Skocz do zawartości

Zmiana DMC - Wymiana Osi


Kvasir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

W zeszłym roku kupiłem nową przyczepę Hobby wprost z placu dilera. W euforii zakupów nie zwróciłem uwagi na dopuszczalną ładowność budy i popełniłem błąd. Po doposażeniu przyczepy w markizę, mover, zmianie bojlera okazało się że ładowność się skończyła. Katalogowo Hobby daje możliwość zamówienia przyczepy ze zwiększoną ładownością - na innej osi. Dowiadywałem się w S-Camp o możliwości zamówienia Osi wraz z Homologacją z Hobby i teoretycznie nie ma problemu. Czy jest ktoś komu udało się przebrnąć przez Polską biurokrację i zwiększyć DMC przyczepy na podstawie nowej Homologacji ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 
W zeszłym roku kupiłem nową przyczepę Hobby wprost z placu dilera. W euforii zakupów nie zwróciłem uwagi na dopuszczalną ładowność budy i popełniłem błąd. Po doposażeniu przyczepy w markizę, mover, zmianie bojlera okazało się że ładowność się skończyła. Katalogowo Hobby daje możliwość zamówienia przyczepy ze zwiększoną ładownością - na innej osi. Dowiadywałem się w S-Camp o możliwości zamówienia Osi wraz z Homologacją z Hobby i teoretycznie nie ma problemu. Czy jest ktoś komu udało się przebrnąć przez Polską biurokrację i zwiększyć DMC przyczepy na podstawie nowej Homologacji ??
Nie zwiększysz w ten sposób bo zabraniają tego przepisy. Możesz jedynie zwiększyć do maksymalnego DMC na które był homolgoowany Twój konkretny pojazd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zmiana osi i nowa homologacja od hobby nie zadziała? 

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Nie powinna, zgodnie z art. 3.2 z działu II z rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych:

 

W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sprzedaż czepki i zakup nowej z fabrycznie wzmocnioną osią?

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Wg mnie tak, ale że u nas wszystko jest możliwe to może ktoś to klepnie. Tylko że koszty pewnie nie małe, a szanse na zmianę DMC w tym wypadku dość nikłe jednak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do Hobby w Poznaniu. Chyba Cargo... Jak szukałem pojazdu dla siebie to zaoferowali mi możliwość zakupu z DMC jakiego nie ma w katalogu, ale rejestracja musiała być w Poznaniu... ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kvasir napisał:

Czyli sprzedaż czepki i zakup nowej z fabrycznie wzmocnioną osią?

Jest jeszcze jedna możliwość - zmiana osi i eksport do DE, CZ, SK w zależności gdzie masz znajomych. Po przerejestrowaniu ponowny import z właściwym DMC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna możliwość - zmiana osi i eksport do DE, CZ, SK w zależności gdzie masz znajomych. Po przerejestrowaniu ponowny import z właściwym DMC. 
IMO chyba nie przejdzie bo przyczepa już jest zarejestrowana w PL i tutaj jest już pierwsza homologacja. No chyba, że za granicą są inne przepisy, które dopuszczają zwiększenie DMC po przeprowadzeniu zmian konstrukcyjnych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DE bez problemu można zmieniać DMC jeśli jest to poparte odpowiednimi dokumentami. Z tego co słyszałem w CZ czy SK to też nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DE bez problemu można zmieniać DMC jeśli jest to poparte odpowiednimi dokumentami. Z tego co słyszałem w CZ czy SK to też nie problem.
W Polsce też ale tylko w ramach pierwotnej homologacji. Czyli na moim przykładzie gdzie przyczepa wyszła z homologacja w przedziale 1250-1350 kg, ja mam obecnie DMC zmniejszone do 1300 kg ale mogę wrócić do 1350 kg w każdej chwili.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za OT ale może ktoś podpowie???. Co powiecie na tooo, w DR jest F1 1000 kg F2 1000 kg G 1000 kg a na tabliczce jak poniżej na fotce. Ja tego nie ogarniam o co kaman

20200623_143044.jpg

Edytowane przez Adam Rogowski
edycja tekstu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Adam Rogowski napisał:

Sorki za OT ale może ktoś podpowie???. Co powiecie na tooo, w DR jest F1 1000 kg F2 1000 kg G 1000 kg a na tabliczce jak poniżej na fotce. Ja tego nie ogarniam o co kaman

20200623_143044.jpg

Nie wiem jak jest w angielkach ale w europejkach pierwsza pozycja to maksymalny nacisk na oś, natomiast druga pozycja to maksymalny nacisk na hak. Tutaj C.A.P może jest jakimś skrótem od "capacity" czyli ładowność. Czyli jeśli to jest ładowność to masa własna przyczepy wynosi 783 kg.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.