Jump to content

Szukam pierwszej przyczepy! Warszawa lub 3miasto


JakubB77
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich,

 

Wygląda na to, że zachorowałem na przyczepę na dobre.

Z kupnem się nie pali, mogę kupić na wiosnę - kiedy jest najlepszy okres do kupowania przyczep?

Chciałbym zwiedzić Skandynawię, później inne ciekawe miejsca w Europie.

Póki co posiadam Forda Focusa 1.8 tdci. DMC z hamulcem 1500 kg / bez hamulca 690kg.

Chciałbym kupić taką przyczepkę, żeby za 2-3 lata nie szukać nowej.

Zależy mi na osobnej sypialni i koniecznie łazience z prysznicem.

Mamy jedno dziecko 4mies. ale pewnie za 2 lata pojawi się drugie :hehe: - Łóżko piętrowe?

Na przyczepkę nie chciałbym wydać więcej niż 15-20 tys.

 

Gdzie najlepiej szukać przyczep. Czy znacie miejsce godne polecenia w Gdańsku lub Warszawie?

 

Na co zwracać szczególną uwagę przy wyborze. Wiem że trzeba wąchać - ale gdzie?:pad: są jeszcze jakieś słabe punkty przyczep?

 

Reasumując:

1. Uciąg samochodu 1500 kg. / Focus 1.8 tdci.

2. Rodzina 2+2.

3. Prysznic + osobna sypialnia.

4. 15-20 tys.

5. Gdzie szukać?

6. Kiedy kupić? Kiedy będzie największy wybór i najlepsze ceny?

7. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas wybierania przyczepy?

8. Z góry wielkie dzięki za pomoc!!! :nono:

Link to comment
Share on other sites

korbi77, zapraszam do działu z komisami. W Trójmieście raczej kiepsko, zerknij do Mark1 to się może do czegoś dopasujesz, potem rejony Reda-Wejherowo. Najlepszy okres na kupno zaczyna się pod koniec września a już w lutym ceny idą do góry.

Link to comment
Share on other sites

Njpierw musisz wiedzieć jaki zestaw możesz prowadzić / jakie masz prawojazdy ?- /. Jeżeli masz tylko kat B, to radze bardzo dokładnie przeanalizować DMC auta i mase własną auta a do tego dopasować DMC przyczepy, aby nie było po tem nieporozumień z ''panami z drogówki''.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Witam Wszystkich,

 

Wygląda na to, że zachorowałem na przyczepę na dobre.

Z kupnem się nie pali, mogę kupić na wiosnę - kiedy jest najlepszy okres do kupowania przyczep?

Chciałbym zwiedzić Skandynawię, później inne ciekawe miejsca w Europie.

Póki co posiadam Forda Focusa 1.8 tdci. DMC z hamulcem 1500 kg / bez hamulca 690kg.

Chciałbym kupić taką przyczepkę, żeby za 2-3 lata nie szukać nowej.

Zależy mi na osobnej sypialni i koniecznie łazience z prysznicem.

Mamy jedno dziecko 4mies. ale pewnie za 2 lata pojawi się drugie :) - Łóżko piętrowe?

Na przyczepkę nie chciałbym wydać więcej niż 15-20 tys.

 

Gdzie najlepiej szukać przyczep. Czy znacie miejsce godne polecenia w Gdańsku lub Warszawie?

 

Na co zwracać szczególną uwagę przy wyborze. Wiem że trzeba wąchać - ale gdzie?:) są jeszcze jakieś słabe punkty przyczep?

 

Reasumując:

1. Uciąg samochodu 1500 kg. / Focus 1.8 tdci.

2. Rodzina 2+2.

3. Prysznic + osobna sypialnia.

4. 15-20 tys.

5. Gdzie szukać?

6. Kiedy kupić? Kiedy będzie największy wybór i najlepsze ceny?

7. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas wybierania przyczepy?

8. Z góry wielkie dzięki za pomoc!!! :)

 

U mnie w Focusie MW 1351 kg - Zwróć na to uwagę przy wyborze przyczepki. Jeśli masz prawo jazdy kat. B to DMC przyczepy nie może być wyższe od masy własnej holownika. Analizuje ten temat od jakiegos tygodnia...łącznie z pytaniami w tym temacie na forum.

Link to comment
Share on other sites

Po przyczepę wybierz się do Holandii

Tam masz wybór ogromny i ceny przyzwoite

Ja kupiłem swoją przyczepkę właśnie w holandii.

Poszukiwania zajęły mi 2 godziny w internecie i 2 godziny na miejscu po wybraniu miejscowości z kilkoma wartymi obejrzenia przyczepami.

Wyszukaj sobie kilka przyczep na aukcji holenderskiej www.marktplaats.nl . Aukcje te działają na przeciwnych zasadach do allegro (kupujący proponuje swoją cenę a sprzedający ją akceptuje lub nie). Najwazniejsze jednak jest to ze telefony i dane kontaktowe sprzedającego są jawne więc nie ma żadnych trudności w bezpośrednim kontakcie.

Przyczepkę przerejestrujesz i ubezpieczysz na eksport w ciągu godziny.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz prawo jazdy kat. B to DMC przyczepy nie może być wyższe od masy własnej holownika.

poważnie jest takie ograniczenie?

Link to comment
Share on other sites

affa, jak najbardziej poważnie jest takie ograniczenie.

Link to comment
Share on other sites

Reasumując:

1. Uciąg samochodu 1500 kg. / Focus 1.8 tdci.

2. Rodzina 2+2.

3. Prysznic + osobna sypialnia.

4. 15-20 tys.

5. Gdzie szukać?

6. Kiedy kupić? Kiedy będzie największy wybór i najlepsze ceny?

7. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas wybierania przyczepy?

8. Z góry wielkie dzięki za pomoc!!!

 

najlepiej szukaj przyczepy około 5-5,5 m, sam mam taką przy rodzinie 2+2.

łóżka piętrowe to dobre rozwiązanie przy dzieciach kilkuletnich, później już mniej wygodne. ja preferuję rozwiązania z pokojem dziecięcym, czyli na jednym końcu piętrówki wzdłuż przyczepy, a obok stolik/łóżko i dziewczyny bardzo dużo z niego korzystają. w upalne letnie dni, kiedy pod sufitem spać nie sposób, jedna śpi właśnie na tym rozkładanym łóżku

 

dla nas wybieram też rozkładane łóżko tzw. rundsitzgruppe. konieczne jest codzienne składanie i rozkładanie, ale za to w nocy mamy sypialnię, a w dzień salon :)

w tym rozmiarze przyczep nie znajdziesz raczej osobnego prysznica- razem z kibelkiem, ale myślę, że można to przeżyć :)

 

ja swoją aktualną przyczepę kupiłem 2 lata temu w Mścicach k. Koszalina i wcale nie drogo porównując z cenami zagranicznymi. polecam tę firmę, jeżeli nie będzie Ci się chciało szukać za granicą. o Mark1 nie wypowiadam się, bo nic nie kupiłem u niego, ale stoi masa przyczep na placu i może zmienił swoje podejście handlowe, do tego sprzed dwóch lat, gdy miał komis w Malborku...

Link to comment
Share on other sites

affa, jak najbardziej poważnie jest takie ograniczenie.

nie wiedziałem, no ale przy większych zestawach i tak c jest konieczne :)

teraz rozumiem, dlaczego mi kiedyś dużej przyczepy towarowej nie chcieli wypożyczyć jak osobówką podjechałem :)

Link to comment
Share on other sites

Przyczepkę przerejestrujesz i ubezpieczysz na eksport w ciągu godziny.

 

Czy byłoby dla Ciebie problemem opisać procedurę rejestracji w Holandi krok po kroku? Chodzi mi o opłaty, urzędy etc.

W okolicach jakiego miasteczka szukałeś swojej przyczepy?

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

Pozdrawiam

 

Jacekwwa

Link to comment
Share on other sites

 

Jeśli masz prawo jazdy kat. B to DMC przyczepy nie może być wyższe od masy własnej holownika.

 

Ja się właśnie zapisałem na E do B, dziś mam pierwszy wykład. ;-) Ale z tego co do tej pory wyczytałem, to w przypadku kiedy DMC przyczepy jest większe niż masa własna holownika, to i kat "E" nie pomoże. Prawo po prostu zabrania holowania takiego zestawu.

Wyolbrzymiajac chodzi o to, żeby nie ciągac maluchem przyczepy np. z DMC 1900 kg. nawet mając kat. E

 

Sam mam z tym problem, bo mam AUDI A6 2.5 TDI 180 KM, MW 1725 kg i DMC 2200 i chce kupic przyczepę o DMC 1800 kg. Stad zapisałem sie na E do B. DMC zestawu: 2200 + 1800 = 4000 kg. Ale ze DMC przyczepy 1800 kg jest wieksze niz MW auta (1725), to legalnie tego nie pociągnę. (75 kg za dużo jest DMC przyczepy)

Co ciekawe, auto ma wbite w dowodzie z homologacji O1. 1800 kg. Ale co z tego.

 

Ciekawe, czy w przypadku kontroli, miśki by sie połapały...? Gorzej w wypadku, tow ubezpieczeniowe na pewno by sie dokopały... :-(

Wiec wybór mam taki: albo kupie lżejsza przyczepe, albo zmienie holownik na cięższy.

Link to comment
Share on other sites

Mocno to porąbane...a jak to jest, że TIR może ciągnąć przyczepę dużo cięższą od MW ciągnika ?

 

Jak wyglądają przepisy w tej kwesti u (DMC przyczepy <=MW holownika) np. naszych zachodnich sąsiadów ? w Holandii?

 

Orientuje się ktoś ? Tak z czystej ciekawości pytam :)

Link to comment
Share on other sites

Mocno to porąbane...a jak to jest, że TIR może ciągnąć przyczepę dużo cięższą od MW ciągnika ?

 

Jak wyglądają przepisy w tej kwesti u np. naszych zachodnich sąsiadów ? w Holandii?

 

Orientuje się ktoś ?

 

Wg mnie to nie jest porąbane, tylko logiczne ( choc boleje, że mnie to dotyka). Logiczne dlatego, ze faktycznie przyczepa nie powinna być cięższa od holownika. To prosta fizyka: jak wyobrażasz sobie zachowywał by sie zestaw jak wspomniany juz maluch + przyczepa dwuosiowa? I hamulac najazdowy by nie pomógł.

Jak jest z tirami typu ciągnik siodłowy + naczepa to nie wiem, ale podejrzewam że normalna przyczepa do sam cięzarowago ma podobne ograniczenia.

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Trochę to jest chyba inaczej.....

Jak już masz B+E to wówczas DMC przyczepy nie może przekroczyć masy rzeczywistej pojazdu ciągnącego.... w tym cała różnica z posiadania B+E.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...