Skocz do zawartości

zestaw solarny + aku Lifepo4


smilek

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy,

Bardzo proszę o pomoc - poradę. 

 

Posiadam kamperka, w którym trochę brakuje energii przy dłuższych wyjazdach.

Stąd chciałbym zabudować na dachu elastyczne panele fotowoltaiczne o mocy ca. 300Wp (dach podnoszony) i zabudować 2 akumulatory LifePo (2x100Ah).

Aktualnie kamperek wyposażony jest w elektroblok Schaudt EBL 30  ( ma tam wejście na solary) i dwa akumulatorki  (rozruchowy i mieszkalny). Akumulator mieszkalny to VARTA AGM 80Ah

Elektroblok ma magiczny przełącznik AGM / GEL

image.png.ef6c0c1d86f2f7440e2e0c35330bb468.png

oraz moduł do podłączenia solarów 

Jako że jestem trochę zielony z elektryki uderzyłem do paru fachowych firm i dostałem wyceny sięgające 24 000 ( po rabacie) z listą sprzętu długą na pół strony.

 

Potrzebował bym fachowej porady jak to rozsądnie można zrobić nie wywalając majątku.

I stąd dwa proste pytania:

- czy do elektrobloku EBL30 mogę faktycznie podłączyć dwa akumulatorki LifePo ( połączone równolegle )  i czy do tej skrzyneczki można podpiąć bezpośrednio panele foto dodając regulator ładowania

dzięki bardzo!

electroblock_ebl_30 (1).pdf Hymercar_mit_Bad_EN_2018_2838161 (7) PL.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, smilek napisał:

I stąd dwa proste pytania:

- czy do elektrobloku EBL30 mogę faktycznie podłączyć dwa akumulatorki LifePo ( połączone równolegle )  i czy do tej skrzyneczki można podpiąć bezpośrednio panele foto dodając regulator ładowania

dzięki bardzo!

EBL30 nie ma programu do ładowania LiFePo4  więc możesz podłączyć dwa akumulatory  LiFePo4 po 100Ah ale jak chcesz mieć je optymalnie naładowane to trzeba by dorzucić ładowarkę z programem dedykowanym do LiFePo4 .