Jump to content

okna i drzwi do kampera


Inzynier
 Share

Recommended Posts

Witam

Przymierzam się do budowy kampera własnej roboty, na podwoziu + krótka kabina (czyli nie z busa-dostawczaka, tylko z auta skrzyniowego). Czy możecie naprowadzić mnie na temat zakupu drzwi i okien? Czy takie rzeczy warto kupować w NIemczech czy Holandii czy też rozglądać się w kraju? Jakoś nie znalazłem odpowiedzi szperając w istniuejących postach na forum. Z góry dziękuję za wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio u nas w okolicy ukradli Niemcowi wypasioną przyczepę.

Popytaj Romów ( Cyganów) oni mają wszystko nasze.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie nie chciałbym zaczynać od używanych i zjechanych części. Ileż razy w innej branży zorientowałem się, że to, co sprzedają gdzieś na allegro (z)używane kosztuje tyle, co nowe. Jeżeli ktoś by mnie oświecił, gdzie się wybrać, żeby zobaczyć, dotknąć nowe okna, kibelki itp., porozmawiać z kimś kompetentnym, to byłbym bardzo wdzięczny. Władam kilkoma narzeczami, więc jeśli ktoś znałby taki fajny sklep nawet gdzieś za Odrą, to również byłbym wdzięczny za wskazanie.

Link to comment
Share on other sites

Nowe urządzenia do przyczep i kamperów kupisz w specjalistycznych sklepach. Jest ich wiele; nie wiemy gdzie mieszkasz i dlatego trudno podać Ci najbliższy sklep - zacznij może od sklepów internetowych np. www.elcamp.pl www.nachtman.pl czy też www.przyczepytam.pl

 

Na zaprzyjaźnionym forum www.camperteam.pl znajdziesz również sporo informacji na ten temat. Aktualnie jest ciekawa relacja z przebudowy autobusu na kampera !

 

Obawiam się, że samodzielne zbudowanie kampera ( techniczne wykonanie konstrukcji części mieszkalnej) a następnie wyposażenie jedynie w nowe urządzenia - meble, instalacja gazowa, wodna, elektryczna, zakup wyposażenia kuchni czy też łazienki - wszystko to są ogromne koszty i zapewne dorównają kosztom używanego kampera. Radzę dobrze skalkulować wszystko, zanim rozpoczniesz !

Jeżeli pomimo to zdecydujesz się na tę pracę to prosimy o relację pisaną i fotograficzną - będziemy kibicować a może i podpowiadać.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie tak oglądam rożne ogłoszenia i, jeżeli oczy mnie nie mylą, to starocie pamiętające jeszcze lata 80 kosztują nawet po 40 tys zł. Z kolei za kilkuletnie auto, podejrzewam że po wypożyczalni, trzeba dać nawet 100 tys. zł i to praktycznie bez gwarancji stanu. Tak nieśmiało liczę i wychodzi, że zbudowanie nowego może być tańsze. No i nie mówię ile przy tym miło spędzonych godzin...

Link to comment
Share on other sites

No i oczywiście zapomniałem dodać, że serdecznie dziękuję za wszystkie namiary i podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Inzynier, mam dla Ciebie katalog REIMO z zabudową kamperków.

Zawsze można pooglądać i samemu coć zrobić.

 

http://www.mediapard.com/kataloge/Reimo_Van-Profi_2009/flash.html#/1/

 

Aby przeglądać katalog musisz najechać myszką na prawy dolny róg katalogu i kliknąć .A cofnąć stronę to lewy dolny róg.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję, właśnie zamówiłem katalog z nachtman.pl. Oglądam resztę.

Myślę, że dobrze będzie obejrzeć jakieś rozbite egzemplarze, źeby podpatrzyć szczegóły budowy struktury nośnej. A tak szczerze mówiąc to po zdjęciach rozbitków wygląda to, jakby zabudowy miały szkielet drewniany. Po wypadkach wyglądają fatalnie...

Link to comment
Share on other sites

I ten wlasnie drewniany szkielet jest dla mnie glowna przyczyna dla ktorej warto samemu robic. Postaraj sie obrys prostopadloscianu zabudowy zrobic z katownika. Tak zrobiona konstrukcja (wraz z zastrzalami) bedzie pracowac duzo mniej niz drewniana i starczy na lata. Bralem udzial w budowie trzech takich camperkow na bazie Toyot i Land Roverow i wszystkie trzy zrobily po kilkadziesiat tysiecy km i poki co po zabudowie nie widac zmeczenia. A km te byly po bezdrozach raczej ;-)

Buduj, buduj i relacje zdawaj na biezaco.

Co zas sie tyczy czesci to chyba najwygodniej znalezc gdzies w miare nowego dawce gratow (przyczepe) po wypadku. Mam na mysli armatre nie meble, bo te trzeba samemu rzezbic chyba ze ma sie tyle miejsca co wspomniany Kolega od autobusu...

pzdr

robert

Link to comment
Share on other sites

No wreszcie widzę, że nie jestem osamotniony w swoim toku rozumowania. Moim zdaniem struktura nośna powinna być wykonana z profilu zamkniętego, np. 40 x 60 grubość ścianki 2 mm i solidnie zabezpieczona antykorozyjnie. Pomijając względy konstrukcyjne, nawet ewentualna odporność (tfu, tfu) wywrotkowa powinna tu być wyższa. Znalazłem stronę jakiegoś producenta, który chwali się, że "jego kampery maja strukturę nośną stalową, a nie jak większość konkurencji drewnianą...".

I jeszcze jedna rzecz: na innej stronie producenta przeczytałem, że funkcję nośną przejmują w kamperze ściany i (!) meblościanki. To mnie zwaliło z nóg.

Powracajc do profilu nośnego to wprawdzie chciałbym jeszcze wykonać obliczenia wytrzymałościowe w Catii, ale tak na pierwszy rzut oka wygląda, że sam szkielet ważyłby około 150 kg. No może nieco więcej niż drewniany, ale chyba nie aż tak dużo, jak na zalety, które to rozwiązanie powinno mieć.

Link to comment
Share on other sites

Przy solidnym szkielecie czesc mebli (lica np) mozesz zrobic ze sklejki 3-4mm i odbic sobie na wadze to stracisz wczesniej. Nikt tego przemyslowo tak nie robi, bo po kilku latach nie sprzedalby kolejnego superproduktu na nieimpregnowanych listewkach sosnowych ;-)

Link to comment
Share on other sites

Popytaj Romów ( Cyganów) oni mają wszystko nasze

 

Takie uogulnianie wg mnie ubliża Romom (od których notabene moglibyśmy się uczyć caravaningu), pomyśl może że i Romowie są na tym forum.

Zapewniam Cię że rodzime złodziejaszki polskiej i innych nacji też wiele potrafią a wielu Romów to uczciwi ludzie brzydzący się takim procederem.

Znasz przysłowie "Kowal zawinił a Cygana powiesili" ?

 

Prośba do moderatora o zajęcie stanowiska

pkt. 6 regulaminu forum:

"Każdy z użytkowników jest zobowiązany do szanowania innych użytkowników tego forum."

 

A co do topicu:

Popierałbym jednak popodglądanie i budowę od podstaw, oczywiście po analizie czy zasoby wolnego czasu i zaplecze warsztatowe są wystarczające.

W potfel nie wypada zagladać ale niestety fabryczne nowe wyposażenie to ceny kosmos.

Jednak zabawa moim zdaniem ma sens zrobisz wszystko tak jak chcesz a każde kupne wnętrze w jakimś stopniu nam nie pasuje. Chyba metoda pośrednia byłaby optymalna samemu zaplanować, część wyposażenia robiona część gotowa. Czasem można wykukać prawie nowe powypadkowe, myślę że to też dobry sposób na dawcę niezłych organów. jeśli chodzi o doradzany Ci Elcamp, jestem trochę zaprzyjaźniony z tymi chłopakami wielokrotnie robiłem u nich zakupy i jestem obok nich codziennie jeśli potrzebowałbyś szczegółowo coś się dowiedzieć służę pomocą. Życzę powodzenia w budowie i dołączam się do próśb o relację.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Też planuję budowę takiego kamperka. Mam pewne doświadczenie, gdyż rok temu zabudowałe Fiata Ducato z 2007r. Nie zgodzę się że jest to nie opłacalne, całość kosztowała mnie 52.000,- zł a mój kamper jest w 95%kopią Adrii Club. Proszę porównać ceny.

Jednak po tegorocznym wyjeździe moim kamperem nad Bajkał, zdecydowałem się na budowę nowego, tym razem na podwoziu 4x4. Planuję zakup skrzyniowego Ducato lub Iveco 4x4 i budowę kabiny mieszkalnej ale z laminatu. O zaletach laminatu nie będę pisał, chyba jest to powszechnie znane. Niestety będzie się to wiązało z wykonaniem formy i dobrze by było robić to od razu na kilka kamperków - obniży to znacznie koszty.

Inzynier, co myślisz o tym?

A może jeszcze ktoś siś dołączy?

Pozdrawiam

Robold

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...