Skocz do zawartości

Tabliczka znamionowa


olas1

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, jacek00 napisał:
41 minut temu, titto napisał:
Golf 7 Kombi 2,0 TDI 4Motion
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/golf/vii/variant/silnik-diesla-2.0-tdi-bluemotion-technology-150km-2015-2016/
dane katalogowe:
DMC auta 1970 / przyczepa 1800
 
Biorąc na warsztat czysto teoretycznie i zgodnie z przepisami:
1500 mojej przyczepy x 1,33 = 1995 takie DMC powinien mieć holownik, tak?
1400 (jeśli uda się zmiejszyć) x 1,33 = 1862 więc Golf się zmiści. 
Dobrze liczę?
titto

Tak, ze względu na hamulec najazdowy stosujesz przelicznik 1.33. Czyli 1970/1.33=1481kg. No to obniż do tych 1480 kg jeśli już koniecznie musisz obniżać DMC.

20 kg powinna udać się obniżyć.

Pokazuję tylko że takim zestawem zmieszczę się w 3,5 bez etolla :)

Pozdrowienia!

titto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

5 godzin temu, titto napisał:

Golf ma w dowodzie 1400 wiec nie wiem skąd ten strach. 
Większość Hobby 495/500 ma wg producenta 1350/1400 wiec tez pasuje. 
sprawdze budę na wadze i wtedy podejmę decyzje. 
PS Golf 4Motion ma dmc przyczepy 1800 ?

Bajecznie dobrany zestaw?

 

Byle taniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dość podśmiechujek. Trzeba napisać wprost o co  chodzi...

Po prostu liczenie to nie wszystko, a jeszcze jest komfort i bezpieczeństwo. Liczone masz poprawnie, ale co z tego jak przy lekkim wietrze będziesz jechał 60km/h, bo szybciej to już przyczepa będzie decydowała gdzie chce jechać. a nie ty. 

Mam holownik podobny do twojego golfa, i na haku ma 1500. Przyczepy szukałem max. 1300, ostatecznie wyszło 1200kg DMC. Jestem szczęśliwy że nie kupiłem cięższej, bo już by słaba przyjemność z jazdy była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Dobra, dość podśmiechujek. Trzeba napisać wprost o co  chodzi...

Po prostu liczenie to nie wszystko, a jeszcze jest komfort i bezpieczeństwo. Liczone masz poprawnie, ale co z tego jak przy lekkim wietrze będziesz jechał 60km/h, bo szybciej to już przyczepa będzie decydowała gdzie chce jechać. a nie ty. 

Mam holownik podobny do twojego golfa, i na haku ma 1500. Przyczepy szukałem max. 1300, ostatecznie wyszło 1200kg DMC. Jestem szczęśliwy że nie kupiłem cięższej, bo już by słaba przyjemność z jazdy była.

Ale DMC nie oznacza z automatu, że przyczepa jest cięższa. Przykładowo taka przyczepa z DMC 1200 może być cięższa niż taka z DMC 1300. DMC określa ładowność budy a nie jej ciężar. Taka Hobby 500 może mieć przykładowo MW na poziomie 1100 kg (rzucam tylko liczbę), wtedy zmiana DMC do 1450 kg nie jest niczym strasznym i taki Golf sobie spokojnie poradzić. Z kolei jak MW tej budy to 1400 kg to wiadomo, że zmniejszanie DMC nie ma sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek00 napisał:

Ale DMC nie oznacza z automatu, że przyczepa jest cięższa. Przykładowo taka przyczepa z DMC 1200 może być cięższa niż taka z DMC 1300. DMC określa ładowność budy a nie jej ciężar. Taka Hobby 500 może mieć przykładowo MW na poziomie 1100 kg (rzucam tylko liczbę), wtedy zmiana DMC do 1450 kg nie jest niczym strasznym i taki Golf sobie spokojnie poradzić. Z kolei jak MW tej budy to 1400 kg to wiadomo, że zmniejszanie DMC nie ma sensu. 

Wiem, trochę uogólniłem. Niemniej jednak z doświadczenia, czytając wątki o ważeniu, wiem że holujemy wagę zbliżoną do DMC lub nawet więcej. Nieliczni mają to szczęście, że jeżdżą z zaczepioną wagą wyraźnie poniżej DMC. A tym bardziej, jeśli ktoś zmniejsza DMC, aby zmieścić się w możliwościach holownika, to raczej zapasu ładowności tam nie będzie miał i można zakładać że Golf będzie się czuł "trochę pomiatany".

 

1 minutę temu, filipert napisał:

Jacek, chwytasz za słówka ;)

Zaryzykuję, że w praktyce DMC, to realnie w 90% wyznacznik w przybliżeniu RMC na wyjazdach.

Napisaliśmy w tym samym momencie. Chodziło o to samo, tylko bardziej się rozwinąłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, filipert napisał:

Jacek, chwytasz za słówka ;)

Zaryzykuję, że w praktyce DMC, to realnie w 90% wyznacznik w przybliżeniu RMC na wyjazdach.

Nie chwytam i nie taki był mój cel. Zawsze powtarzam, że patrzenie tylko na DMC nie ma sensu. I zawsze polecam zważyć swoją budę aby wiedzieć jaką ma się realną ładowność. No i rzecz jasna ładować się z głową a nie wszystko jak leci ;) 

Ja osobiście bym DMC nie ruszał i nie przejmował się żadnymi etollami. Sam przecież kiedyś koniecznie musiałem się zmieścić w DMC zestawu 3500, to też ograniczało mi poszukiwania np auta (wtedy miałem budę o DMC 1300 kg). Dziś, patrząc z perspektywy czasu, kiedy już mam B+E a cały mój zestaw przekracza 3500 kg uważam, że to nie miało sensu. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacek00 napisał:

No i rzecz jasna ładować się z głową a nie wszystko jak leci ;) 

Taka mądrość mi przyszła do głowy

Karawaningowcy dzielą się na tych, co myślą, że ładują się "z głową" i na tych, co już zważyli swoje pojazdy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się i uważam że lepiej mieć większe DMC przyczepy niż mniejsze, cho by po to żeby spokojnie wrzucić dodatkowe graty (mover, przedsionek, grill, rowery, hulajnogi) a to wszystko waży :)

Popieram ważenie budy, też mam to w planach, chętnie dowiem sie ile mogę zapakować bez obawy przed kontrolą.

Cieszę się że dyskusja się rozwinęła, widać że forum działa :)

Pozdrowienia!

titto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

Ja też zmieniałem w Hobby DMC i przysłali mi nowe tabliczki. wraz z tabliczkami przysłali dokładne instrukcje co i jak należy zrobić. W moim przypadku niezadrukowaną tabliczkę trzeba było przymocować w miejsce starej...ale ODWRÓCONĄ, natomiast foliową wkleić w bakiście. Tak też zrobiłem. Natomiast cały czas w przyczepie wożę tą instrukcję od Hobby wraz z tłumaczeniem.

Do tej poru już 2 razy miałem przeglądy i diagności całkowicie to respektowali

Dokładny proces zamiany DMC opisałem tutaj. Są tam też zdjęcia tabliczek "po nowemu"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam temat.

W związku z tym że holowniki w domu się zmieniają a golf z dmc 1400 kg jest cały czas, poprosiłem o zmniejszenie dmc przyczepy i nową tabliczkę, naklejkę, aby legalnie móc w/w Golfa wykorzystać.

Otrzymałem odpowiedz z Hobby że model 500 KMFe w standardzie ma 1400 kg a za dopłatą można było mieć 1500 kg :)

Potwierdzam że zmniejszenie/zwiększenie jest możliwe i kosztuje to 80 euro + vat.

Ważyłem przyczepę i przed załadunkiem, pusta waży 1280 kg (już z klimatyzacją, butlą gazową).

 

Pozdrowienia,

titto

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, titto napisał(a):

Otrzymałem odpowiedz z Hobby że model 500 KMFe w standardzie ma 1400 kg a za dopłatą można było mieć 1500 kg :)

A myślałem, że było odwrotnie ;)

Ja specjalnie szukałem z 1400, by w papierach się zmieścić w 3,5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, lbuster napisał(a):

A myślałem, że było odwrotnie ;)

Ja specjalnie szukałem z 1400, by w papierach się zmieścić w 3,5t.

Golf 7 nawet z 1500 przyczepą zmieściłby się w 3,5, ale za mało ma w papierach. Model 2.0TDI ma już chyba 1600/1800, warto na to zwrócić uwagę jeśli rozważa ktoś zakup Golfa jako holownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.