Skocz do zawartości

Trzy kampery z Polski - porównanie


motorhomepl

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

w tym crafterze dużo ciszej niż w pozostałych ?

 

Dokładnych pomiarów nie robiliśmy. Subiektywnie jest dużo ciszej.
Ale trzeba oddać, że jest też postęp w Boxerze. Nowy silnik 2.2, w porównaniu z 2.0 BlueHDI albo pracuje ciszej, albo lepsze jest wyciszenie kabiny.

9 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

PS. fajny artykuł rzetelnie napisany, w przeciwieństwie do znanego polskiego portalu gdzie sponsoring i reklama płynie z każdego zdania

 

Dziękujemy! Zrozumiałe jest, że wydawnictwa utrzymują się niemal wyłącznie z reklam. Dla nas wzorem są niemieckie gazety branżowe, z ProMobilem na czele, które mimo wszystko trzymają bardzo wysoki poziom merytoryczny i potrafią obiektywnie opisać sprzęt, który testują. No i my nie piszemy za pieniądze z reklam. :)

9 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

PS2. zszokowała mnie waga Affinity z czego robią te zabudowy ? z MDF ?

u zachodnich producentów  zauważyłem że nie stosują już tych płyt z "plastrem miodu" tylko cieniutką sklejkę wypełnioną styrodurem :

 
 

Z tego co nam wiadomo, w Affinity zastosowany jest podobny materiał. Niestety wszystkie kampery na trojaczkach L4H3 mają problem z nadwagą. Naszym zdaniem w przypadku Affinity główny problem leży w konstrukcji rozkładanego łóżka piętrowego. To kawał stelażu zrobionego ze stali ?

9 godzin temu, chris_66 napisał:

wielką przykrość sprawiliście mi tym linkiem :sciana::lol::lol:

Nikomu nie chcieliśmy sprawić przykrości. Na pocieszenie dodamy, że takie łóżka na dachu nie są pozbawione wad :)

9 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

Krzysiek, jak interesuje Cię van z podnoszonym dachem to zobacz na ofertę Malibu. Chyba jedyni mają podnoszony dach w zestawieniu z oknem panoramicznym które robi robotę.

 

Takie samo zestawienie jest jeszcze w Adrii Twin Sport. Niestety tego kampera nie da się już kupić z dostawą na 2021. Nie tylko w Polsce popyt zdecydowanie przekracza możliwości produkcyjne firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, motorhomepl napisał:

Dziękujemy! Zrozumiałe jest, że wydawnictwa utrzymują się niemal wyłącznie z reklam.

ja to doskonale rozumiem, ale wszystko musi mieć swój umiar, bo inaczej zawarte w takich wydawnictwach treści stają się bezwartościowe  ;)

5 minut temu, motorhomepl napisał:

Z tego co nam wiadomo, w Affinity zastosowany jest podobny materiał. Niestety wszystkie kampery na trojaczkach L4H3 mają problem z nadwagą. Naszym zdaniem w przypadku Affinity główny problem leży w konstrukcji rozkładanego łóżka piętrowego. To kawał stelażu zrobionego ze stali ?

w takim przypadku zasugerował bym producentowi możliwość rezygnacji z łóżka i wprowadzenie  opcji montażu w tym miejscu standardowego lżejszego siedzenia.

zapewne jakaś część nabywców takiego blaszaka nie planuje mieszkać w  nim w 4 osoby (co zresztą przy takiej masie własnej było by mocno utrudnione chcąc zmieścić się w DMC )

5 minut temu, motorhomepl napisał:

Takie samo zestawienie jest jeszcze w Adrii Twin Sport. Niestety tego kampera nie da się już kupić z dostawą na 2021. Nie tylko w Polsce popyt zdecydowanie przekracza możliwości produkcyjne firm.

to dobre posunięcie Adrii, generalnie jeśli kiedyś będę zmieniał półintegrę na blaszaka to okno panoramiczne z przodu będzie mocno pożądane.

np w Adrii 600 SPB nie ma okna panoramicznego a pierwsze okno dachowe jest zamontowane jest zaraz za załamaniem dachu i przy większych prędkościach zawirowania powietrza bardzo mocno dają się we znaki, dopiero montaż spojlera nieco poprawia ten problem (montowałem taki spojler ). W przypadku okna panoramicznego problem taki nie występuje przez co jest dużo ciszej przy porównywalnych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

w takim przypadku zasugerował bym producentowi możliwość rezygnacji z łóżka i wprowadzenie  opcji montażu w tym miejscu standardowego lżejszego siedzenia.

 

My niczego sugerować raczej nie możemy :), ale otrzymaliśmy informację, że ławka tylko z jednym łóżkiem jest już dostępna jako opcja. W standardowym wyposażeniu znalazł się od sierpnia akumulator litowo-jonowy, a dla zmniejszenia wagi markiza trafiła na listę wyposażenia dodatkowego.

 

24 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

to dobre posunięcie Adrii, generalnie jeśli kiedyś będę zmieniał półintegrę na blaszaka to okno panoramiczne z przodu będzie mocno pożądane.

 
 
 

Montaż takiego okna wiąże się też usunięciem półki nad szoferką. Z jednej strony daje to więcej przestrzeni nad głowami. Z drugiej zabiera całkiem praktyczne miejsce do przechowywania np. drabinki, która służy do wchodzenia na łóżko dachowe.

Edytowane przez motorhomepl (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, motorhomepl napisał:

My niczego sugerować raczej nie możemy :), ale otrzymaliśmy informację, że ławka tylko z jednym łóżkiem jest już dostępna jako opcja. W standardowym wyposażeniu znalazł się od sierpnia akumulator litowo-jonowy, a dla zmniejszenia wagi markiza trafiła na listę wyposażenia dodatkowego.

jeśli mnie pamięć nie myli to w któryś z Waszych artykułów czytałem że swojego czasu jak p. Jaskot tworzył Globtravelera to z nim współpracowaliście odpowiadając za promocję Globa (?)  więc naturalnym wydawało mi się  że coś tam możecie zasugerować  przy tworzeniu nowego projektu ;)

oczywiście to moje mgliste przypuszczenia więc jeśli się mylę to przepraszam i proszę o sprostowanie :rolleyes:

13 minut temu, motorhomepl napisał:

Montaż takiego okna wiąże się też usunięciem półki nad szoferką. Z jednej strony daje to więcej przestrzeni nad głowami. Z drugiej zabiera całkiem praktyczne miejsce do przechowywania np. drabinki, która służy do wchodzenia na łóżko dachowe.

co dla jednego jest zaletą dla drugiego będzie wadą :-]

mnie w takim układzie ta półka denerwuje i kilka razy przywaliłem w nią głową przechodząc z szoferki do części mieszkalnej. Po 100kroć wolę tą przestrzeń i doświetlenie (po obróceniu foteli to przecież prawie połowa "salonu" niż w tym miejscu mieć półkę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2020 o 09:33, motorhomepl napisał:

 

Jeśli chodzi o "ceny od" to trzeba do nich podchodzić z dużą rezerwą. To są ceny brutto w Niemczech dla konfiguracji aut, których praktycznie nikt nie kupuje (często bez klimatyzacji w kabinie, bez akumulatora części mieszkalnej, bez markizy, moskitiery i wielu innych elementów wyposażenia). Po dodaniu wszystkich koniecznych opcji, doliczeniu akcyzy, robi się drogo. A Possle to raczej średnia półka, jeśli chodzi o jakość wykonania.

Czyli podobnie jak Globe za wszystko sie doplaca. Teoretycznie to zupelny golas. Brak klimy, el szyb i lusterka a nawet brak radia!!!! (21wiek)choc w zwyklym blaszaku jest podstawowe radio z duzym dotykowym ekranem???W praktyce wyglada tak ze najtansza wersja dostawczaka ma to wszystko sreyjnie a tu nalezy doplacic? Taki biznes w stylu "janusza" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

jeśli mnie pamięć nie myli to w któryś z Waszych artykułów czytałem że swojego czasu jak p. Jaskot tworzył Globtravelera to z nim współpracowaliście odpowiadając za promocję Globa

 

Tak, to prawda. Byliśmy zaangażowani w projekt rebrandingu Globe-Travellera od marca 2018 do marca 2019. Stworzyliśmy między innymi aktualną stronę internetową firmy. Nadzorowaliśmy wszystkie sesje fotograficzne. Prowadziliśmy social media i wiele innych działań marketingowych.

Byliśmy też odpowiedzialni za marketingowe wprowadzenie marki Affinity na rynek. Tu też, między innymi, robiliśmy zdjęcia i tworzyliśmy stronę internetową. Przede wszystkim jednak byliśmy odpowiedzialni za premierę na targach CMT 2020 w Stuttgarcie, w styczniu tego roku. Współpracę zakończyliśmy w marcu, po zamknięciu tego projektu.

35 minut temu, Suzu4x4 napisał:

kilka razy przywaliłem w nią głową przechodząc z szoferki do części mieszkalnej

Nam się to wciąż zdarza regularnie :)

11 minut temu, danielpoz napisał:

Czyli podobnie jak Globe za wszystko sie doplaca.

 
 

Tak, ale w artykule podaliśmy cenę opisywanego egzemplarza, wraz z wyposażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2020 o 11:39, maarec napisał:

Dla mnie również takie pojazdy na dziś sprawdzą się dla dwóch osób - zarówno łatwiej będzie zmieścić się we wnętrzu jak i w 3500kg na wadze. Patrząc na to rozkładane łóżko piętrowe, przestrzeń wokół niego

No jest właśnie spory problem z upchaniem (wagowym) 2+2, bo niby łóżko na dachu jest świetnym rozwiązaniem (które ma oczywiście i swoje minusy), ale jest jedno wielkie ale:

Rozkminiam teraz ofertę Possla i myślałem, że to błąd na stronie, że łóżko na dachu to jedyne 127 kg, ale sprawdziłem u Hymera - 120 kg...

No więc przy takiej małej ładowności dodatkowe 127 kg na łóżko sprawia, że trzeba jeździć tylko w szczycie sezonu i tylko na FKK, bo nic nie zabierzemy:D

A gdyby Affinity doposażyć w taki dach, to ładowność byłaby ok. 100 kg - w sam raz na 4 osoby:D 

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Zulos napisał:

No jest właśnie spory problem z upchaniem (wagowym) 2+2, bo niby łóżko na dachu jest świetnym rozwiązaniem (które ma oczywiście i swoje minusy), ale jest jedno wielkie ale:

Rozkminiam teraz ofertę Possla i myślałem, że to błąd na stronie, że łóżko na dachu to jedyne 127 kg, ale sprawdziłem u Hymera - 120 kg...

No więc przy takiej małej ładowności dodatkowe 127 kg na łóżko sprawia, że trzeba jeździć tylko w szczycie sezonu i tylko na FKK, bo nic nie zabierzemy:D

A gdyby Affinity doposażyć w taki dach, to ładowność byłaby ok. 100 kg - w sam raz na 4 osoby:D 

W praktyce nie jest tak źle. Łóżka tego typu dostępne są tylko na auta o wysokości H2 (L2H2, L3H2 i L4H2). Posiadany przez nas Challenge Z jest na podwoziu L4H2 w wersji 435 (odpowiednik Ducato Maxi) i pozostaje nam 400 kg ładowności. Kilka razy przejeżdżaliśmy przez wagę w Austrii i nie mieliśmy problemu. Warto dodać, że należymy do tych osób, które nie wożą ze sobą wody, a i pakujemy się rozsądnie.

Affinity budowany jest na bazie L4H3 i nie można tam zainstalować takiego łóżka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek jest taki że  budowa na bazie takich aut kamperów przeznaczonych na więcej niż 3 osoby to kiepski pomysł.Idealny byłby dla 2 osób bez zbędnego balastu wagowego dodatkowych łóżek.Wtedy ich ładowność dawała by jakiś komfort podróżowania. Przecież ich zasadniczą cechą powinna być mobilność i jakaś samowystarczalność w zakresie energii zaopatrzenia w wodę i gromadzenia ścieków bo po to chyba mają montowane kilkudziesięciolitrowe zbiorniki na wodę czystą i szarą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mundek28 napisał:

Przecież ich zasadniczą cechą powinna być mobilność i jakaś samowystarczalność w zakresie energii zaopatrzenia w wodę i gromadzenia ścieków bo po to chyba mają montowane kilkudziesięciolitrowe zbiorniki na wodę czystą i szarą.

 
 
 

Jedno drugiego nie wyklucza. Meldujemy się na kempingu lub innym parkingu dla kamperów i nalewamy czystą wodę (tyle ile nam potrzeba). Przed wyjazdem zlewamy szarą. Po co wozić zbędny balast?

Uprzedzając, jeśli nocujemy na dziko, wodę czystą uzupełniamy niedaleko celu. Szarą wylewamy w pierwszym punkcie obsługi po drodze. Robiliśmy tak między innymi w Szwajcarii i nie mieliśmy żadnego problemu. (https://www.motorhome.pl/kamperem-do-szwajcarii/)

Edytowane przez motorhomepl (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2020 o 11:44, Łza Włóczynutka napisał:

@motorhomepl Może pokusicie się o również o jakieś streszczenie. Bardzo dużo pracy włożyliście, ale też nie każdy potrzebuje tyle detali. Chętnie zapoznał bym się z jakimś kondensatem tego artykułu na max jeden ekran.

(Trochę mnie odstrasza taka ściana tekstu)

Wymyśliliśmy coś takiego:

https://www.motorhome.pl/web-stories/kampery-z-polski/

Osadziliśmy ten element również we wstępie do artykułu. Mamy nadzieję, że będzie to dobre wprowadzenie, które zachęci do przeczytania całości. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.