Skocz do zawartości

Rewolucja w napędach do przyczep


szantymen

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy napęd do przyczepy następca Enduro,  Quattro Rhodium. 

Innowacyjne rozwiązania:

Dwie rolki na każde koło, docisk centralnie, nie z boku.

Pilot z joystickiem - płynne skręty. 

więcej na stronie

https://www.allcamp.pl/naped-przyczepy-quattro-rhodium-p-3079.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że tradycyjna rolka ma większą powierzchnię styku. Tutaj, od środka, mamy co najmniej dwie krawędzie rolki, które łatwiej mogą uszkodzić oponę niż powierzchcnia tradycyjnie jednolita/ciągła.

Takie przemyślenia laika. Chętnie posłucham kontrargumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, vrs napisał:

Nie, dyskutuj... taaak rewolucja. Wielka rewolucja...

Enduro to tania marka,  nie ma co oczekiwać po nich jakichś mega rozwiązań.

Ale gdzie jest napisane że to enduro? Jakoś nie widzę na ich stronie takiego napędu. U nas każdy mover trzeba nazwać enduro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Voku napisał:

Ale gdzie jest napisane że to enduro? Jakoś nie widzę na ich stronie takiego napędu. U nas każdy mover trzeba nazwać enduro

Ooo, przepraszam, masz rację to jest jakiś nowy twór: quattro.

Pomyliło mi się z enduro.  Anyway, w PL dla mnie  jedyny słuszny jest P1 :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Quattro Rhodium", to napęd firmy "Purpleline". Jest to napęd dosuwany ręcznie do kół. Jego odmianą z elektrycznym dosuwem jest "Quattro Diamond".
Ta sama firma ma w ofercie produkcyjnej również napędy "Quattro Titanium" (ręczny dosuw), "Quattro Platinum" (elektryczny dosuw i nowy typ sterowania, jak dla modelu "Quattro Rhodium"), " Enduro - seria 2" (ręczny dosuw, dla jednej osi) oraz "Enduro Twin - seria 2" (ręczny dosuw dla dwóch osi). Oczywiście nie oznacza to, że wszystkie napędy tego producenta, to modele "Enduro". Piotr wyraźnie napisał: "następca Enduro".
https://www.caravanmoversonline.co.uk/purpleline/quattro-rhodium.html

 

4 godziny temu, filipert napisał:

Wydaje mi się, że tradycyjna rolka ma większą powierzchnię styku. Tutaj, od środka, mamy co najmniej dwie krawędzie rolki, które łatwiej mogą uszkodzić oponę niż powierzchcnia tradycyjnie jednolita/ciągła.

Takie przemyślenia laika. Chętnie posłucham kontrargumentów.

Napęd ma dwie rolki, ale o większej średnicy, niż tradycyjna jedna rolka. Podobnie, jak Filip, wolę rozwiązanie tradycyjne, ponieważ mimo wszystko uważam, że dla trwałości samej opony jest to znacznie lepszym rozwiązaniem, zwłaszcza przy częstym korzystaniu z napędu. Z innych "zalet" tej konstrukcji wymienianych przez producenta, to jest jeszcze odchudzenie budowy przekładni (mniejsza ilość elementów, czyli zmniejszenie wagi), zastosowanie oleju zamiast smaru, czyli zmniejszenie oporów tarcia, a więc i max poboru prądu i to chyba wszystko. Ach, jest też nowsze sterowanie z pilotem na joystick, ale trafiło ono i do kilku innych modeli tego producenta. W tym przypadku nie wiem, jak ten joystick sprawdzi się w praktyce, ale przypuszczam, że może być bardziej awaryjny i mniej odporny na upadki, niż pilot z przyciskami.
Generalnie, to dobrze, że pojawiają się nowe konstrukcje i rozwiązania, dlatego chętnie przeczytam kiedyś obiektywną opinię o tym modelu napędu, ale napisaną przez kogoś, kto miał dotychczas inny napęd i dzięki temu ma możliwość porównania i opisania wad/zalet tej konstrukcji.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.