Skocz do zawartości

Samodzielni składacze LFP


piotrowin

Rekomendowane odpowiedzi

Nikt nigdzie nie pisze (ani na forum, ani na stronach czy blogach) jak rozwiązał przejście z typowych klem w kwasiaku na śruby M8 w ogniwach LFP - no nigdzie nic nie mogę znaleźć.
U mnie oczko klemy jest zaciskane na kablach, a chciałbym to jakoś połączyć z LFP gdzie są śruby M8. Czy te śruby daje się wykręcać? Wtedy użyłbym np. takiego adaptera
https://allegro.pl/oferta/slupek-klema-adapter-sruba-do-akumulatora-m8-kpl-12091497496

Jakiś inny pomysł na połączenie nowego ze starym? Obcinanie klem i zakończenie ich oczkiem - chciałbym tego uniknąć, nie wiadomo czy kiedyś nie będzie trzeba postawić zwykłego kwasiaka?

 

Edytowane przez piotrowin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, macieku napisał(a):

Ja tam odkręciłem klemy i zarobiłem oczka

U mnie klemy są zaciskane na kablach a odcinać nie chcę

54 minuty temu, macieku napisał(a):

m8 w akumulatorach to jest gwintowana dziura na śrubę m8

A wykręcić się cholerstwa nie dają. Czyżby majfriend zastosował jakieś inne mocowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym uciął klemy i zacisnął praską na przewodzie oczka m8 dostosowne do przekroju kabla. Tu mogą płynąć takie prądy, że jakieś drutowanie i kombinowanie to ryzyko pożaru. Dla 2 kabli to pewnie nie ma sensu kupować praski, ale w warsztatach powinni mieć i zaprasować
 

 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, piotrowin napisał(a):

jutro rozpoczynam poszukiwania posiadacza zaciskarki.

Każdy porządny sklep elektryczny dla instalatorów ma takie końcówki w sprzedaży i pożyczy praskę do zaciskania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym te kable polutował do oczek. To jest najpewniejsze i lesze od zaciskania. Wcześniej na kabel załóż koszulkę termokurczliwą - dodatkowe zabezpieczenie odsłoniętej części oczka.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przy takich prądach. Lut się roztopi i wypłynie już w jakichś 250 stopniach, a w akumulatorze mogą być prądy po kilkadziesiąt amper.. Przy większych aku to nawet po 200-300A) Będzie jakaś niezamierzona rezystancja (nawet niekoniecznie w samym połączniu, ale np. gdzieś obok, przy śrubie akumulatora np.), złącze się rozgrzeje, lut wypłynie = będzie się grzało jeszcze bardziej = może się zapalić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym lut usztywni przewód... widziałem wiele razy jak lutowane przewody (mocno obciążane) ułamywaly się/przepalały tuż za lutowaniem.

Więc też nie polecę połączenia lutowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Nie przy takich prądach. Lut się roztopi i wypłynie już w jakichś 250 stopniach, a w akumulatorze mogą być prądy po kilkadziesiąt amper.. Przy większych aku to nawet po 200-300A) Będzie jakaś niezamierzona rezystancja (nawet niekoniecznie w samym połączniu, ale np. gdzieś obok, przy śrubie akumulatora np.), złącze się rozgrzeje, lut wypłynie = będzie się grzało jeszcze bardziej = może się zapalić 

Takie przewody nie grzeją się przy normalnym obciążeniu a przeciwko dużym prądom zakłada się bezpieczniki.

12 minut temu, Misio napisał(a):

Poza tym lut usztywni przewód... widziałem wiele razy jak lutowane przewody (mocno obciążane) ułamywaly się/przepalały tuż za lutowaniem.

Więc też nie polecę połączenia lutowanego.

U mnie lutowane są wszystkie przewody nawet do moovera już 15 lat i wszystko ma się dobrze. Jak może ułamać się przewód o przekroju 10 mm2.

Napisalem jak mam u siebie, a teraz pytający może wybrać co go przekonuje.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem upalone/uhuśtane przewody o średnicy 16, a nawet 25mm2 (chociaż częściej właśnie 6 i 10mm2 potrafią sie uszkadzać).

Mower przy niewielkiej przyczepie to nie takie duże prądy...

 

Znam też ludzi co jeżdżą po 200km/h po Polskich drogach i nadal żyją... to nie dowód że takie prędkości są bezpieczne, a tym bardzieĵ zalecane... Dla nich i dla innych użytkowników dróg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2023 o 17:46, piotrowin napisał(a):

A wykręcić się cholerstwa nie dają. Czyżby majfriend zastosował jakieś inne mocowanie?

nie mam pojęcia co może być przyczyną ....... może dziura ma gwinty calowe a nie metryczne u mnie pasowało jak ta lala i nawet pojechałem po bandzie bo śruby z castoramy ... mieli na miejscu największy wybór długości ... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zakończyłem budowę akumulatora, teraz się ładuje.

1678054937850.jpg.f922279831a87eb9db280867fd2ab04f.jpg

1678054937836.jpg.f9d83fd91f1065144d30ab9b4dee4c65.jpg

Mam kolejny dylemat.
Kupiłem bowiem przetwornicę AZO 2000W/4000W Sinus, gdzie producent podaje aby podpinać ją bezpośrednio pod akumulator.

W internecie zdania uczonych odnośnie LFP są podzielone:
a) podpinać tak jakby był to typowy akumulator czyli pod wyjście BMS
b) podpinać pod śruby ogniw z pominięciem BMS

Gdyby ktoś miał jedno z powyższych rozwiązań i podzielił się argumentami za lub przeciw, byłbym wdzięczny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.