Skocz do zawartości

Mover Kronings nie można cofnąć rolek od koła


dany7979

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moverem Kronings. 

Po przesunięciu rolek do koła rolki nie chcą się cofnąć. Napięcie dochodzi , akumulator sprawny i pilot z centralka reaguje. Same Rolki się kręcą normalnie (przód , tył)

Po zdjęciu movera  zauważyłem popękane  gumowe osłony  (które przydało by się wymienić) i że w jednym nie ma kondensatora a drugi latał luzem w obudowie (żółty na zdjęciu) Jeden napęd jak cofnę kręcąc ta śrubę ręcznie i uruchomie mover  chodzi tylko w jedną stronę drugi ma chęć ale nawet nie drgnie. Osobiście myślę że coś nie tak jest z tymi silniczkami od dosówania rolek ale mogę się mylić ( bo nie działają oba naraz ) miał ktoś już podobny problem lub wie jak to naprawić niech podzieli się wiedzą dzięki. 

Ewentualnie gdzie dostanę takie części tz.  gumy silniczki itp. do tego modelu movera lub namiary kto takie rzeczy naprawi. Pozdrawiam

Mój tel 667 127 530

 

 

IMG_20220611_140403.jpg

IMG_20220611_140351.jpg

IMG_20220611_140325.jpg

IMG_20220611_140321.jpg

IMG_20220611_140519.jpg

IMG_20220611_140500.jpg

IMG_20220611_140427.jpg

IMG_20220611_140317.jpg

16549621541888963361720769100851.jpg

Edytowane przez dany7979
Błąd w opisie (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2022 o 17:29, dany7979 napisał:

Witam mam problem z moverem Kronings. 

Po przesunięciu rolek do koła rolki nie chcą się cofnąć. Napięcie dochodzi , akumulator sprawny i pilot z centralka reaguje. Same Rolki się kręcą normalnie (przód , tył)

Po zdjęciu movera  zauważyłem popękane  gumowe osłony  (które przydało by się wymienić) i że w jednym nie ma kondensatora a drugi latał luzem w obudowie (żółty na zdjęciu) Jeden napęd jak cofnę kręcąc ta śrubę ręcznie i uruchomie mover  chodzi tylko w jedną stronę drugi ma chęć ale nawet nie drgnie. Osobiście myślę że coś nie tak jest z tymi silniczkami od dosówania rolek ale mogę się mylić ( bo nie działają oba naraz ) miał ktoś już podobny problem lub wie jak to naprawić niech podzieli się wiedzą dzięki. 

Ewentualnie gdzie dostanę takie części tz.  gumy silniczki itp. do tego modelu movera lub namiary kto takie rzeczy naprawi. Pozdrawiam

Mam ten mover u siebie, nie jest on u nas zbyt popularny. U mnie dotychczas żadnych problemów nie było, więc nie mam doświadczenia w naprawach. Wymacałem jednak u siebie że również jedną osłonę gumową mam uszkodzoną, więc przy okazji będę musiał wymienić, dobrze by było ją zwymiarować.

Tutaj wygooglałem troche schematów, są tez gumy, ale bez szczegółowego wymiarowania:

http://www.groveproducts.co.uk/medias/documents/grove/cata/Z- SPARES KRONINGS.pdf

Tutaj jest guma ale w komplecie z osią, ale cena nieciekawa bo trzeba 2 sztuki, - moze warto do nich napisać czy nie mają samych gum w sprzedaży? Mają to opisane tutaj:

https://caravanmovershop.eu/Kronings/producten-44699-Kronings-17201-11-actuator-motor-Bellow-.php

"The actuator motor is an electric motor that causes the moverunit to go automatically to the tires. Normally, you give the command with the remote control. If there is enough pressure built up, according to the control box, you can go shunting. If there is a malfunction or defect while the rollers are against the tires, you can manually remove the rollers from the tires. Though we recommend to contact us to find the error."

Kronings 17201 11 actuator motor Bellow for KG2M

Daj znać jak coś wymyślisz, to temat przetarty będzie.

 

W dniu 11.06.2022 o 17:29, dany7979 napisał:

Osobiście myślę że coś nie tak jest z tymi silniczkami od dosówania rolek ale mogę się mylić ( bo nie działają oba naraz ) miał ktoś już podobny problem lub wie jak to naprawić niech podzieli się wiedzą dzięki. 

Jeszcze odnośnie dosuwu to one nie dosuwają się cały czas identycznie, tzn. najpierw ruszają obie ale potem jakoś robią to na zmianę, raz dosuwa się jedna potem druga, aż obie dosuną się odpowiednio. Za to jest odpowiedzialny ten mały silniczek krokowy.

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jest jakiś punkt zaczepienia. 

 

W zestawie jeszcze są automatycznie opuszczane podpory i jedno ciągnie drugie pali mi teraz  jeszcze bezpiecznik 25-kę od podpór ? ( podpory wysunęły się do połowy)

A co do silniczka krokowego on ma jakiś czujnik krańcowy lub oporu? Bo zastanawiam się czy może rolki nie miały odpowiedniego docisku i się nie cofały. ?

Znacie kogoś kto takie rzeczy ogarnia? Mechanicznie jeszcze dam radę ale co do elektryki to się poddaje ?

 

Edytowane przez dany7979 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Też a taki napęd osobiście zakładałem do swoich przyczep 2 napędy ale z dosuwem ręcznym i nie było problemów.

Piszesz, że pali bezpiecznik 25 A od podpór z tego co wiem to movery mają bezpieczniki 100 A - 120 A. Masz 2 bezpieczniki czy może 1 do podpór i movera być może za słaby bezpiecznik jest problemem.

Mój Kronings jak dosuwa to tak jak kolega powyżej pisał zaczyna się dosuw 2 stron, a później jedna strona staje i prawy oraz lewy silnik dociska z osobna, musi tam być jakiś wyłącznik krańcowy, czy coś takiego bo nawet jak już zakończy dosuw to można imbusem ręcznie więcej do opony docisnąć rolki movera w stanie przed dosuwem powinny być  cm od opony tak miałem napisane w instrukcji montażu. Twój mover może nie widzi pozycji w jakiej się znajduje, aha jeszcze jedno jak mój dosuwam to na pilocie muszę parę sekund przytrzymać wduszone guziki prawy i lewy aż zaczną automatycznie się dosuwać i przy zwalnianiu movera z docisku też tak jest ale wtedy tylko jeden guzik na pilocie między prawym i lewym. 

Moim zdaniem kiepski mover jak w ubiegłym roku się zwijałem trawa pod kołami była mokra teren w poziomie, a napęd się ślizgał.   Daj znać, czy opanowałeś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu zabiorę się za ten napęd. Bezpieczniki mam dwa po 25 jeden odpowiada za sosów drugi za opuszczanie podpór a pali ten od podpór. Odłącze wszystkie cztery silniki od podpór i kolejno będę je podłączał i zobaczymy który obciąża tak że pali bezpiecznik. (Wszystko wcześniej działały więc bezpieczniki zostawię takie same) co do napędów rozbiore i sprawdzę na krótko dane silniki czy cofają bo mam przeczucie że te krańcówki szwankują (jak jakieś są ?) ale fakt u mnie na działce jest górka i szału nie ma z napędem  (trzeba trochę pomagać bo napędy się ślizgają). Rolki wyglądają dobrze ale  nie skreślam go jeszcze. Jak uda mi się go uruchomić to wyreguluje i ponownie sprawdzę. Dzięki za pomoc. 

A tak na marginesie jak się zresetuje do ustawień fabrycznych?

Jest taka możliwość? 

Edytowane przez dany7979 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Opis naprawy.

Zacząłem od napędów (rolek ) problem po demontażu i rozebraniu to uszkodzone osłony (mieszki) śruby ślimakowej która odpowiada by rolki dosuwały się lub odsuwały od koła. Silniczki po sprawdzeniu na krótko kablami +/-  z akumulatora sprawne co mnie bardzo ucieszyło. Jeden z napędów po całkowitym wysunięciu się przekaszał i  blokował , nie chciał wracać bo  się trochę wytarła podkładka niwelująca luzy i była zapieczona. Osłony nie do kupienia orginalne więc kupiłem inne w sklepie z częściami rolniczymi tz. Mieszek do tłoczka hamulcowego był zbliżony wymiarami. Dociolem i jakoś dopasowałem i działa. Całość przesmarowałem wyregulowałem i działa.  Kupiłem zamienniki  kondensatora przepięciowe i  go  przylutowałem. Całość zmontowałem spowrotem na ramię przyczepy  wyregulowałem i działa ? 

Co do  automatycznego opuszczenia podpór to zaczęło mi palić bezpiecznik  i nie dało się opuścić podpór. Zacząłem sprawdzać na krótko każdy silnik i jeden okazał się spalony. Przyczyną było  spięcie na kablach, które powodowało zwarcie. Na daną chwilę podpory opuszczam na krótko , każdy silnik  oddzielnie podając napięcie   przy cetralce a tam gdzie uszkodzony silnik  podporę opuszczam ręcznie. Centralka zaprogramowana tak jest że musi być jakaś komunikacja czterech silników by działało z pilota. 

Dziękuję wszystkim za pomoc w naprawie  Pozdrawiam 

Dorzucę jeszcze parę zdjęć z podporami w późniejszym czasie.

IMG_20220720_115627.jpg

IMG_20220720_115553.jpg

IMG_20220720_115548.jpg

IMG_20220720_115536.jpg

IMG_20220718_103607.jpg

Edytowane przez dany7979 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, dany7979 napisał:

Opis naprawy.

Zacząłem od napędów (rolek ) problem po demontażu i rozebraniu to uszkodzone osłony (mieszki) śruby ślimakowej która odpowiada by rolki dosuwały się lub odsuwały od koła. Silniczki po sprawdzeniu na krótko kablami +/-  z akumulatora sprawne co mnie bardzo ucieszyło. Jeden z napędów po całkowitym wysunięciu się przekaszał i  blokował , nie chciał wracać bo  się trochę wytarła podkładka niwelująca luzy i była zapieczona. Osłony nie do kupienia orginalne więc kupiłem inne w sklepie z częściami rolniczymi tz. Mieszek do tłoczka hamulcowego był zbliżony wymiarami. Dociolem i jakoś dopasowałem i działa. Całość przesmarowałem wyregulowałem i działa.  Kupiłem zamienniki  kondensatora przepięciowe i  go  przylutowałem. Całość zmontowałem spowrotem na ramię przyczepy  wyregulowałem i działa ? 

Dzięki za podzielenie sie opisem naprawy :yes:  bo zwykle ktoś pyta i potem nigdy juz nie opisuje czy się udało czy nie.

9 minut temu, dany7979 napisał:

Osłony nie do kupienia orginalne więc kupiłem inne w sklepie z częściami rolniczymi tz. Mieszek do tłoczka hamulcowego był zbliżony wymiarami. Dociolem i jakoś dopasowałem i działa. Całość przesmarowałem wyregulowałem i działa. 

Tak myślałem że coś "za 5zł" znajdzię się jako zamiennik tej gumy-osony - też mam dziurawą jedną więc kiedyś zabiorę się za jej wymianę.

W dniu 20.06.2022 o 16:53, kuzzb napisał:

Moim zdaniem kiepski mover jak w ubiegłym roku się zwijałem trawa pod kołami była mokra teren w poziomie, a napęd się ślizgał.

U mnie generalnie działa bardzo dobrze i bez problemów, jest też dość silny, chyba mocniejszy niż Enduro które miałem w poprzedniej przyczepie. Ale może to tez być kwestia regulacji docisku do opony że u Ciebie słabo działa. Wiadomo, w błocie będzie się ślizgać, miałem raz taką sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam 

Dołączam się ponownie do problemu z moverem Kronings napęd podczas manewrowania żęził myślałem, że to standard tego angielskiego gó...  zlekceważyłem i 3 lata tak chodził, aż odmówił posłuszeństwa ruszał tylko trochę i zaraz blokował się, a na luzie chodził prawidłowo.

JEŻELI USŁYSZYCIE ŻE 1 STRONA LUB 2 ,,ŻĘŻĄ,, NIE CZEKAJCIE TYLKO ROZBIERAJCIE I WYMIENIAJCIE ŁOŻYSKA SĄ PRZY JEDNEJ STRONIE 2 SZT 6004RS I 2 SZT 608Z.

Zlekceważyłem temat teraz to się zemściło rozebrałem lewą stronę i problem zębatka przekazująca napęd ze ślimaka silnika wytarła się i mover stop. Wymiana łożysk to taka prawie taka sama jak wymiana zębatki bo cała strona do kompletnego rozebrania. Dzisiaj za to się zabrałem i obecnie poszukuję kogoś kto wykona nową zębatkę.

pozdrawiam nie dołaczyłem zdjęć ale gdyby ktoś miał problem to kontakt 507 828 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

Właśnie jestem po remoncie jednej strony napędu druga jeszcze ok podobny problem spotkał kolegę Jakuba z Gorzowa, problem polegał na tym że jedna strona bez dosuwu (na sucho) chodziła ok jednak pod obciążeniem tzn po dosuwie do koła kompletnie blokowała się i ani do przodu ani do tyłu.Ściągnąłem uszkodzoną stronę napędu i rozebrałem okazało się, że zębatka przekazująca napęd z osi silnika na rolkę jest wytarta wewnątrz dużo opiłków w smarze. Całość wyczyściłem z opiłków i smaru dałem dorobić zębatkę posmarowałem wszystkie zębatki dałem też wszystkie łożyskach nowe i ponownie zmontowałem, mieszek gumowy od osłony śruby dosuwu dopasowałem w sklepie motoryzacyjnym od  wspomagania do chyba Fiata - dodam, że w moim przypadku bardzo ciężko się rozbierało, ponieważ rdza zrobiła swoje bardzo ciężko szło wybijanie osi rolki z łożyska skończyło się na wizycie u ślusarza i prasie do wyciskania. Obudowa trochę pękła ale fachowcy pospawali i jest ok. Dzisiaj zamontowałem i wszystko śmiga. Kolega Jakub profilaktycznie sprawdził u siebie drugą stronę napędu i stwierdził, że tam też zębatka się kończy zamówił 2 tak jak i ja. Po remoncie będziemy cieszyć się prawie nowymi napędami Kronings.

Jakub wspominał, że zrobi jakiś manual ze zdjęciami, jeżeli ktoś będzie miał problem taki jak ja chętnie pomogę.

pozdrawiam kz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, kuzzb napisał(a):

Kolega Jakub profilaktycznie sprawdził u siebie drugą stronę napędu i stwierdził, że tam też zębatka się kończy zamówił 2 tak jak i ja. Po remoncie będziemy cieszyć się prawie nowymi napędami Kronings.

Gdzie finalnie zamowiliście zębatki? Jaki koszt wyszedł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.