Skocz do zawartości

Trzy kampery z Polski - porównanie


motorhomepl

Rekomendowane odpowiedzi

Mieliśmy wyjątkową okazję postawić obok siebie, na jednym kempingu, trzy nowe kampery wyprodukowane w Polsce. To przedstawiciele trzech najpopularniejszych marek.
Globe-Traveller Voyager XS, Affinity Camper Van i VW Grand California 600. Wszystkie trzy przeznaczone dla rodzin 2+2. Wszystkie trzy w bardzo bogatym wyposażeniu.

Sprawdziliśmy, jak się nimi jeździ i jak się w nich mieszka. Zważyliśmy i pomierzyliśmy. Zwróciliśmy uwagę na rozwiązania funkcjonalne i jakość wykonania. Niektóre wnioski zaskoczyły nawet nas. :)

Zapraszamy do lektury:

https://www.motorhome.pl/kamper-z-polski/

 

 

DSCF7370.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mieliśmy okazji jeździć nowym Sprinterem. Mało jest kamperów na jego bazie, a tych rejestrowanych do 3.5 t z miejscami do spania dla rodziny 2+2 chyba tylko HYMER Grand Canyon S w wersji z łóżkiem na dachu. Powodów jest kilka: cena, kształt nadwozia i wynikające z niego trudności z zabudową oraz wysoka waga samochodu bazowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, chris_66 napisał:

jednak to nie są zabudowy 2+2 :bzik: ciasnota i klaustrofobia

 

Bez przesady :) są i tacy, którzy w 2+2 jeżdżą VW Californią albo Marco Polo. Wszystko zależy od tego, kto jak podróżuje i czego od kampera oczekuje.

VanTourer robi bardzo fajne zabudowy. 630 L ma układ bardzo podobny do Gloeb-Travellera Challenge'a Z (mamy takie auto: https://www.motorhome.pl/challenge-z-test-kampera/. Obecnie ma już ponad 100k km na liczniku). Pierwotnie VanTourera rozważaliśmy nawet do wypożyczalni, ale jakość laminatów, brak kurtynki w łazience i bliskość serwisu przeważyły na korzyść Globe-Travellera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, motorhomepl napisał:

Bez przesady :) są i tacy, którzy w 2+2 jeżdżą VW Californią albo Marco Polo. Wszystko zależy od tego, kto jak podróżuje i czego od kampera oczekuje.

VanTourer robi bardzo fajne zabudowy. 630 L ma układ bardzo podobny do Gloeb-Travellera Challenge'a Z

wszystko się da :swiety:

tylko do tej pory blaszak był dla mnie dla dwóch osób i koniec, ewentualnie jakieś małe dziecko lub pies

dopiero układ ze spaniem na dachu daje w miarę komfort dla czterech osób, taki, ze każdy może iśc spać, wysikać się czy wstać rano leczyć kaca bez pobudki całej ekipy i totalnej demolki wnętrza, są cztery niezależne spania i łazienka i salon dla wszystkich

dzięki za linka - wiedziałem, że gdzieś dzwoni :mlot:i że gdzieś to już widziałem

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł bardzo ciekawy i rzetelny.

Ale rozbroiły mnie te ceny... No po prostu oddają je za pół darmo...:D

Zgadzam się z Krzyśkiem, że jeśli 2+2 to w zasadzie tylko z łóżkiem na dachu - wywalasz dzieci na dach i nadal pozostaje cały dół wolny bez konieczności omijania opuszczonego łóżka, czy też wczołgiwania się do kapera na czworakach nie mówiąc już o swobodzie siedzenia w jadalni...

Sam się mocno zastanawiam nad takim rozwiązaniem i ostatnio bardzo siedzą mi w głowie Possle (część dostępna też z łóżkiem na dachu), także z uwagi na cenę - zaczynają się od 38 tys. EUR.

Oczywiście poziom wykończenia nie ten, no ale cena niemal przez pół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, chris_66 napisał:

dopiero układ ze spaniem na dachu daje w miarę komfort dla czterech osób, taki, ze każdy może iśc spać, wysikać się czy wstać rano leczyć kaca bez pobudki całej ekipy i totalnej demolki wnętrza, są cztery niezależne spania i łazienka i salon dla wszystkich

 

To prawda, namiot na dachu bardzo dużo daje.

Na targach Caravan Salon Dusseldorfie pojawiło się kilka nowych konstrukcji tego typu: https://www.motorhome.pl/caravan-salon-dusseldorf-2020/

26 minut temu, Zulos napisał:

Sam się mocno zastanawiam nad takim rozwiązaniem i ostatnio bardzo siedzą mi w głowie Possle (część dostępna też z łóżkiem na dachu), także z uwagi na cenę - zaczynają się od 38 tys. EUR.

 

 
25 minut temu, Zulos napisał:

Artykuł bardzo ciekawy i rzetelny.

Bardzo dziękujemy. Staraliśmy się poruszyć wszystkie ważne aspekty.

Jeśli chodzi o "ceny od" to trzeba do nich podchodzić z dużą rezerwą. To są ceny brutto w Niemczech dla konfiguracji aut, których praktycznie nikt nie kupuje (często bez klimatyzacji w kabinie, bez akumulatora części mieszkalnej, bez markizy, moskitiery i wielu innych elementów wyposażenia). Po dodaniu wszystkich koniecznych opcji, doliczeniu akcyzy, robi się drogo. A Possle to raczej średnia półka, jeśli chodzi o jakość wykonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poświęcony czas i przybliżenie tego typu sprzętów. Nie dalej jak w dniu wczorajszym odwiedził mnie w biurze klient, który jest na etapie zakupu podobnego vana, artykuł już przesłany :). Dla mnie również takie pojazdy na dziś sprawdzą się dla dwóch osób - zarówno łatwiej będzie zmieścić się we wnętrzu jak i w 3500kg na wadze. Patrząc na to rozkładane łóżko piętrowe, przestrzeń wokół niego, czy kilka osobnych poduszek - nie widzę tam moich dzieci, które oswoiły się z wygodą w "normalnym" piętrusie w zabudowie z paździerza.

Oczywiście kierowca w takim vanie będzie dużo bardziej zadowolony z komfortu jazdy, spalania, wyciszenia czy dostępnych technologii. Nie mniej jednak, będzie trzeba kiedyś przymierzyć się na żywo, pomacać, usiąść w fotelu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@motorhomepl Może pokusicie się o również o jakieś streszczenie. Bardzo dużo pracy włożyliście, ale też nie każdy potrzebuje tyle detali. Chętnie zapoznał bym się z jakimś kondensatem tego artykułu na max jeden ekran.

(Trochę mnie odstrasza taka ściana tekstu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał:

Może pokusicie się o również o jakieś streszczenie. Bardzo dużo pracy włożyliście, ale też nie każdy potrzebuje tyle detali. Chętnie zapoznał bym się z jakimś kondensatem tego artykułu na max jeden ekran.

Dziękujemy za sugestię. Pomyślimy jak to zrobić :)

28 minut temu, maarec napisał:

Dzięki za poświęcony czas i przybliżenie tego typu sprzętów. Nie dalej jak w dniu wczorajszym odwiedził mnie w biurze klient, który jest na etapie zakupu podobnego vana, artykuł już przesłany :). Dla mnie również takie pojazdy na dziś sprawdzą się dla dwóch osób - zarówno łatwiej będzie zmieścić się we wnętrzu jak i w 3500kg na wadze. Patrząc na to rozkładane łóżko piętrowe, przestrzeń wokół niego, czy kilka osobnych poduszek - nie widzę tam moich dzieci, które oswoiły się z wygodą w "normalnym" piętrusie w zabudowie z paździerza.

Oczywiście kierowca w takim vanie będzie dużo bardziej zadowolony z komfortu jazdy, spalania, wyciszenia czy dostępnych technologii. Nie mniej jednak, będzie trzeba kiedyś przymierzyć się na żywo, pomacać, usiąść w fotelu.

pozdrawiam

Tak, to prawda. Jak wspomnieliśmy wcześnie, wszystko zależy od tego, jak kto podróżuje. Prywatnie, próbowaliśmy zabudowy z paździerza i to nie dla nas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, maarec napisał:

Oczywiście kierowca w takim vanie będzie dużo bardziej zadowolony z komfortu jazdy, spalania, wyciszenia czy dostępnych technologii. Nie mniej jednak, będzie trzeba kiedyś przymierzyć się na żywo, pomacać, usiąść w fotelu.

z tym wyciszeniem to w blaszakach nie zawsze jest ciszej niż w półintegrach,  mam na myśli zabudowy na trojaczkach bo nowym crafterem czy sprinterem nie jeździłem ;)

kolego (koleżanko ?) @motorhomepl  w tym crafterze dużo ciszej niż w pozostałych ?

 

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. fajny artykuł rzetelnie napisany, w przeciwieństwie do znanego polskiego portalu gdzie sponsoring i reklama płynie z każdego zdania ;)

PS2. zszokowała mnie waga Affinity z czego robią te zabudowy ? z MDF ?

u zachodnich producentów  zauważyłem że nie stosują już tych płyt z "plastrem miodu" tylko cieniutką sklejkę wypełnioną styrodurem :

 

WhatsApp Image 2020-09-22 at 22.13.10.jpeg

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, motorhomepl napisał:

.................pojawiło się kilka nowych konstrukcji tego typu: https://www.motorhome.pl/caravan-salon-dusseldorf-2020/

wielką przykrość sprawiliście mi tym linkiem :sciana::lol::lol:

dopiero co zacząłem się cieszyć alkową, spotkałem na wakacjach prawie idealnego blaszaka a teraz taki cios :klnie:

ale chętnie pochylę się nad całością :calus:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielką przykrość sprawiliście mi tym linkiem :sciana:
dopiero co zacząłem się cieszyć alkową, spotkałem na wakacjach prawie idealnego blaszaka a teraz taki cios :klnie:
ale chętnie pochylę się nad całością :calus:
Krzysiek, jak interesuje Cię van z podnoszonym dachem to zobacz na ofertę Malibu. Chyba jedyni mają podnoszony dach w zestawieniu z oknem panoramicznym które robi robotę.
Ogóle na targach Malibu i Karmann najbardziej spodobały mi się jeśli chodzi o blaszaki w rozsądnym budżecie.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.