Skocz do zawartości

Pierwsza przyczepa


przbab99

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim,

mam mały dylemat odnośnie zakupu pierwszej przyczepy, a raczej jej długości. Ogólnie z racji dzieci chcę przyczepę z łóżkami piętrowymi i osobnym łóżkiem małżeńskim. Żonie zależy na osobnym prysznicu i tu robi się problem bo w takim układzie przyczepy mają już ok 7,4-7,6 m (z dyszlem) i DMC ok 1,5 t (ale to nie problem). Obawiam się czy dam radę na początku prowadzić taki zestaw ??. Dodam że mam zamiar do domówić system ATC przeciw wężykowaniu oraz rozważam zrobić kat. E, przed odbiorem przyczepy. Miał ktoś podobne doświadczenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, przbab99 napisał:

gólnie z racji dzieci chcę przyczepę z łóżkami piętrowymi i osobnym łóżkiem małżeńskim

dobry trop

42 minuty temu, przbab99 napisał:

Żonie zależy na osobnym prysznicu

masz mądrą żonę :)

42 minuty temu, przbab99 napisał:

Obawiam się czy dam radę na początku prowadzić taki zestaw

generalnie nie ma różnicy czy ma 7,5m czy 6,5 nie odczujesz tego. trochę zabawa się robi jak wchodzisz w szerokość 2,5m, ale to też do przeskoczenia. trzeba mieć po prostu świadomość gabarytu

44 minuty temu, przbab99 napisał:

odam że mam zamiar do domówić system ATC przeciw wężykowaniu

ja mam i ani razu się nie uruchomił. ale to jak ubezpieczenie, 100 razy się nie przyda a raz uratuje dupę

44 minuty temu, przbab99 napisał:

ozważam zrobić kat. E

to koniecznie przy takim gabarycie. jakie masz holownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoje doświadczenia z karawaningiem zacząłem od hobby dmc 1600 i 2.5m szerokości.  Wcześniej nic nie ciągnąlem. Spokojnie opanujesz temat , dobre lusterka w których dużo widać , świadomość gabarytu i żona która wychodzi z auta i daje wskazówki czy przejedziesz czy nie. Prawko zrobiłem bo musiałem (zestaw wiecej jak 3.5t). Sam kurs dużo mi dał , gdyż nauczyłem się cofać i ogólnie manewrować. Pewność siebie w tym temacie przychodzi wraz z kilometrami. Kup i jeździj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, przbab99 napisał:

rozważam zrobić kat. E, przed odbiorem przyczepy.

Bardzo słusznie 

51 minut temu, Dioblik napisał:

Sam kurs dużo mi dał , gdyż nauczyłem się cofać i ogólnie manewrować. Pewność siebie w tym temacie przychodzi wraz z kilometrami

Podpisuję się pod tym ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.
Jeśli chodzi o ciągnik to niestety chyba szału nie ma. Ford Focus 2018r.  Silnik z turbiną 150KM 240Nm. DMC przyczepy w DR to 1500kg. Na towcar.info pokazuje że przy odpowiednim rozłożeniu masy i zamontowaniu ATC w przyczepie będzie ok. O moc samochodu się nie boję, bardziej o jego gabaryty... DMC Forda to 1900kg. Myślę jeszcze o dociążeniu holownika bagażnikiem rowerowym na dachu.

Dodam że samochód kupiłem w tym roku w lutym i narazie raczej nie chciałbym go zmieniać (nie wiem czy karawaning do końca nam się spodoba).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, przbab99 napisał:

Dziękuję za odpowiedzi.
Jeśli chodzi o ciągnik to niestety chyba szału nie ma. Ford Focus 2018r.  Silnik z turbiną 150KM 240Nm. DMC przyczepy w DR to 1500kg. Na towcar.info pokazuje że przy odpowiednim rozłożeniu masy i zamontowaniu ATC w przyczepie będzie ok. O moc samochodu się nie boję, bardziej o jego gabaryty... DMC Forda to 1900kg. Myślę jeszcze o dociążeniu holownika bagażnikiem rowerowym na dachu.

Dodam że samochód kupiłem w tym roku w lutym i narazie raczej nie chciałbym go zmieniać (nie wiem czy karawaning do końca nam się spodoba).

 

No i słabo widzę ciąganie tym autem budy o szerokości 2,5 metra. Przede wszystkim mały moment. Komfortowo nie będzie. Celowałbym w budę o rzeczywistej masie maks 1400 kg. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, przbab99 napisał:

Dodam że samochód kupiłem w tym roku w lutym i narazie raczej nie chciałbym go zmieniać (nie wiem czy karawaning do końca nam się spodoba).

teraz jest dobry moment aby wypożyczyć i potestować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała uwaga, przyczepa (jakąkolwiek wybiorę) będzie miała 2,3m a nie 2,5.

Ładowność takiej przyczepy to 300kg wiec na początek też nie muszę pakować tyle bagażu. Jak wrzucę do niej max 200kg to będzie akurat 1400. Jadąc na kemping też chyba można jechać z pustym zbiornikiem wody czystej...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, przbab99 napisał:

Mała uwaga, przyczepa (jakąkolwiek wybiorę) będzie miała 2,3m a nie 2,5.

Ładowność takiej przyczepy to 300kg wiec na początek też nie muszę pakować tyle bagażu. Jak wrzucę do niej max 200kg to będzie akurat 1400. Jadąc na kemping też chyba można jechać z pustym zbiornikiem wody czystej...?

Dlatego pisałem o masie rzeczywistej a nie DMC. Natomiast wartość 1428 kg, o której pisał @jacekzoo to już DMC. Chcąc być w zgodzie z polskimi przepisami nie możesz zapiąć przyczepy z hamulcem najazdowym o DMC większym niż 1428 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, przbab99 napisał:

Ładowność takiej przyczepy to 300kg wiec na początek też nie muszę pakować tyle bagażu. Jak wrzucę do niej max 200kg to będzie akurat 1400. Jadąc na kemping też chyba można jechać z pustym zbiornikiem wody czystej...?

Ładowność 300kg to ewentualna sytuacja wyjściowa w fabryce.

Każdy dołożony element coś waży, najwięcej klima (30kg), markiza (20kg), mover (30kg), akumulator (20kg) itd. (wartości szacunkowe)

Do tego stałe wyposażenie, ubrania, jedzenie i 300 robi się na styk.

Ja do fabrycznego stanu przy oszczędnym załadunku mam + 400kg a stałe wyposażenie to około 300kg. 

Wszystko zależy co tam sobie zamarzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podczep sobie taka przyczepę i się przejedź, bo możesz się niemiło zaskoczyć, jak okaże się że jazda z wagą bliska dopuszczalnej to męczarnia. Widziałem na trasie podobny zestaw, jeszcze z rowerami z tyłu. Jechał 80 km/h i jak go bus wyprzedził to zaczął wężykować. Potem jak go wyprzedzałem to nie przekraczał 70 km/h. Było to na autostradzie. Długość przyczepy tez wpływa na wężykowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrekm13 napisał:

Najlepiej podczep sobie taka przyczepę i się przejedź, bo możesz się niemiło zaskoczyć, jak okaże się że jazda z wagą bliska dopuszczalnej to męczarnia. Widziałem na trasie podobny zestaw, jeszcze z rowerami z tyłu. Jechał 80 km/h i jak go bus wyprzedził to zaczął wężykować. Potem jak go wyprzedzałem to nie przekraczał 70 km/h. Było to na autostradzie. Długość przyczepy tez wpływa na wężykowanie. 

Pomimo że nie jeździłem nigdy z taką przyczepą to domyślam się że jest tak jak mówisz, dlatego właśnie postanowiłem założyć ten temat. Na początek wezmę chyba krótszą przyczepę, a potem zobaczymy, zawsze po jakimś roku lub dwóch można wymienić na większą, zmienić holownik itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, przbab99 napisał:

Na początek wezmę chyba krótszą przyczepę, a potem zobaczymy, zawsze po jakimś roku lub dwóch można wymienić na większą, zmienić holownik itd.

Bardzo dobre podejście?

2 godziny temu, Piotrekm13 napisał:

Długość przyczepy tez wpływa na wężykowanie. 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.