Skocz do zawartości

Kamper z autobusu


Andrzej0409

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć co myślicie o budowie całorocznego domu na kołach na bazie autobusu piętrowego w budżecie ok 120 tyś oczywiście pomijamy temat czy można taniej ,bo wiadomo że można (po co komu dom 150 M2 kiedy kawalerka jest tańsza) chodzi raczej o + i - takiej inwestycji ze względu na mobilność na kampingach że względu na gabaryty 12m dl 4 m wys  no i najważniejsze jak to z prawem i papierologia wygląda tj czy warto zmieniać na kampa czy zostawić autobus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Poszukaj na youtube, jest parę kanałów z budowami - sam znam holenderski i angielski. Za 120K może wybudujesz jak będziesz bardzo oszczędny, raczej 150-180 musisz liczyć. Jak pamiętam tam sama zabudowa i doprowadzenie auta 44k Euro wyniosła. Pomijam, że akurat mieli pecha i padł silnik,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej0409 napisał:

ze względu na mobilność na kampingach że względu na gabaryty 12m dl 4 m wys

Ze wszystkich kempingów jakie odwiedziłem to może 2 lub 3 przychodzą mi do głowy, na których by taki pojazd mógł się zmieścić :D więc raczej z kempingów musiał byś zrezygnować, w większości przypadków.

Co do reszty zagadnień, to nie mam pojęcia; jedno mi tylko się błąka po głowie: na pewno nie łatwo było by ogrzać zimą - tyle okien, na pewno potrzeba by mnóstwa energii przepalić żeby ogrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się boję, czy nie zgubię anteny z mojej 2,5 metrowej przyczepy w Polsce. A najwięcej ograniczeń dot. wysokości.

Lepiej się pchać w szerokość lub długość, niż w wysokość 4 metry. No chyba, że podnoszony dach ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipert napisał:

@filipert znałem temat już wcześniej i zastanawiałem się nad tym, jak to się ma do np bezpieczeństwa. Miałbym wiele wątpliwości  (np z "Junkersem" gazowym jako źródło ciepłej wody). Normy spalin i związane z tym ograniczenia poruszania się za granicą też jakoś by mnie martwiły. To tylko tak na początek, bo zastrzeżeń znalazł bym więcej. 
Ekonomicznie też nie widzę w tym sensu. 
Mimo to trzymam kciuki właścicielowi tego projektu i życzę im aby wszystko się udało. 


Podsumowując i odpowiadając autorowi wątku: ja nie widzę w tym sensu, bo staram się, aby wszystko było praktyczne, a autobus jako kamper nie jest praktyczny, tylko upierdliwy. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jerrylin napisał:


Podsumowując i odpowiadając autorowi wątku: ja nie widzę w tym sensu, bo staram się, aby wszystko było praktyczne, a autobus jako kamper nie jest praktyczny, tylko upierdliwy. 
 

A ja uważam, że jak zwykle - co chcesz robić??

Spędzać w nim 6 m-cy zimując w maroku, używając jeszcze jak mobilnego biura (tu może być OK), czy tez używać do weekendowych wypadów? Zamierzasz jechać do Indii (co jest wykonalne) na plaże w Goa, czy na kemping na Łeby. Obejrzyj kanał onrust na Youtube tam holender przerobił piętrusa i nawet na kampy jeździ :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyka gatunku - zobacz na camperteam.pl - w dziale Budujemy kampera - Milka kol. Świstaka to właśnie przeróbka z autobusu
https://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=4842&highlight=milka

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, policzyłem przy piwku przemyślałem , pomysł fajny ale na USA nie u nas oplaty drogowe ( klasa euro)zabijają temat ....ale Polak jaki jest każdy wie ... więc co powiecie na taką opcję : zamiast przyczepy kupić autobus do 3,5t typu VW lt albo sprinter u diagnosty ograniczyć do 9 osób (można bez problemu sprawdzałem) i nie ma problemu z grodzią, mamy 2klimatyzacje ,przeszklenie,ocieplenie,i tapicerkę zostaje tylko zabudowa a ceny nie porażają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Andrzej0409 napisał:

 więc co powiecie na taką opcję : zamiast przyczepy kupić autobus do 3,5t typu VW lt albo sprinter u diagnosty ograniczyć do 9 osób (można bez problemu sprawdzałem) i nie ma problemu z grodzią, mamy 2klimatyzacje ,przeszklenie,ocieplenie,i tapicerkę zostaje tylko zabudowa a ceny nie porażają

Chyba gorszego pomysłu już nie da się przedstawić. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy piwku ceny zabudowy nie porażają.
Jak zaczniesz to robić porządnie i z zapewnieniem przyszłego komfortu bytowania oraz estetyki dojdziesz do ciut innych wniosków to niestety trochę kosztuje. Nie odwodze od pomysłu ale policz to dobrze. Nie wiem czy chcesz robić czy zlecić zabudowę - jak zlecić szykuj dość grubą kasę - jak robić szykuj mniej kasy ale dużo czasu :)
Pomysłowi samemu w sobie kibicuje i życzę powodzenia :)

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Andrzej0409 napisał:

A powiesz dlaczego tak sądzisz?

Bo taki autobus jest pewnie z dwa razy droższy od blaszaka. Wszystko co w nim jest praktycznie nadaje się do wyrzucenia. Przeszklenie to też wielki minus. Pewnie jeszcze milion powodów na nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.