie przyjeżdżał. Poszukałem wśród niezależnych elektryków i elektroników w moim mieście i nie tylko. Wszyscy się boją i odsyłają, bym szukał specjalisty gdzieś indziej. Mówią o jakimś module samochodowym BSI. Albo o innych rzeczach. W styczniu spodem haka mocno zaczepiłem o betonowe podłoże. Autem szarpnęło okrutnie. Może to miało jakiś wpływ na późniejsze komunikaty... 
Moja prośba do Was. Do kogo skierować swoje kroki? Co może odpowiadać za pojawianie się tych komunikatów o usterkach? Czy wymiana dedykowanej wiązki na nową np. z Allegro rozwiąże problem? Co radzicie, bo tak jeździć nie chcę, szczególnie wybierając się daleko za granicę (starach przed unieruchomieniem samochodu).        

343297225_539425161477969_2341967472241064567_n.jpg

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Podłącz sprawną w 100% przyczepe i zobacz czy wszystko gra, a raczej świeci.

Może masy miedzy hakiem a nadwoziem nie ma? -wiem że to może dziwne się wydaje ale.... to elektronika jest..

W int krąży opowieść, poparta korespondencja serwisowa jak to 2 lata kierunkowskazów w" peugeocie" szukali:)

Edytowane przez misha22 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, misha22 napisał(a):

Podłącz przyczepe i zobacz czy wszystko gra, a raczej świeci.

Może masy miedzy hakiem a nadwoziem nie ma?

To dobry pomysł.

Co prawda serwis potwierdził, że wiązka jest cała … ale z nimi bywa różnie.

Znam młodego elektronika samochodowego który poradził by sobie z problemem ale siedzi w UK :(.

Szukaj serwisanta boscha dla samochodów. Musi być pasjonat to pewnie znajdzie która wtyczka nie styka albo który moduł trzeba wymienić.

Znając Peugota to obstawiam wtyk :) 

Możesz tez sam spróbować i za jakieś 200 pln kupisz interfejs diagnostyczny do OBD2. Jak podłączysz to będziesz widziała wszystkie pojawiające się błędy. Kolejno je eliminując może się uda. Masz tam opcję resetu kodów wiec sprawdzisz czy zawsze błędy pojawiają się w tej samej kolejności.

Te informacje pozwolą diagnoście na szybszą lokalizację problemu 

10 minut temu, terenowiec napisał(a):

Podłączyłem przyczepę na postoju i światłą były. Nie wiem gdzie ta masa haka jest, ale spróbuję jej poszukać. 

A komunikaty o błędzie się zaczęły wyświetlać ?

Obecnie interfejs pod OBD2 to tak jak kiedyś klucz 13/17 w maluchu :) obowiązkowe wyposażenie :) 

Dla przykładu :

IMG_0441.thumb.jpeg.8dcb4a9f2b9842c0e78f7e73b4e77328.jpeg

https://france-car.com.pl/_blog/58-Modul_BSI_-_co_to_jest_i_jak_rozpoznac_ze_jest_uszkodzony.html

Jeśli padł BSI to będą duże koszty naprawy …

A może tylko poszedł moduł haka 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 coxWlkp komunikaty z błędami pojawiają się w 95% podczas ruszenia, a dokładnie po naciśnięcia stopu lub włączenia kierunkowskazu. Przed ruszeniem komunikaty pojawiają się rzadko. Dziś, wyświetlały się za każdym razem kiedy po ruszeniu włączyłem migacz, lub stop. Oczywiście bez budki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, terenowiec napisał(a):

 coxWlkp komunikaty z błędami pojawiają się w 95% podczas ruszenia, a dokładnie po naciśnięcia stopu lub włączenia kierunkowskazu. Przed ruszeniem komunikaty pojawiają się rzadko. Dziś, wyświetlały się za każdym razem kiedy po ruszeniu włączyłem migacz, lub stop. Oczywiście bez budki. 

A masz ten moduł haka ? 

Jeśli w stanie startu nie ma błędów to widzę trzy opcje:

- uszkodzona wiązka haka (serwis twierdzi że jest cała) 

- uszkodzony moduł haka lub wtyczki przy module 

- faktycznie uszkodzony BSI

Ja osobiście znalazł bym kanał obejrzał dokładnie tą wiązkę i którędy jest prowadzona … jeśli to jest oryginalny hak jest szansa, że zakończona jest wtyczką … to bym wypiął i sprawdził błędy … jeśli jest moduł to również wypinam i sprawdzam błędy … dodatkowo oglądam wtyczki (mówiłeś o dużym bum ) wiec zwracam uwagę na krokodylki czy może któryś nie puścił włoska z linki jeśli nie są polutowane i czy może ten włosek nie robi bałaganu.

W innym przypadku szukam fanatyka pasjonata Boscha w samochodach :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś odkręcał gniazdo i zaglądał do środka? Miałem już taki przypadek że gniazdo zaśniedziało od środka (tam gdzie przykręcasz kable) i też działy się podobne cyrki, po rozkręceniu i umyciu styków w tylnej części problem znikł.

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, peja76 napisał(a):

Czy ktoś odkręcał gniazdo i zaglądał do środka? Miałem już taki przypadek że gniazdo zaśniedziało od środka (tam gdzie przykręcasz kable) i też działy się podobne cyrki, po rozkręceniu i umyciu styków w tylnej części problem znikł.

Piotr wiedziałem, że Twoja opinia może wiele wnieś. Ja już miałem na myśli upgrade BSI w Peugeocie :) zaraz po sprawdzeniu wiązki i modułu …. Zapomniałem o gnieździe :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię aby padło BSI. W Citroenach i Peugeotach, jeśli masz oryginalną instalacje to masz moduł haka, od którego idzie wiązka. Skoro twierdzisz, że coś szarpnąłeś to być może po drodze gdzieś się uszkodziła wiązka, masa czy coś. Zacząłbym od sprawdzenia gniazda haka, całej wiązki i modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał(a):

Wątpię aby padło BSI. W Citroenach i Peugeotach, jeśli masz oryginalną instalacje to masz moduł haka, od którego idzie wiązka. Skoro twierdzisz, że coś szarpnąłeś to być może po drodze gdzieś się uszkodziła wiązka, masa czy coś. Zacząłbym od sprawdzenia gniazda haka, całej wiązki i modułu.

@jacek00 potwierdza mój plan poszukiwań :) jak @peja76 napisał 1. Gniazdo, 2. Wiązka, 3. Wtyczki, 4. Moduł. Po sprawdzeniu każdego punktu sprawdzaj kody błędów.

Tak wiec @terenowiec do pracy weekend jest długi. Życzę powodzenia i daj znać co ustaliłeś :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można "na chwile" odłaczyć/ rozłaczyć moduł haka? wtedy byś zobaczył czy to na 100% on powoduje błędy...

Skłaniam się do wersji że trzeba zajrzeć do podłączeń wtyczki. Powodzenia.

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@terenowiec Miałem to samo w cytrynie, myślałem że szału dostanę. Wymieniłem gniazdo na nowe, od roku spokój. Co ciekawe ori wyglądało w środku ok, żadnych przetarć, zaśniedzenia czy innych baboli. Od tego bym zaczął 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coxWlkp  jaki jest tam moduł, to nie wiem? Zawodowy hakaż u którego byłem i który przez 3 godziny badał samochód powiedział, że  wiązka jest dobra. Mój mechanik powiedział, że wtyczka jest nierozbieralna. Hak montowany był w ASO do nowego samochodu. Pytasz czy z przyczepką generuje podobne błędy? Nie wiem, bo nie podłączałem aby jechać. Najszybciej zrobię to za tydzień, bo przyczepa była naprawiana (prostowany wahacz osi). 

peja76 Mechanik twierdzi, ze gniazdo jest nierozbieralne. Czy to prawda? Nie wiem... 

jacek00 To szarpnięcie, to było dokładnie uderzenie płaską częścią mocowania haka (8 mm grubości), która jest prostopadła do kierunku jazdy, o płaskownik wystający z betonu. Prędkość 5 - 7 km/h, ale szarpniecie tak duże, że aż czujnik parkowania wypadł ze zderzaka. To było czołowe zderzenie mechaniczne dwóch stalowych elementów, ale szarpnięcie mogło coś namieszać. Dziwne jest tylko to, że problemy, czyli komunikaty, pojawiły się około miesiąca po zdarzeniu. 

Na pewno nie doszło do mechanicznego przecięcia kabli o podłoże, bo tam gdzie zaczepiłem, nie ma żadnych kabli. Jednak szarpnięcie mogło coś rozłączyć, wypiąć, czy przestawić. Szef zakładu montujący haki powiedz, że moduł jest, ale całość jest wpięta do komputera samochodu i on nie odważy się za to brać. Tylko ASO. A w ASO, jak pisałem, też unikają naprawy, mówiąc: ciężki temat, ciężki temat, ciężki temat...

misha22 To jest bardzo ciekawa propozycja. Pytanie, czy ja, zielepuch z elektryki i zupełny ignorant z elektroniki, będę umiał to zrobić, aby nie załatwić samochodu na cacy? Czy moduł znajduje się po lewej stronie w boku bagażnika (nad lewem kołem)?

jacekzoo To też ciekawa propozycja. Jednak nie wiem jak to jest z tym gniazdem. Czy rzeczywiście jest ono nierozbieralne? jeżeli tak, to musiałbym ciągnąć gniazdo z całą wiązką do modułu. idę kłaść się pod auto by się temu dokładnie przyjrzeć. Ciemno już, ale jest czołówka.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.