Skocz do zawartości

Kierowcy z prawem jazdy kategorii B zyskają nowe uprawnienia


Rekomendowane odpowiedzi

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25696002,kierowcy-z-prawem-jazdy-kategorii-b-zyskaja-nowe-uprawnienia.html#s=BoxMotLink

Nie do końca rozumiem czemu tylko dla samochodów z paliwem alternatywnym. DMC pojazdu to DMC i i fizyka jazdy ta sama.

Szczerze mówiąc przydałoby się te 4250kg nam karawaningowcom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi głównie o busy "elektryczne". Już dzisiaj te cięższe egzemplarze miały mało ładowności, a z bateriami to prawie zero by zostało. Gdyby na takiego busa przekraczającego 3,5 tony trzeba było zatrudnić drogiego kierowce z prawkiem kategorii C, to nikt przy zdrowych zmysłach by takich aut do firmy nie kupił. A tak nadal będą mogli na nich latać chłopaki chwilę po zrobieniu prawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrykiem nie potną sobie przynajmniej "złoty czterdzieści", a w każdym razie nie za długo tak pojeżdżą. Realia trochę inne, tym będą musieli albo jeździć wolniej, albo nikt i tak z tego nie będzie korzystał, bo trzeba by ciągle stać pod słupkiem. Przeładowanie o 100% też od razu odbije się na zużyciu prądu i zasięgu (jak leje ON, to wiadomo, więcej spali, ale wleje po prostu więcej/częściej), poza tym napęd elektryczny od razu pokaże w parametrach na pierwszym serwisie albo przy pierwszej awarii napędu szczytowe i średnie pobory prądu z akumulatorów,  od razu zidentyfikuje przeładowanie, i ciach, po gwarancji, co będzie średnio opłacalne. Pod tym względem jest to nawet logiczne, bo na elektryka zdecydują się ci świadomi tego, z czym to się je, a nie busowy dziadtrans z kierowcami na B i samochodami do 3,5 t na bliźniakach, z 5 tonami węgla na pace.  

Gorzej hybrydy plug-in, bo to będzie stosunkowo atrakcyjne (wjazd do centrów miast bez opłat/zezwoleń/ograniczeń), a że tam zasadniczym napędem jest spalina, zwykle trochę słabsza, ale nie ma tak słabej spaliny, z której kierowca firmowy nie wyciśnie 130% mocy i nie mniej niż 250% ładowności :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, JurekM napisał:

To jakaś kompletna bzdura. Lobby koncernów motoryzacyjnych czuwa :puk:  Tak jak jednym wolno jeździć zestawem  4250 na B bo przyczepa lekka, a inny musi bulić za dodatkowe uprawnienia B96. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, Cathay said:

Ponieważ prąd mamy z węgla, to aż wstyd promować samochody elektryczne. 

 

 

Ale, nie, co ja gadam...... przecież auta elektryczne są zero emisyjne ?

Nawet prąd z paneli jest z węgla ? Kurde xd przez 40 lat tyle węgla będzie się zużywać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się nad proporcją ile pradu jest z paneli a ile z węgla

A po części jest bo z czego był prąd bo wyprodukowanie owych paneli ?

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, do0h napisał:

Nawet prąd z paneli jest z węgla ? Kurde xd przez 40 lat tyle węgla będzie się zużywać ...

ciekawe czy bilans recyklingu zużytych paneli FV będzie dodatni czy skończą jak zużyte łopaty turbin wiatrowych :-]

 

 

EQHb_ynXYAEjpEp.jpg

Screenshot_2020-02-21 Recykling turbin wiatrowych.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.