Skocz do zawartości

Stare tylne lampy z żarówek na LED, przerobienie lamp.


jackvoyager

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, jackvoyager napisał(a):

Mnie to druciarstwo akurat nie przeszkadza ,wolę tak niż wiercić dziury w skorupie by potem woda zaciekała , po drugie  gdyby coś w drodze ... to zawsze mogę zadrutować i jechać dalej , ma być prosto i łatwo w naprawie .

Ja zawsze jadę z przodu i mnie nie razi .. 

Słońce rozłoży te drutki w sezon. Zrobisz sobie zwarcie w instalacji. Pal licho estetykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, witus napisał(a):

Słońce rozłoży te drutki w sezon. Zrobisz sobie zwarcie w instalacji. Pal licho estetykę.

To widać że te drutki jakieś wytrzymałe bo już trzy lata tak są ,tylko te obrysówki musiałem teraz wymienić bo podupadły niektóre na kondycji , mimo że niby wodoodporne to jednak nie wytrzymują wilgoci .

Co do zwarcia , od tego są bezpieczniki w obwodzie instalacji by w razie czego odciąć zasilanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj wykonałem sobie "Moduł w Aucie dla przyczepki ze światłami LED" by auto widziało że coś ciągnie na haku .

Ogólnie bez tego " modułu " wszystkie światła w przyczepie działają ,tylko brak kontrolki w tablicy samochodu że działają światła kierunkowskazu w przyczepie .

Ponieważ skrzynia w automacie to samochód nie wie że coś ciągnie i skrzynia pracuje w trybie do jazdy bez przyczepy ,silnik utrzymuje wyższe obroty i dłużej trzyma biegi , po wykryciu przyczepy ,skrzynia zmienia tryb jazdy i samochód jedzie jak zwykle , nie wyczuwam jakiejś większej różnicy.

Wykonałem w aucie przyłącze aby podpiąć "moduł " , gdy przyjdzie mi ciągnąć obcą przyczepę na Ledach, to po prostu podepnę ten moduł do instalacji i auto ma informacje o podłączonej przyczepie ,w tablicy pojawia się kontrolka o działających światłach kierunkowskazu przyczepki .

Taki sam moduł wpięty na stałe zamontowałem w mojej przyczepie i po podpięciu auto widzi przyczepę .

Minusem tego modułu i ogólnie zastosowania oporników jest to że oporniki przy dłuższym działaniu wydzielają bardzo dużo ciepła   ( łączą +12v z -12v ,czyli działają na zwarcie ) ale obciążenie linii kierunkowskazu powoduje że samochód widzi przyczepkę. 

Przy normalnej jeździe ,nie ma problemu bo kierunek działa zwykle kilka sekund i oporniki nie zdąża się nadmiernie rozgrzać ,to tak samo jak żarówka ,kilka mrugnięć jej nie zagrzeje , ale już pozostawienie samochodu na " AWARYJNYCH " tak samo rozgrzeje żarówkę jak i te oporniki ,tylko że żarówka wytopi najwyżej klosz ,a opornik może się zapalić z przegrzania .

Rozwiązałem ten problem w ten sposób że , zamocowałem oporniki na kawałku blachy aluminiowej by blacha odbierała ciepło z opornika ,dodatkowo podłączyłem układ w taki sposób by działał tylko gdy silnik pracuje , czyli w praktyce gdy auto jedzie .

I gdyby przyszło mi użyć świateł awaryjnych ,a używamy ich gdy stoimy i w większości przypadków gdy mamy jakiś problem na drodze ,trzeba np: wymienić koło ,to gasimy silnik i naprawiamy, wtedy układ oporników się wyłącza ,ale światła działają nadal .

Ktoś napisze że to zbyteczne itp: ok ale jak mam wydać kilkaset funtów by mieć oryginalny moduł + robocizna też nie mało, to wolę to .

Koszt znikomy i frajda z druciarstwa.

Zamieszczam schemat połączeń w "module"

     Moduł w Aucie dla przyczepki ze światłami LED.pdf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Godzinę temu, KrzysztofCC napisał(a):

Ostatnio przerabiałem u siebie podobny temat, całe oświetlenie zewnętrzne jest ledowe i brak jakichkolwiek problemów ze strony samochodu, błędów itp. 

 

Jakieś żarówki "specjalne" czy rezystory mocy włączone równolegle z żarówkami? CAN byle czym się nie da oszukać...

Edytowane przez Janusz63 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Janusz63 napisał(a):

Jakieś żarówki "specjalne" czy rezystory mocy włączone równolegle z żarówkami? CAN byle czym się nie da oszukać...

Nic takiego, przelutowane kable i termokurczki, tyle?‍♂️
Samochod to Multivan T5 z fabrycznym hakiem westfalia jeśli to ma znaczenie

Edytowane przez KrzysztofCC (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.