Skocz do zawartości

Jazda kamperem dla pasażerów


RICOMAN

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Chcemy z żoną  kupić kamper pólintegre ale widzę że dla pasażerów są obecnie fotele gdzie siada się bokiem do toru jazdy i  pytanie czy jest to wygodne? Czy ktoś z doświadczenia podpowie? One wyglądają na idealne  czasie postoju ale czy na długą trasę da się w nich wytrzymać?  Z góry dziękuję za odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

18 minut temu, RICOMAN napisał:

Witajcie! Chcemy z żoną  kupić kamper pólintegre ale widzę że dla pasażerów są obecnie fotele gdzie siada się bokiem do toru jazdy i  pytanie czy jest to wygodne? Czy ktoś z doświadczenia podpowie? One wyglądają na idealne  czasie postoju ale czy na długą trasę da się w nich wytrzymać?  Z góry dziękuję za odpowiedź 

siedzenia "bokiem do jazdy" są tylko na postoju, na czas jazdy  trzeba je rozłożyć do pozycji "przodem do jazdy" , dla mnie taki układ odpada szlag by mnie trafił jakby miał to robić przed każdą jazdą .

Rozkładanie tych foteli nie jest skomplikowane ale dość upierdliwe, możesz to obejrzeć na wielu filmikach na YT, np. tu :

 

 

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Chyba, że chodzi o starszą połintegrę, taką jaką miałem ja, tam miałem pasy biodrowe dla 4 osób, jechało się normalnie/dobrze, problemem było tylko "wejście za stół" po lewej stronie.

20170628_101736.jpg

Edytowane przez polo63 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, RICOMAN napisał:

Witajcie! Chcemy z żoną  kupić kamper pólintegre ale widzę że dla pasażerów są obecnie fotele gdzie siada się bokiem do toru jazdy i  pytanie czy jest to wygodne? Czy ktoś z doświadczenia podpowie? One wyglądają na idealne  czasie postoju ale czy na długą trasę da się w nich wytrzymać?  Z góry dziękuję za odpowiedź 

Kiedyś miałem okazję pojeździć kamperem jako pasażer. Mogę napisać, że te fotele są cholernie niewygodne(dwie prostopadłe do siebie poduszki) i gdybym miał tak jechać kilka godzin to od razu wysiadam (konieczne przerwy co 0,5 godz.) o jeździe bokiem i hałasie mebli i reszty wyposażenia już nie wspomnę. Chociaż nigdy nie optowałem za kamperem (ten styl turystyki nam nie odpowiada) to z chęci zakupu nawet w 0,5% skutecznie się wyleczyłem. Porównaj sobie z poprzedniego posta wygodne fotele w kabinie z tym siedziskiem z prawej.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za uwagi. No właśnie mnie też szlag trafia że dla kierowcy i pasażera siedzenia są super, a dla osób z tyłu jakaś masakra. W zeszłym roku jak jechaliśmy z dzieciakami na Chorwacje to te tylne siedzenia nieporozumienie.  Dwie poduszki prostopadle, nie ma żadnej regulacji, podłokietników nic kompletnie. Jak przegladam modele kamperow  to niestety we wszystkich to samo. Dziwię sie że producenci jakby nie zauważali totalnego braku komfortu, tak jakby kamper miał być jedynie dla 2 osób. 

Zastanawia mnie też gdzie bezpieczeństwo takich podróżnych.  Te tylne siedzenia nie mają ani zagłówków,  poduszki się rozjezdzają,  nie wspominając już że te pasy bezpieczeństwa jakby od niechcenia były zamontowane. Naprawdę strach pomyśleć w przypadku wypadku. Te osoby z tyłu praktycznie nie maja żadnych szans!

Również macie z tym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RICOMAN

Gdy jakieś auto osobowe zamiast pięciu zdobędzie cztery "gwiazdki" w testach NCAP, to uważa się że jest kiepskie. Trzy gwiazdki to już śmieć zagrażający życiu. Kampery, nawet nowe przyjmując zasady z osobówek, dostały by jedną. Nie spełniają żadnych porządnych norm bezpieczeństwa. Powodem jest to że powstają na busach lub ich podwoziach. A bus jak to mówią "ma kur... zapier.....i kasę robić. A jak kierowca się boi to niech innej roboty szuka". Zwróć uwage na testy opon. Nawet "chińczyki" do osobówek, mają lepsze parametry niż opony "premium" do busów.  Sam mam znajomych którzy kupując auto patrzą tylko na gwiazdki", a kampera kupują pełną integrę za 400-500 koła i nie przyjmują do wiadomości że każdy nawet niewielki dzwon śmierdzi trupem.

Tak więc jeśli bardzo patrzysz na komfort i bezpieczeństwo, to zdecydowanie dobre auto plus przyczepa.  A co "lepsze" auto+buda czy kamper, tego się niegdy nie dowiesz, bo o tym ludzie dyskutują od kilku dekad i do porozumienia nigdy nie dojdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, RICOMAN napisał:

Zastanawia mnie też gdzie bezpieczeństwo takich podróżnych.  Te tylne siedzenia nie mają ani zagłówków,  poduszki się rozjezdzają,  nie wspominając już że te pasy bezpieczeństwa jakby od niechcenia były zamontowane. Naprawdę strach pomyśleć w przypadku wypadku. Te osoby z tyłu praktycznie nie maja żadnych szans!

Również macie z tym problem?

nie mam absolutnie żadnego problemu

uwielbiam spanie w alkowie, leżenie na dolnych siedzeniach po rozłożeniu ich do pozycji nocnej, siku też bez problemu

bezpieczeństwo w alkowie, półintegrze czy integrze nie istnieje

w blaszaku jest podobnie jak w samolocie (fotele z pasami służą tylko dobremu samopoczuciu pasażerów)

 

co do bezpieczeństwa układu holownik z buda też byłbym mało optymistyczny, nikt chyba nie robił testów jak to sie zachowa przy jakimś wypadku, i nie tylko przy czołówce gdzie leci 1300kg z tyłu ale przy czymś gdzie buda pociągnie auto i z niewinnego poślizgu wyjdzie dachowanie i owijka na drzewie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, chris_66 napisał:

bezpieczeństwo w alkowie, półintegrze czy integrze nie istnieje

To już jest dla mnie bardziej "dyskusyjne"... w porównaniu do małej osobówki - kamper ją zgniecie i poza stratami w "zabudowie" niewiele się stanie kamperowi...

Oczywiście w porównaniu do wielkich suwów, czy vanów...to już inna sprawa...

A pokazywane zdjęcia że taki niebezpieczny to w porównaniu do ściany betonowej czy do tira, to taka Corsa, czy Lupo...też nie wychodzi z tego "bez szwanku"...

Dodatkowo kamperem często nie da się "wjechać" w zakręt z taką czy inną prędkością mimo że mała osobówka sobie z tym poradzi, więc kamper jeździ stanowczo wolniej...

 

Co do komfortu ławeczek itd...to już kwestia wieku i wyposażenia kampera...oczywiście jak porównany 30letniego kampera do 2letniej osobówki...to jest inna bajka...poza tym regulacja oparcia, podłokietniki w osobówce w 2rzedzie...to też tylko większe vany....i mimo wszystko jak bym miał jechać z tyłu np w polonezie w 3osoby to stanowczo wolał bym usiąść w kamperze...nawet 30letnim...

 

Dodam że każdy kamper jest dla 2 osób, każdy inny wariant to naciąganie rzeczywistości...oczywiście się dla...ale....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Misio napisał:

To już jest dla mnie bardziej "dyskusyjne"... w porównaniu do małej osobówki - kamper ją zgniecie i poza stratami w "zabudowie" niewiele się stanie kamperowi...

Polemizowałbym. Crashtesty pokazują jednak co innego. A nawet zdarzenia z życia. Tak wygląda zdarzenie drogowe kampera i Mercedesa. 

image.thumb.png.85d041aef01f23d262672fed41f6069f.png

 

8 godzin temu, chris_66 napisał:

co do bezpieczeństwa układu holownik z buda też byłbym mało optymistyczny, nikt chyba nie robił testów jak to sie zachowa przy jakimś wypadku, i nie tylko przy czołówce gdzie leci

Mieliśmy przykład czołówki u nas na forum przecież. Swojego czasu BartoszK. Mimo czołówki, przy dużych prędkościach wyszli z tego praktycznie bez szwanku:

8 godzin temu, chris_66 napisał:

1300kg z tyłu ale przy czymś gdzie buda pociągnie auto i z niewinnego poślizgu wyjdzie dachowanie i owijka na drzewie

Oczywiście. Podróżując z budą czy kamperem trzeba mieć tego świadomość, że ryzyko jest dużo większe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, RICOMAN napisał:

Te tylne siedzenia nie mają ani zagłówków,  poduszki się rozjezdzają,  nie wspominając już że te pasy bezpieczeństwa jakby od niechcenia były zamontowane. ...

Również macie z tym problem?

Tylne siedzenia w kamperze maja zagłówki, a poduszki są przymocowane paskami od spodu i się nie rozjeżdżają.

Szczerze, to nie słyszałem żeby ktoś rezygnował z zakupu kampera ze względu na tolerowaną niewygodę jazdy na tych siedzeniach. Nie jest aż tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, RICOMAN napisał:

Te tylne siedzenia nie mają ani zagłówków,  poduszki się rozjezdzają,  nie wspominając już że te pasy bezpieczeństwa jakby od niechcenia były zamontowane. Naprawdę strach pomyśleć w przypadku wypadku. Te osoby z tyłu praktycznie nie maja żadnych szans!

Również macie z tym problem?

ale mówisz o współczesnym kamperze czy z przed dekady ?

bo w nowych czy nawet kilkunastoletnich sprzętach zarówno pasy jak i zagłówki są zawsze dla każdego miejsca do jazdy.

W większości kamperów faktycznie tylne siedzenia są niezbyt wygodne ale są też kampery które mają tyle siedzenie regulowane w kilku płaszczyznach i nawet podgrzewane

np. Globtraveller :

obraz.png.39fb87d9f0cc08bb9b6801783a69de51.png

https://globe-traveller.pl/models/voyager-series/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście w większości kamperów i w niemal wszystkich blaszakach tylne siedzenia są niemal prostopadłe i niewyprofilowane, ewentualnie z minimalną regulacją. Dlatego podziwiam moje dzieci, że potrafią kilkanaście godzin wysiedzieć bez większego szemrania, ale to jest młodość - podekscytowanie wyjazdem potrafi zagłuszyć wszelkie niewygody. Poza tym jak sobie przypomnę siebie z siostrą na tylnym siedzeniu malucha i podróż przez całą Polskę nad morze... Rzecz jasna nawet pasów z tyłu nie było, więc nie tylko wygoda, ale bezpieczeństwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

Polemizowałbym. Crashtesty pokazują jednak co innego. A nawet zdarzenia z życia. Tak wygląda zdarzenie drogowe kampera i Mercedesa. 

image.thumb.png.85d041aef01f23d262672fed41f6069f.png

 

Zawsze widzę to zdjęcie...

Nie mam pojęcia jak to tu wyglądało...jak by wyglądała by osobówka tak roztrzaskana przez tego Mercedesa...

Przypuszczam że większość tu zniszczeń została spowodowana "lądowaniem kamperem w rowie"...

i bardzo często przytaczany jest przypadek Bartka...ale też jak by zachował się wówczas chociaż by Scenic w I, II, III czy nawet IV generacji...są to dość "miekkie" auta i przy większej prędkości nie zdziwił bym się gdyby np przyczepa wjechała do środka (a niewiele bym stawiał na Grand Scenica II generacji)...a niektórzy holują nawet spore przyczepy autami klasy Clio, 306 itd...nie każdy ma duże Volvo, BMW czy Mercedesa - ewentualnie sporego suwa, czy większego vana...

 

Jednak powiem w ostatnich 5latach widziałem z 30-40kamperów po kolizjach drogowych (większość w ostatnich 2latach odkąd jestem z tą branżą ciut bardziej związany)...sam miałem takowe zdarzenie...i niezbyt widzę aż tak dużego tego "niebezpieczeństwa" (dodam - statystycznie najwięcej wypadków zdarza się we własnym mieszkaniu a najczęstsze miejsce zgonów to własne łóżko - omijajmy te miejsca...) ale może jestem zbyt dużym ignorantem, oczywiście nie chcę Cię, ani nikogo innego do mojego punktu widzenia przekonywać...

1 godzinę temu, Zulos napisał:

Poza tym jak sobie przypomnę siebie z siostrą na tylnym siedzeniu malucha i podróż przez całą Polskę nad morze... Rzecz jasna nawet pasów z tyłu nie było, więc nie tylko wygoda, ale bezpieczeństwo...

Tak samo jazda pociągiem przez naście godzin...niewiele miała wspólnego z komfortem, albo "dojście" do kempingu np 2km z plecakiem cięższym od noszącego, a w ręku był jeszcze namiot, butla z gazem czy śpiwory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Zulos napisał:

Oczywiście w większości kamperów i w niemal wszystkich blaszakach tylne siedzenia są niemal prostopadłe i niewyprofilowane, ewentualnie z minimalną regulacją. Dlatego podziwiam moje dzieci, że potrafią kilkanaście godzin wysiedzieć bez większego szemrania, ale to jest młodość - podekscytowanie wyjazdem potrafi zagłuszyć wszelkie niewygody. Poza tym jak sobie przypomnę siebie z siostrą na tylnym siedzeniu malucha i podróż przez całą Polskę nad morze... Rzecz jasna nawet pasów z tyłu nie było, więc nie tylko wygoda, ale bezpieczeństwo...

Co do ławki zależy jaki kamper bo też nie wszędzie jest taka sama i tak samo wyprofilowana. Ktoś pytał czy ma zagłówki, tak ma nawet regulowane. 
Nie wiem czy jest wygodna czy nie bo nie miałem okazji tam siedzieć w czasie jady :D Ale u mnie nikt no nią nie narzeka więc nie jest tak bardzo źle. Paulina i dzieciaki czasem nawet wolą tam jechać niż na fotelach z przodu, jest stolik można wyprostować nogi itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie - jak i w każdym w zasadzie blaszaku (no, może poza wskazanym przez Kubę GT) - ławeczka tylna jest w zasadzie tonowa i nieregulowana. Regulację mam tylko wszerz - tzn. na jazdę odsuwa się jeden fotel od drugiego i jest więcej miejsca dla pasażerów, kosztem zmniejszonego przejścia. I to tyle regulacji. W niektórych nowszych jest regulacja pochyłości np. przez dwa położenia siedziska i oparcia - pionowo i z lekkim pochyleniem. Sam nie jechałem tam ani raz, ani nawet nie siedziałem na postoju. Czy przodem, czy tyłem zawsze zasiadam w prezesowskim fotelu:D

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.