Jump to content

Błąd ABS


balthur
 Share

Recommended Posts

Od czasu powrotu z Bieszczad zapala mi się kontrolka ABS. Dodam, że nie gaśnie samoczynnie podczas jazdy, dopiero po wyłączeniu silnika i po jakimś czasie bez jazdy. Auto jak w awatarze. Vectra 2,0 DTI '97. Prośba do kolegi Mrsulki'ego. Może coś na ten temat masz wyczajone, bo wiem, że zajmowałeś się podobnymi rzeczami. Może ktoś z forumowiczów spotkał sie z takimi objawami. Chodzi mi głównie o ustalenie, czy to moduł abs nawala, czy może wystarczy tylko wymienić klocki hamulcowe i tarcze, a może po prostu skasować błąd. Czekam niecierpliwie na sygnały i z góry dziękuję :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobne objawy w Galaxy. Kontrolka zapalała się gdy przekroczyłem prędkość 8 km/h i do pracy załączał się moduł ABS. Gasł jak u Ciebie. Winny był jeden z czujników przy kole. żeby się dowiedzieć który musiałem się do kompa podpinać.

Link to comment
Share on other sites

Najprawdopodobniej masz zabrudzony/uszkodzony czujnik w kole.... Jedź na kanał i organoleptycznie sprawdź czy na którymś z czujników lub koronek nie ma jakiegoś błota itp....

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Moim zdaniem zawiniła wilgotność,styki potraktować środkiem do konserwacji układów elektronicznych i będzie ok.(tak miałem i jest ok) :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Zerknij te czujniki szczególnie z przodu czy nie na przyklejanych jest pełno metalowych opiłków-> jeśli tak usuń je :hehe:.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Ok. dzięki. Zacznę od czujników. Rzeczywiście bieszczadzkie błota mogły narobić bałaganu :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Do sprawdzenia czujników ABS wystarczy zmierzyć ich oporność powinny mieć ok 1kohma. Najlepiej przy pomiarze przednich wypiąć przewody od czujników ze wsporników i mocno nimi majtać i naciągać - najczęściej to one się przerywają. Z tyłu czujka jest integralną częścią piasty i wymienia się z nią. Sprawdź jeszcze z tyłu te wtyczki do piast bardzo często śniedziały. Tarcze hamulcowe i klocki nic nie mają do ABS. Błoto też nie wpływu na wadliwą pracę układu.

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej przy pomiarze przednich wypiąć przewody od czujników ze wsporników i mocno nimi majtać i naciągać - najczęściej to one się przerywają.
. Czyli jak pomajtam, to wyczuję oberwane przewody? Wtedy wymiana czujnika rozumiem? Jeszcze jedno: Kiedy kontrolka świeci to ABS nie działa, a jeżeli nie świeci to mogę na niego liczyć?
Link to comment
Share on other sites

nieko

Jeszcze jedno: Kiedy kontrolka świeci to ABS nie działa, a jeżeli nie świeci to mogę na niego liczyć?

nie koniecznie

ja swego czasu w omedze miałem tak że kontrolka od ABS się paliła a wszystko działało jak należy

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze sprawy nie rozwiązałem (muszę się zajmować zarabianiem pieniążków), ale dziękuję wszystkim za cenne informacje. Po naprawie opowiem co było :klnie:

Link to comment
Share on other sites

No i wszystko jasne. Przyczyną awarii był pęknięty pierścień z ząbkami przy czujniku. Dzięki wszystkim za porady. Do zobaczenia na szlaku :ok:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...