Skocz do zawartości

bagażnik na rowery


Kaczyńska Marzena

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...

Czy ktoś może mi podpowiedzieć w temacie...

Mam bagażnik na dwa rowery na tyle przyczepy. Ładowność wg producenta 35 kg. I tu mam problem- bo mój zestaw rowerowy o 5 kg przekroczy tę ładowność. ( w tym jeden elektryk już bez baterii)

Czy myślicie, że to jest jakiś znaczący problem? Czy bagażnik wytrzyma nadmiar kg?

Nadmienię tylko, że jestem właścicielem pierwszej swojej przyczepy od tygodnia - więc zupełny laik w temacie, dlatego też proszę o wyrozumiałość jeśli odpowiedź jest oczywista dla kogoś innego. Bagażnik kupiony razem z przyczepą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Tola1983 napisał(a):

Czy myślicie, że to jest jakiś znaczący problem? Czy bagażnik wytrzyma nadmiar kg?

Wytrzymać może i wytrzyma. Pytanie czy ściana to wytrzyma. Dodatkowo najważniejsze w tym wszystkim jest to czy ten tył przyczepy nie będzie za bardzo obciążony przez co przyczepa stanie się mało stabilna. Generalnie przewożenie czegokolwiek z tyłu przyczepy w tym również na tylnej ścianie wymaga odpowiedniego rozłożenia bagażu i odpowiedniego wyważenia. Złe rozłożenie a szczególnie przeciążenie w tylnej części może spowodować zygzakowanie w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Eastnomad napisał(a):

Wytrzymać może i wytrzyma. Pytanie czy ściana to wytrzyma. Dodatkowo najważniejsze w tym wszystkim jest to czy ten tył przyczepy nie będzie za bardzo obciążony przez co przyczepa stanie się mało stabilna. Generalnie przewożenie czegokolwiek z tyłu przyczepy w tym również na tylnej ścianie wymaga odpowiedniego rozłożenia bagażu i odpowiedniego wyważenia. Złe rozłożenie a szczególnie przeciążenie w tylnej części może spowodować zygzakowanie w czasie jazdy.

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie o tym nie pomyślałam. Nie mam za grosz doświadczenia w organizacji rozłożenia jeszcze równomiernego bagażu i jego wyważenia :(

Chyba spróbuję przy pierwszej okazji przejechać się z tym bagażnikiem przy pełnym obłożeniu i zobaczę jak to się ma do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tola1983 napisał(a):

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie o tym nie pomyślałam. Nie mam za grosz doświadczenia w organizacji rozłożenia jeszcze równomiernego bagażu i jego wyważenia :(

Chyba spróbuję przy pierwszej okazji przejechać się z tym bagażnikiem przy pełnym obłożeniu i zobaczę jak to się ma do jazdy.

zobacz jak to wygląda na modelach :

 

obciążanie tylnej ściany w przyczepie dużym ciężarem to najgorszy możliwy scenariusz.

Kup lub pożycz wagę do mierzenia nacisku na hak , pomyśl o bagażniku rowerowym na dyszel  i pilnuj aby nacisk na hak był prawidłowy ( nie mniej niż 75 kg i nie więcej niż przewiduje producent haka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dwa elektryki i oprócz bagażnika na tylnej ścianie to kupiłem drugi na dyszel. To bardzo ułatwia wyważenie zestawu, i na ścianie tylnej mam tylko jeden rower żeby jej zbytnio nie obciążać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Suzu4x4 napisał(a):

 

Kup lub pożycz wagę do mierzenia nacisku na hak , pomyśl o bagażniku rowerowym na dyszel  i pilnuj aby nacisk na hak był prawidłowy ( nie mniej niż 75 kg i nie więcej niż przewiduje producent haka ;)

A co jak producent haka i homologacja auta przewidują mniej niż 75kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, marian36 napisał(a):

A co jak producent haka i homologacja auta przewidują mniej niż 75kg?

to wiadomo że nie możemy przekraczać dopuszczalnego nacisku na hak jaki przewiduje producent.

Pytanie tylko czy takim autem będzie dało  się bezpiecznie i komfortowo holować przyczepę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Suzu4x4 napisał(a):

to wiadomo że nie możemy przekraczać dopuszczalnego nacisku na hak jaki przewiduje producent.

Pytanie tylko czy takim autem będzie dało  się bezpiecznie i komfortowo holować przyczepę .

No to automatycznie nasuwa mi się pytanie skąd ta wartość 75kg? Bo rozumiem, że im więcej, tym lepiej, ale nie wiem, czy możemy sobie postawić jakąś sztywną granicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, marian36 napisał(a):

No to automatycznie nasuwa mi się pytanie skąd ta wartość 75kg? Bo rozumiem, że im więcej, tym lepiej, ale nie wiem, czy możemy sobie postawić jakąś sztywną granicę.

nie ma sztywno ustalonej granicy 75 kg.  wszystko zależy wielu czynników, masy własnej przyczepy , rozmieszczenia w niej ciężaru itd. Z własnych doświadczeń mogę napisać że przy budzie  DMC 1300 kg trzymałem nacisku na hak pomiedzy 70-80 kg i buda zawsze szła jak po sznurku. Poniżej 70 kg nacisku nie schodziłem.

w przypadku lekkiej przyczepy z dobrze rozłożonym ciężarem może i 60 kg wystarczy  a w przypadku ciężkiej ze źle rozłożonym ciężarem nawet przy 80 kg nacisku buda może mieć tendencję do wężykowania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, marian36 napisał(a):

No to automatycznie nasuwa mi się pytanie skąd ta wartość 75kg? Bo rozumiem, że im więcej, tym lepiej, ale nie wiem, czy możemy sobie postawić jakąś sztywną granicę.

Ja mam 60kg dopuszczalne na haku, więc staram się trzymać nacisk 50-60kg.

Oprócz tego nacisku jest ważne rozłożenie mas, żeby nie rozkładać ciężaru przód-tył, tylko bardziej na osi. Podczas wężykowania liczy się moment bezwładności masy liczony względem chwilowej osi obrotu. Póki nie ma poślizgu kół to oś obrotu jest nad kołami, i ciężar powinien być w miarę możliwości skupiony blisko tej osi. Całkowicie inaczej się zachowuje 100kg umieszczone na osi a inaczej rozłożone po 50kg z przodu i z tyłu. 

No i zawsze lepiej mieć ten ciężar przesunięty bardziej na hak niż za oś. Chodzi tutaj o położenie środka ciężkości przyczepy. Idealnie by było mieć go cały czas idealnie nad osią. Ale ze względu że podczas jazdy środek ten się może lekko zmieniać podczas przechyłów przyczepy, szczególnie przód tył, więc wskazane jest przesunięcie go lekko do przodu, tak aby nawet w skrajnych przypadkach nie wychodził on w położenie za osią.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.