Skocz do zawartości

Gdzie kupujecie opony? C13


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawi mnie czy wyważacie koła w przyczepkach. Pracując 10 lat w serwisach opon zauważyłem ze mało kto wyważał. Tłumacząc to tym ze w przyczepce przecież nie ma kierownicy więc nic nie będzie drżało ? Moim skromnym zdaniem to właśnie nie wyważone kółka przyspieszają zużycie bieżnika opon. A najbardziej amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

12 minut temu, DarekSłupsk napisał:

Ciekawi mnie czy wyważacie koła w przyczepkach. Pracując 10 lat w serwisach opon zauważyłem ze mało kto wyważał. Tłumacząc to tym ze w przyczepce przecież nie ma kierownicy więc nic nie będzie drżało ? Moim skromnym zdaniem to właśnie nie wyważone kółka przyspieszają zużycie bieżnika opon. A najbardziej amortyzatorów.

Słuszna uwaga. Amory , ŁOŻYSKA z oponami to tak szybko nie idzie. Ja zacząłem od momentu założenia czujników ciśnienia . Można się zdziwić jakie wartości wychodzą na wyważarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Paweł Prokop napisał:

MaxMiller Polecam.. w przeciwieństwie do opon firmy SEMPERIT Van-Life (made in Austria - grupa Continental), które po 5 sezonach wyglądają tak:

PS. Spotkałem na jakimś zlocie użytkownika przyczepy FENDT, który dopiero miał przygodę - jedna mu eksplodowała podczas jazdy! (zniszczone nadkole, uszkodzona przyczepa).

Wstawiłem zdjęcie oryginalnego bieżnika.

 20210325_121844.thumb.jpg.122af6060020929ee9f80ccf5f3bb5a7.jpg

 

 

 

 

Pamiętasz może z jakim indeksem nośności były te Semperity i na jakim ciśnieniu były jeżdżone? Takie zużycie może mieć co najmniej 3 przyczyny nie będące winą samej opony. Na oponie typowo do busów naprawdę rzadko akurat takie kwiatki zdarzają się z winy samych opon, a co najmniej jedna z nich nawet bardziej dotyczy przyczep niż busów. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyś - moim oczkiem w głowie jest ciśnienie z racji wykonywanego zawodu. Wtedy z GT sprawdzałem ciśnienie przy każdym wyjeździe ... strach o rozjebkę "majątku"

był głównym dominantem.

Dokładnie tak zjechało boki bieżnika jak na zdjęciu . Na szczęście częsta kontrola wizualna zapobiegła wyjebce w trakcie zasuwania po autostradzie.

Finał i wnioski - goowno się rozwarstwiło ,poszycie puściło i w miejscach "wypukłych" mega błyskawicznie wytarło jak na zdjęciach. Na szczęście zdążyłem to wychwycić.

Gdyby nie to - to wtedy musiałbym zamienić camp na rower. A do Cro ciężko na rowerze zajechać    :-)))

ps. Co do grupy - conti uważam za szajs. Zawsze było to dziadostwo. Niestety przy każdym nowym cs z reguły jest Conti . To o czymś świadczy.

Cena ,cena , cena......

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.