Skocz do zawartości

Legalność spania w podnoszonej alkowie (podnoszony dach, namiot na buskamperze) na zwykłym parkingu


Klaud

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jeżdżę buskamperem od kilku lat, wcześniej na długim i wysokim Sprinterze, a od kilku miesięcy - na Renault Trafic z dodatkową sypialnia z podnoszonym dachem.

Wiadomo, że w Polsce można spać w środku pojazdu (wiemy, że nie można kempingować), ale mnie nurtuje pytanie, na które może ktoś już przećwiczyl odpowiedź:

Czy podniesienie dachu w buskamperze to w wykładni policyjnej (lub straży miejskiej) już kempingowanie? 

 

Kiedyś czytałem, że potwierdzeniem kempingowania, biwakowania są m.in. fotele przed autem, gotowanie czy wywieszone pranie. 

Ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie - mogę spać na górze? Czy tylko na dole? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie widzę związku otwarcia/podniesienia dachu z kempingowaniem...

Tą drogą idąc zasłonięcie zasłoną okna to też by było kempingowanie lub uchylenie okna czy drzwi? (czyli klasyczna ciężarówka na mopie)

Moim zdaniem raczej możesz spać spokojnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kempingowanie to spędzanie wczasów w namiotach lub przyczepach/kamperach, lub obozowanie w takowych:

https://sjp.pwn.pl/doroszewski/kempingowac;5439013.html

 

Jednorazowe spanie w aucie na parkingu nie jest kempingowaniem, nawet jak sobie krzesło wyciągniesz przed autem i na nim posiedzisz.

 

Kempingowanie to po prostu dłuższe przebywanie w danym miejscu i tyle.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeszcze są indywidualne regulaminy na większości leśnych parkingów. 

W większości zezwalają na pobyt do 24 godzin. Nie pamiętam jak to jest z tym kempingowaniem tam. By trzeba poczytać sobie przykładowy regulamin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeszcze są indywidualne regulaminy na większości leśnych parkingów.