Skocz do zawartości

Przyczepa z garażem - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie :-)


AWoj

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Szukam przyczepy z garażem (w stylu garażu z Dethleffsa C'go 495 QSK, garaż w poprzek pojazdu, z drzwiami przez które można łatwo wstawić rower). Ponieważ zrobił się z tego off-top w załączonym temacie, postanowiłem rozpocząć nowy. 

Czy ktoś-coś wie na ten temat? Może jakieś modele, o których nie wiem. W związku z brakami w dostępności będę też wdzięczny, jeśli wiecie o jakiś ciekawych ofertach. W zamian dzielę się wnioskami z researchu poniżej.

Od razu powiem, że nie planuję tam przewozić więcej niż 40 kg (rzeczy objętościowe i lekkie - deski windsurfingowe / żagle). Rowery idą na dyszel, cięższe rzeczy na przód, a ciężkie - do holownika. 

Szukam przyczepy najlepiej używanej max. 10 letniej w cenie do 50 k PLN (w wyższej wolę kupić nową), lub wspomnianą nową - chciałbym się zmieścić w 100 k PLN. Budżet mogę trochę naciągnąć, ale wolałbym bez szaleństw :-)

Must-have: DMC do 1360kg (ze względu na kategorię ORAZ rozsądek wolę moim holownikiem cięższej nie targać), funkcjonalna kuchnia (żona cierpi na Celiakię i jakiekolwiek jedzenie "po drodze" i w knajpach na miejscu w jej przypadku odpada), zbiornik wody zabudowany (choćby 40l, choć mniejsze to w sumie rzadkość), prysznic, ciepła woda, stałe, pojedyncze łóżko dla 2 osób (jeździmy we dwójkę, ale jakieś, choćby rozkładane łóżko dla potencjalnego przyszłego członka rodziny na pewno warto mieć)

Nice-to-have: duża lodówka, miejsce żeby usiąść, rozsądna ładowność (na pewno przynajmniej 200 kg). Luksusy nam konieczne do życia nie są, wolę przyczepę możliwie lekką, która spełnia podstawowe wymagania wymienione powyżej), luk bagażowy pod łóżkiem (najlepiej przez całą szerokość przyczepy z dostępem z zewnątrz)

Z mojego researchu na ten temat:

Dethleffs C'go 495 QSK - mój ideał. Drzwi z przodu (mniejsze ryzyko pękania budy w przypadku ciężaru w garażu - szytwniejszy tył, z przodu i tak całość trzyma rama), duża lodówka, w miarę 'zaufany' producent, trochę mała ładowność (niecałe 200 kg). Fajna cena, ale z tego co widzę wszystko wyprzedane a nowe dopiero na 2023 i w wyraźnie wyższych cenach.

Weinsberg 480 qdk Cara one - małe drzwi do garażu i tylko jako opcja (w przyczepach dostępnych "od ręki" niestety tych drzwi nie ma). Na plus niska MW (ładowność 240 kg dla wersji o DMC 1360). Oględzinami takiej "używki" spod Wrocławia podzieliłem się w podlinkowanym poniżej temacie - jeśli ktoś rozważa, znajdzie tam przestrogę :-). UWAGA - wersje Caracito nie mają instalacji gazowej (wszystko na prąd), dla nas odpada (jak znam campingi, to regularnie będzie wywalało korki, w trasie nie można nic sobie ugotować).

Sterckemany Easy - kilka modeli - niska MW, ale mało szafek. Szczególnie kuchnia - mają swoje autorskie rozwiązanie z dużą lodówką !!kompresorową!! (duży plus) w szufladzie, ale niestety przez to w kuchni jest strasznie mało miejsca na jakieś choćby naczynia. Przy kuchni jest co prawda "słupek" z szafkami w większości rozkładów, ale jeszcze na żywo nie oglądałem, czy zrobi robotę - a na YT wszyscy ten element pomijają jakby był niewidzialny :-) No i cena wyższa niż Dehtleffs, choć projekt gorszy i producent też trochę mniej "wiarygodny". Niektóre modele mają garaż "wzdłuż" - dla mnie to minus, bo ciężko tam wrzucić pełnowymiarowy rower (o ile w ogóle się da), a i deskę windsurfingową na drogę ciężko będzie zapakować.

Burstner Premio 495 TK - cena znacznie wyższa niż Dethleffs (15-20%), drzwi z tyłu (ryzyko pękania przy drzwiach). Nie widzę w nim wartości dodanej w stosunku do C'go, choć też uważam za nienajgorszy wybór

Burstner Premio 490 TK - tu nie za bardzo pasuje nam wchodzenie na łóżko przez kanapę, ale jeśli inna opcja nie wyjdzie - rozważymy

Adria 522 PT - ciężko znaleźć (nawet w DE), bagażnik wzdłuż przyczepy (o wadach tego rozwiązania już pisałem), pierwotnie nam się podobała, ale Dethleffs/Burstner moim zdaniem mają fajniejsze wnętrza. Na plus - drzwi przed osią, więc solidniejsza konstrukcja.

 

 

 

Edytowane przez AWoj (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Dethleffs 480qlk. Z tyłu podnosi się dolny piętrus, są drzwi na całą szerokość łóżka. Z rowerem może być ciężko,  ale deski bez problemu. Do tego z przodu pod łóżkiem bagażnik na całą szerokość z dosyć dużymi drzwiami, ja wchodzę beż problemu.

DMC 1200, 1360, lub 1500. Mas poniżej 1000kg. 

Nie spełnia warunku wygodnej kuchni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,
Szukam przyczepy z garażem (w stylu garażu z Dethleffsa C'go 495 QSK, garaż w poprzek pojazdu, z drzwiami przez które można łatwo wstawić rower). Ponieważ zrobił się z tego off-top w załączonym temacie, postanowiłem rozpocząć nowy. 
Czy ktoś-coś wie na ten temat? Może jakieś modele, o których nie wiem. W związku z brakami w dostępności będę też wdzięczny, jeśli wiecie o jakiś ciekawych ofertach. W zamian dzielę się wnioskami z researchu poniżej.
Od razu powiem, że nie planuję tam przewozić więcej niż 40 kg (rzeczy objętościowe i lekkie - deski windsurfingowe / żagle). Rowery idą na dyszel, cięższe rzeczy na przód, a ciężkie - do holownika. 
Szukam przyczepy najlepiej używanej max. 10 letniej w cenie do 50 k PLN (w wyższej wolę kupić nową), lub wspomnianą nową - chciałbym się zmieścić w 100 k PLN. Budżet mogę trochę naciągnąć, ale wolałbym bez szaleństw :-)
Must-have: DMC do 1360kg (ze względu na kategorię ORAZ rozsądek wolę moim holownikiem cięższej nie targać), funkcjonalna kuchnia (żona cierpi na Celiakię i jakiekolwiek jedzenie "po drodze" i w knajpach na miejscu w jej przypadku odpada), zbiornik wody zabudowany (choćby 40l, choć mniejsze to w sumie rzadkość), prysznic, ciepła woda, stałe, pojedyncze łóżko dla 2 osób (jeździmy we dwójkę, ale jakieś, choćby rozkładane łóżko dla potencjalnego przyszłego członka rodziny na pewno warto mieć)
Nice-to-have: duża lodówka, miejsce żeby usiąść, rozsądna ładowność (na pewno przynajmniej 200 kg). Luksusy nam konieczne do życia nie są, wolę przyczepę możliwie lekką, która spełnia podstawowe wymagania wymienione powyżej), luk bagażowy pod łóżkiem (najlepiej przez całą szerokość przyczepy z dostępem z zewnątrz)
Z mojego researchu na ten temat:
Dethleffs C'go 495 QSK - mój ideał. Drzwi z przodu (mniejsze ryzyko pękania budy w przypadku ciężaru w garażu - szytwniejszy tył, z przodu i tak całość trzyma rama), duża lodówka, w miarę 'zaufany' producent, trochę mała ładowność (niecałe 200 kg). Fajna cena, ale z tego co widzę wszystko wyprzedane a nowe dopiero na 2023 i w wyraźnie wyższych cenach.
Weinsberg 480 qdk Cara one - małe drzwi do garażu i tylko jako opcja (w przyczepach dostępnych "od ręki" niestety tych drzwi nie ma). Na plus niska MW (ładowność 240 kg dla wersji o DMC 1360). Oględzinami takiej "używki" spod Wrocławia podzieliłem się w podlinkowanym poniżej temacie - jeśli ktoś rozważa, znajdzie tam przestrogę :-). UWAGA - wersje Caracito nie mają instalacji gazowej (wszystko na prąd), dla nas odpada (jak znam campingi, to regularnie będzie wywalało korki, w trasie nie można nic sobie ugotować).
Sterckemany Easy - kilka modeli - niska MW, ale mało szafek. Szczególnie kuchnia - mają swoje autorskie rozwiązanie z dużą lodówką !!kompresorową!! (duży plus) w szufladzie, ale niestety przez to w kuchni jest strasznie mało miejsca na jakieś choćby naczynia. Przy kuchni jest co prawda "słupek" z szafkami w większości rozkładów, ale jeszcze na żywo nie oglądałem, czy zrobi robotę - a na YT wszyscy ten element pomijają jakby był niewidzialny :-) No i cena wyższa niż Dehtleffs, choć projekt gorszy i producent też trochę mniej "wiarygodny". Niektóre modele mają garaż "wzdłuż" - dla mnie to minus, bo ciężko tam wrzucić pełnowymiarowy rower (o ile w ogóle się da), a i deskę windsurfingową na drogę ciężko będzie zapakować.
Burstner Premio 495 TK - cena znacznie wyższa niż Dethleffs (15-20%), drzwi z tyłu (ryzyko pękania przy drzwiach). Nie widzę w nim wartości dodanej w stosunku do C'go, choć też uważam za nienajgorszy wybór
Burstner Premio 490 TK - tu nie za bardzo pasuje nam wchodzenie na łóżko przez kanapę, ale jeśli inna opcja nie wyjdzie - rozważymy
Adria 522 PT - ciężko znaleźć (nawet w DE), bagażnik wzdłuż przyczepy (o wadach tego rozwiązania już pisałem), pierwotnie nam się podobała, ale Dethleffs/Burstner moim zdaniem mają fajniejsze wnętrza. Na plus - drzwi przed osią, więc solidniejsza konstrukcja.
 
 
 
Buernstery i Dethleffs to jest to samo. Jedna grupa i przyczepy budżetowe to są klony.

Wg mnie, jeśli w ogóle zakładasz budżet 100k to szukaj przyczepy nowej. Nawet budżetowej. Przy używkach jest loteria, zwłaszcza w Polsce.

Spójrz na strony Sterckemana, Adrii, Weinsberga i Detka i Burstnera. Wytypuj modele które Ci się podobają i szukaj. Może do 100k cokolwiek uda Ci się upolować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź sobie na stronę: www.mobile.de, zaznacz w wyszukiwarce przyczepy kempingowe z garażem (Heckgarage), jest trochę opcji ale ja pamiętałem, że LMC miało kiedyś taki model z wysokim garażem i nawet mieści się w twoim DMC:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=338505166&categories=Caravan&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=REAR_GARAGE&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=15800&pageNumber=1&scopeId=MH&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&ref=srp&fnai=prev&searchId=2f756fbd-db4c-9fb2-76c3-4f7a4d3f02f6

 

Edytowane przez KubaL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.06.2022 o 15:19, AWoj napisał:

Dzień dobry,

Szukam przyczepy z garażem (w stylu garażu z Dethleffsa C'go 495 QSK, garaż w poprzek pojazdu, z drzwiami przez które można łatwo wstawić rower). Ponieważ zrobił się z tego off-top w załączonym temacie, postanowiłem rozpocząć nowy. 

Czy ktoś-coś wie na ten temat? Może jakieś modele, o których nie wiem. W związku z brakami w dostępności będę też wdzięczny, jeśli wiecie o jakiś ciekawych ofertach. W zamian dzielę się wnioskami z researchu poniżej.

Od razu powiem, że nie planuję tam przewozić więcej niż 40 kg (rzeczy objętościowe i lekkie - deski windsurfingowe / żagle). Rowery idą na dyszel, cięższe rzeczy na przód, a ciężkie - do holownika. 

Szukam przyczepy najlepiej używanej max. 10 letniej w cenie do 50 k PLN (w wyższej wolę kupić nową), lub wspomnianą nową - chciałbym się zmieścić w 100 k PLN. Budżet mogę trochę naciągnąć, ale wolałbym bez szaleństw :-)

Must-have: DMC do 1360kg (ze względu na kategorię ORAZ rozsądek wolę moim holownikiem cięższej nie targać), funkcjonalna kuchnia (żona cierpi na Celiakię i jakiekolwiek jedzenie "po drodze" i w knajpach na miejscu w jej przypadku odpada), zbiornik wody zabudowany (choćby 40l, choć mniejsze to w sumie rzadkość), prysznic, ciepła woda, stałe, pojedyncze łóżko dla 2 osób (jeździmy we dwójkę, ale jakieś, choćby rozkładane łóżko dla potencjalnego przyszłego członka rodziny na pewno warto mieć)

Nice-to-have: duża lodówka, miejsce żeby usiąść, rozsądna ładowność (na pewno przynajmniej 200 kg). Luksusy nam konieczne do życia nie są, wolę przyczepę możliwie lekką, która spełnia podstawowe wymagania wymienione powyżej), luk bagażowy pod łóżkiem (najlepiej przez całą szerokość przyczepy z dostępem z zewnątrz)

Z mojego researchu na ten temat:

Dethleffs C'go 495 QSK - mój ideał. Drzwi z przodu (mniejsze ryzyko pękania budy w przypadku ciężaru w garażu - szytwniejszy tył, z przodu i tak całość trzyma rama), duża lodówka, w miarę 'zaufany' producent, trochę mała ładowność (niecałe 200 kg). Fajna cena, ale z tego co widzę wszystko wyprzedane a nowe dopiero na 2023 i w wyraźnie wyższych cenach.

Weinsberg 480 qdk Cara one - małe drzwi do garażu i tylko jako opcja (w przyczepach dostępnych "od ręki" niestety tych drzwi nie ma). Na plus niska MW (ładowność 240 kg dla wersji o DMC 1360). Oględzinami takiej "używki" spod Wrocławia podzieliłem się w podlinkowanym poniżej temacie - jeśli ktoś rozważa, znajdzie tam przestrogę :-). UWAGA - wersje Caracito nie mają instalacji gazowej (wszystko na prąd), dla nas odpada (jak znam campingi, to regularnie będzie wywalało korki, w trasie nie można nic sobie ugotować).

Sterckemany Easy - kilka modeli - niska MW, ale mało szafek. Szczególnie kuchnia - mają swoje autorskie rozwiązanie z dużą lodówką !!kompresorową!! (duży plus) w szufladzie, ale niestety przez to w kuchni jest strasznie mało miejsca na jakieś choćby naczynia. Przy kuchni jest co prawda "słupek" z szafkami w większości rozkładów, ale jeszcze na żywo nie oglądałem, czy zrobi robotę - a na YT wszyscy ten element pomijają jakby był niewidzialny :-) No i cena wyższa niż Dehtleffs, choć projekt gorszy i producent też trochę mniej "wiarygodny". Niektóre modele mają garaż "wzdłuż" - dla mnie to minus, bo ciężko tam wrzucić pełnowymiarowy rower (o ile w ogóle się da), a i deskę windsurfingową na drogę ciężko będzie zapakować.

Burstner Premio 495 TK - cena znacznie wyższa niż Dethleffs (15-20%), drzwi z tyłu (ryzyko pękania przy drzwiach). Nie widzę w nim wartości dodanej w stosunku do C'go, choć też uważam za nienajgorszy wybór

Burstner Premio 490 TK - tu nie za bardzo pasuje nam wchodzenie na łóżko przez kanapę, ale jeśli inna opcja nie wyjdzie - rozważymy

Adria 522 PT - ciężko znaleźć (nawet w DE), bagażnik wzdłuż przyczepy (o wadach tego rozwiązania już pisałem), pierwotnie nam się podobała, ale Dethleffs/Burstner moim zdaniem mają fajniejsze wnętrza. Na plus - drzwi przed osią, więc solidniejsza konstrukcja.

 

 

 

Burstner Premio Life (?) 490 TK tam jest stolik wsuwany do łóżka wiec robi się od razu przestrzennie ale jest mało miejsca na samym blacie kuchennym, oglądałem na żywo u dilera z południa

Burstner Premio 495 TK tu byłby lux gdyby było okno panoramiczne, tylko tutaj raczej grubo powyżej 100 tysiecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Crn napisał:

Burstner Premio Life (?) 490 TK tam jest stolik wsuwany do łóżka wiec robi się od razu przestrzennie ale jest mało miejsca na samym blacie kuchennym, oglądałem na żywo u dilera z południa

Burstner Premio 495 TK tu byłby lux gdyby było okno panoramiczne, tylko tutaj raczej grubo powyżej 100 tysiecy

A Adria Aviva 522 PT? Masz spory garaż, jest tanio i budżetowo, ale to przyczepa generalnie kompletna:
https://www.mobile.de/pl/Samochód-kempingowy/Adria-Aviva-522-PT-Modell-2022/vhc:motorhome,srt:price,sro:asc,mke:400,mld:aviva+522pt,vcg:caravan/pg:vipmotorhome/346470059.html

Albo Sterckeman 496:
https://www.otomoto.pl/oferta/sterckeman-496pe-hobby-adria-dostepne-natychmiast-zielona-gora-ID6DUnnr.html

Zawsze możesz wziąć i taki układ i zlecić montaż garażu:
https://www.otomoto.pl/oferta/weinsberg-caraone-500-fdk-przestronna-przyczepa-dla-7-osob-weinsberg-ID6EejTR.html

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jacek00 napisał:

Niestety nie widziałem jej na żywo - wizualnie bardzo ładna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Crn napisał:

Niestety nie widziałem jej na żywo - wizualnie bardzo ładna

Miałem 4 sezony Avivę 472 PK. Jest budżetowo, ale jak napisałem, przyczepa jest wszystko mająca i kompletna. Są w niej kompromisy, ale dzięki temu jest taniej. Generalnie jakbym miał kupować i dysponował mniejszym budżetem to ponownie wybrałbym Adrię. Mając wybór pomiedzy Avivą a budżetowym C-Joy czy Premio Life to bez wahania wybrałbym Avivę - imo lepiej wykonana w środku, lepiej wyposażona w standardzie, lepiej przemyślana.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie! Wybór (wstępnie) padł na Avivę 472 PK. Podobają mi się zastosowane w niej praktyczne rozwiązania - wielkość jest w sam raz a i przyczepa ma rozsądną ładowność (a nie 150 kg, jak w niektórych np. Weinsbergach od polskich dealerów). Jak wszystko dobrze pójdzie za tydzień-2 domknę temat :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AWoj napisał:

Dzięki za opinie! Wybór (wstępnie) padł na Avivę 472 PK. Podobają mi się zastosowane w niej praktyczne rozwiązania - wielkość jest w sam raz a i przyczepa ma rozsądną ładowność (a nie 150 kg, jak w niektórych np. Weinsbergach od polskich dealerów). Jak wszystko dobrze pójdzie za tydzień-2 domknę temat :-)

U mnie było ok 300 kg ładowności, a DMC miałem obniżone z fabrycznego 1350 kg na 1300 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2022 o 16:04, AWoj napisał:

Dzięki za opinie! Wybór (wstępnie) padł na Avivę 472 PK. Podobają mi się zastosowane w niej praktyczne rozwiązania - wielkość jest w sam raz a i przyczepa ma rozsądną ładowność (a nie 150 kg, jak w niektórych np. Weinsbergach od polskich dealerów). Jak wszystko dobrze pójdzie za tydzień-2 domknę temat :-)

Z Niemiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.