Skocz do zawartości

Szukam pierwszej przyczepy! Warszawa lub 3miasto


JakubB77

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę to jest chyba inaczej.....

Jak już masz B+E to wówczas DMC przyczepy nie może przekroczyć masy rzeczywistej pojazdu ciągnącego.... w tym cała różnica z posiadania B+E.

 

Zastawnów się nad tym co napisałeś. A jak nie masz E, to może przekroczyć?

 

Kat E pozwala holować zestaw o DMC > 3,5 t pod warunkiem, że DMC przyczepy nie jest większe niz MW holownika. Kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to jest chyba inaczej.....

Jak już masz B+E to wówczas DMC przyczepy nie może przekroczyć masy rzeczywistej pojazdu ciągnącego.... w tym cała różnica z posiadania B+E.

 

I takie tłumaczenie bardzo by mi pasowało i skłaniałoby do zrobienia E do B.

 

Wedle tego masa rzeczywista pojazdu ciągnącego może być równa DMC tegoż pojazdu?

 

Czy może ktoś to potwierdzic?

[/code]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to jest chyba inaczej.....

Jak już masz B+E to wówczas DMC przyczepy nie może przekroczyć masy rzeczywistej pojazdu ciągnącego.... w tym cała różnica z posiadania B+E.

 

I takie tłumaczenie bardzo by mi pasowało i skłaniałoby do zrobienia E do B.

 

Wedle tego masa rzeczywista pojazdu ciągnącego może być równa DMC tegoż pojazdu?

 

Czy może ktoś to potwierdzic?

[/code]

 

Ludzie! Czy wy umiecie czytac ze zrozumieneim? W żadnym wypadku DMC przyczepy nie może przekroczyc MW pojazdu holującego. Kat E tu nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to jest chyba inaczej.....

Jak już masz B+E to wówczas DMC przyczepy nie może przekroczyć masy rzeczywistej pojazdu ciągnącego.... w tym cała różnica z posiadania B+E.

 

I takie tłumaczenie bardzo by mi pasowało i skłaniałoby do zrobienia E do B.

 

Wedle tego masa rzeczywista pojazdu ciągnącego może być równa DMC tegoż pojazdu?

 

Czy może ktoś to potwierdzic?

[/code]

 

Ludzie! Czy wy umiecie czytac ze zrozumieneim? W żadnym wypadku DMC przyczepy nie może przekroczyc MW pojazdu holującego. Kat E tu nie pomoże.

 

Rysiu ochłoń, po co nerwy tracić :)

 

wyjaśnienie problemu bardzo ładnie opisuje Policyjne Centrum Informacyjne:

"Kategoria prawa jazdy B+E będzie wymagana, gdy kierujący będzie chciał prowadzić pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3.5 tony z przyczepą nie będącą przyczepą lekką, a dopuszczalna masa całkowita całego zespołu przekroczy 3.5 tony. Oczywiście także w tym przypadku muszą być zachowane warunki określone w art. 62 ust. 1 pkt 1 Prawa o ruchu drogowym.

 

Dokonując interpretacji treści przepisów Prawa o ruchu drogowym należy traktować ten akt prawny w sposób całościowy. W tym konkretnym przypadku pod uwagę należy wziąć zarówno przepisy art. 88 jak i art. 62 gdyż nie można zarzucić im braku spójności.

 

Uzupełnieniem uregulowań są przepisy dotyczące wyposażenia przyczep w hamulce, zawarte w ┬ž 14 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia /Dz. U. z 2003 r, nr 32, poz. 262/. Mając na uwadze powyższe, w pierwszym z podanych wyżej przykładów przyczepa pojazdu powinna być wyposażona w hamulec najazdowy.

 

Reasumując należy stwierdzić, że zgodnie z Ustawą Prawo o ruchu drogowym osoba posiadająca uprawnienia kategorii B+E może kierować zespołem pojazdów, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3.5 tony jednakże w takim przypadku rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3.5 tony lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnacego.

"

art. 62 ust. 1 pkt 1 Prawa o ruchu drogowym mówi:

"„.. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

 

 

1/ samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3.5 tony lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

 

2/ samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3.5t – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%:

 

3/ motocykl lub rower – nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg; ...”

 

a art. 88:

Art.88, ust. 2 pkt 3 lit. :

 

a/ pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3.5 tony, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

 

b/ pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3.5t,

 

ust. 2 pkt. 10

 

- kategorii B+E, C+E lub D+E – pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą,

 

ust. 3 pkt. 3

 

- Prawo jazdy kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 –uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką; ...”

 

Problem w tym, że wygląda na to że przepisy nie są jednak spójne...

Art.88, ust. 2 pkt 3 lit podpunkt b wyklucza zapis : art. 62 ust. 1 pkt 1 - 1/ samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3.5 tony lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

 

Chyba, że ja coś źle rozumiem i mi ktoś to tak w prosty sposób wytłumaczy...tak łopatologicznie :) (oczywiście najbardziej satysfakcjonowałoby mnie gdyby jednak B+E pozwalało na holowanie przyczepy z wykorzystaniem DMC samochodu w zakresie holowania przyczepy z hamulcem...

 

POZDRAWIAM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chłopaki namieszaliście :):):)

 

Najpierw poczytajcie wątek o kat. B+E , jest taki na forum , i tam prowadzcie dyskusje

 

A żeby jeszcze więcej Wam zamętlić i aby mieliście o czym dyskutować , to Wam powiem , że

 

na kat. B - można prowadzić zespół pojazdów o masie rzeczywistej - 4250 kg.

 

 

 

:):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek,

Sorki, uniosłem się. Bo wg mnie intepretowanie że jak sie ma E, to DMC nie może przekroczyc MW auta, to kompletne nieporozumienie. Tak myśląc, to E by nam zawężało uprawnienia!

 

Ale do rzeczy:

Możesz podać źródło? Bo wg mnie art 62 i 88 są sprzeczne i nie wiem w jaki sposób art 62 został ziterpretowany na korzyść, że znaczenie ma rzeczywista masa przyczepy, a nie dopuszczalna. Powody nie są podane, żadne, nie mówiąc o tym, żeby były przekonywujące.Ja bym sie nie przychylał do takiej interpretacji, bo teoretycznie zaawsze mozesz dociążyc przyczepe wykorzystując jej ładowność osiągając jej DMC i łamiąc art 62 bez możliwości kontroli przez policję. A tak jest wszystko w papierach. No, ale to tak z biurokratycznego punktu widzenia.

 

Dziś mam pierwszy wykład na "e", więc licze, ze sie to wyjaśni. Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeby jeszcze więcej Wam zamętlić

 

Przebiję Cię :)

 

Dziennik Ustaw Nr 103, poz. 1085 z 2004 r.ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 30 kwietnia 2004 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, który mówi

 

par 3.4

...

...

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

:) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca jest niższą wartością od:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość;

:) 750 kg.

 

A na marginesie dodam że pojazdy członowe (popularne TIR-y) podlegają nieco innym przepisom.

 

A teraz proszę o niewałkowanie tematu kategorii BE w tym wątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać źródło?

 

http://www.wspol.edu.pl/pci/base/pci_odpview.php?id=45

 

Koniecznie daj znać czego dowiedziałeś się na kursie !

 

Pzdr

Jacek

 

BTW uwaga mymlona bardzo słuszna!

Czy mogę prosić moderatora o przeniesienie części wątku dotyczącego uprawnień do odpowiedniego "kącika"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać źródło?

 

http://www.wspol.edu.pl/pci/base/pci_odpview.php?id=45

 

Koniecznie daj znać czego dowiedziałeś się na kursie !

 

Pzdr

Jacek

 

BTW uwaga mymlona bardzo słuszna!

Czy mogę prosić moderatora o przeniesienie części wątku dotyczącego uprawnień do odpowiedniego "kącika"

 

Dam znać co dodziedziałem sie na kursie.

 

Przepraszam założyciela wątku za duzy OT jaki sie zrobił. JUz zmykam z tego wątku..

Pozdrawiam serdecznie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.