Skocz do zawartości

Jazda kamperem dla pasażerów


RICOMAN

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 7.03.2022 o 08:19, Misio napisał:

To już jest dla mnie bardziej "dyskusyjne"... w porównaniu do małej osobówki - kamper ją zgniecie i poza stratami w "zabudowie" niewiele się stanie kamperowi...

kamper (poza busem) to lużny skład jakiejś alufolii styropianu i listewek , nawet najmniejszy samochód to jednak przemyślana konstrukcja o jakiejś sztywności

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kamper to spora masa na "szczudłach"...auta osobowe wybijają się pod niego i jeżeli nie ma druzgocących różnic prędkości auto osobowe o znacznie mniejszej masie odbija się od jego ramy...zwykła fizyka...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Misio napisał:

Tylko kamper to spora masa na "szczudłach"...auta osobowe wybijają się pod niego i jeżeli nie ma druzgocących różnic prędkości auto osobowe o znacznie mniejszej masie odbija się od jego ramy...zwykła fizyka...

Gdyby tak było to każde stare ciężkie auto (nawet na ramie) wygrywałoby w przypadku zderzenia z małym autem nowoczesnym. Tymczasem jest zupełnie inaczej. Nowoczesne auta mają strefy kontrolowanego zgniotu, które pochłaniają energię itd. Bezpieczeństwo na przełomie lat się zmieniło i to mocno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, danielpoz napisał:

Jakiej ramy.... ?

ramy auta...która sama waży często ponad połowę tego co auto osobowe (a z zawieszeniem, nawet może tyle samo...)

@jacek00 masz w 100% rację... świat poszedł do przodu... pamiętam też wypadek czołowy z bardzo dawnych lat - Maluch, kontra Syrenka...gościu w Syrenie miał sporo obrażeń wewnętrznych (na szczęście przeżył), Maluchowi nawet tylna szyba poszła - rozcinali auto by gościa wyciągnąć, ale gościu po wyciągnięciu o dziwo stał na nogach...to historia o autach z minionych epok...ale też pokazujące sytuacje...

Pochłanianie energii jest bardzo ważne, jak i inne elementy bezpieczeństwa...ale jeżeli jest przewaga wagi dwukrotna...fizyka bardzo mocno wchodzi ze swoim zdaniem...

Naprawdę widziałem wiele kamperów po kolizjach, jak i zdjęcia ze zdarzeń...sam też to niestety przeżyłem...więc nie mówię tylko teoretycznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nawet więcej...ale co to ma wspólnego?

Jakoś nie słyszałem o kolizjach kampera z autem ciągnącym przyczepę... :D chyba że gdzieś na kempingu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu te filozofie o ramie której nie ma. Prawie wszystkie(iveco) blaszaki do 3.5t na naszym rynku to konstrukcje samonośne. Rama pomocnicza z tyłu występuje tylko do aut z zabudową. Z przodu są tylko podłużnice i tyle. 

 

Rama waży ponad połowę osobówki?. Skąd te dane? Z fantazji czy z kapelusza??

 

Fachowcy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka crashtestów vanów z autami osobowymi, gdzie masa vana jest 2x większa. Nie widać jakoś specjalnej przewagi tego vana:

Znany już filmik testu z kampervanem gdzie campervan nie ma żadnej przewagi i zapewnia dużo gorsze bezpieczeństwo niż osobówka. A osobówka to już przecież nie najnowsze C5.

Niestety trzeba mieć świadomość, że systemy zabezpieczeń trafiają do VANów dopiero w ostaniej kolejności. Zobaczcie, że w aucie osobowym od wielu lat standardem jest 6 czy 8 poduszek powietrznych, gdzie w vanach do niedawna jeszcze standardem była jedna poduszka! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Misio napisał:

Tak wiemy, Ty wiesz wszystko najlepiej, a na naszych drogach kampery na innym aucie niż Iveco to jakiś pomijalny promil...

Tak wiemy, Ty zawsze brniesz a jak się już okazuje że strzeliłeś babola to po cichutku znikasz z tematu ?

Czy tym razem będzie inaczej? Wątpię?

 

Pokaż no te przednie ramy(nie podłużnice?) z aut o konstrukcjach samonośnych czyli np ducato , boxera, jampera, mastera, transita itp. Chyba te auta dość często są wykorzystywane jako baza na kampery o których tu mowa?

 

 

 

 

Tylko z Iveco nie pokazuj bo wszyscy wiemy że faktycznie ją ma?

 

To zaczynamy kabaret?

 

 

41 minut temu, jacek00 napisał:

 

 

 

 

Niestety trzeba mieć świadomość, że systemy zabezpieczeń trafiają do VANów dopiero w ostaniej kolejności. Zobaczcie, że w aucie osobowym od wielu lat standardem jest 6 czy 8 poduszek powietrznych, gdzie w vanach do niedawna jeszcze standardem była jedna poduszka! 

VANach czyli kampervanach czy mowa dostawczakach ?

Jesli chodzi o dostawczaki to nadal gro aut ma tylko jedną poduszkę. W osobówkach od wielu lat to nie do pomyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może jeszcze porozmawiajmy o krasztestach rowerów albo skibobów...

Temat był o kamperach...

2 godziny temu, danielpoz napisał:

Pokaż no te przednie ramy(nie podłużnice?)

Gdzie ja pisałem coś o przednich ramach...

Może teraz porozmawiamy o ramach rowerowych na tylnym bagażniku...bo niektórzy mają je nawet aluminiowe :D :D :D

2 godziny temu, danielpoz napisał:

Tylko z Iveco...

Wiem że ja się nie znam....ale moim zdaniem kampery są najczęściej budowane na "trojaczkach" lub na fordzie... pozostałe marki były i są jednak w stanowczej mniejszości...

 

Zderzenia są nie tylko czołowe...miedzy innymi pokazany przez Jacka Dethleffs oberwał od tyłu...

Od przodu mamy sporawe silniki (w najnowszych kamperach już rzadziej - ale tam już się pokazują poduszki itd), które nawet w przypadku integry są dość dobrym pasem bezpieczeństwa (oczywiście jak mówimy o zderzeniach z autami które ważą powiedzmy 1500-2000kg czyli pewnie z 70% aut które jeżdżą po naszych drogach...

 

Arpopo Crasztestu z dostawczakiem...

Właśnie widać jak za każdym razem obiekt uderzony jest odrzucony - czyli energia mastera jest mocno przeniesiona na inne auto które po uderzeniu zmienia zwrot poruszania się co dla ludzi jest bardzo niebezpieczne...(to samo przy kampervanie - fizyki nie oszukasz)

Pytanie jeszcze ile ten Nissan miał na pace...

Ale te i inne rozważania pozostawiam czytającym...bez mojego już udziału...

2 godziny temu, danielpoz napisał:

Tak wiemy, Ty zawsze brniesz a jak się już okazuje że strzeliłeś babola to po cichutku znikasz z tematu ?

Czy tym razem będzie inaczej? Wątpię?

na koniec dodam - że raczej więcej nie odpiszę i może być to brane przez Ciebie, że popełniłem babola (mało mnie to obchodzi)...ale w myśl nie dyskutuj z "...", bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona "doświadczeniem"...

Dlatego sporo osób z Tobą tu nie dyskutuje lub wręcz ma włączoną ingorowanie Twoich postów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.