Skocz do zawartości

Kamper 10m dlugosci


Robert W

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Zastanawiam sie nad zakupem takiego kampera. Mam nadzieje, ze ktos może mi podpowiedziec czy jest to jeszcze wciaz praktyczna w Europie dlugosc, czy juz zahacza o abstrakcje? Biorac pod uwage, ze same przyczepy potrafia miec ponad 9 metrow plus jeszcze dlugosc holownika, to wydaje sie, ze jest to wciaz rozwiazanie majace sens. Rozwazam tez duza przyczepe, jednak tak przestrzen wewnatrz jak i wielkosc zbiornikow na paliwo, gaz, wode czysta, szara i czarna, fabryczny generator pradu, wielka lodowka, sklaniaja mnie w strone kampera.

Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ma sens jak znajdziesz miejsce na kempingu na takie coś, zazwyczaj masz jakiś ograniczony teren do dużych klocków , przy kiblach czy śmietniku :brawo:

oczywiście nie bierz pod uwagę wszystkich kosztów na autostradach, promach i innych płatnych przyjemnościach , zakazy wjazdu dla >3,5T itd :drive:

dla mnie buda 5,5m jest za duża , ale to moje zdanie i nie sugeruj się tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli potrzebne ci własna elektrownia i zbiornik na wodę, to chyba  raczej na dzikusa?.
A tu skłaniał bym się w coś małego nie rzucającego się w oczy, przy takim typie wypoczynku nawet nie wiem czy nie lepszy byłby blaszak niż kamper.  Ale wiadomo to moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy gdzie chcesz jeździć. Np na moim ostatnim wyjeździe po północnych Włoszech na 4 campingach miałem problem żeby postawić na pitchu moje autko, które z rowerami na haku ma niecałe 6 metrów. Tylko na jednym campingu mógłbyś się rozstawić 10-metrowcem. Ale z drugiej strony dla takich aut widziałem kilka "area sosta camper" gdzie bez problemu stały takie autka. Jednak tam było więcej betonu i asfaltu niż zieleni, więc jak dla mnie komfort wypoczynku nikły.

Da się, tylko czy jest sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce przejechac Europe wzdluz wybrzeza od Skandynawii do Grecji przez Portugalie, wiec nie urlop, a dluga objazdowka, prawdopodobnie kilkuletnia. Wielkosc sprzetu z tego wlasnie powodu jest dla mnie kluczowa i chcialbym kupic cos, co jeszcze bedzie wygodne i rownoczesnie wciaz praktyczne. Kemping na dziko bedzie na pewno czesta koniecznoscia stad moja fascynacja generatorem i wielkoscia zbiornikow. Mysle tez o przyczepie, ale moj sklad mialby 15 metrow dlugosci wiec wydaje sie, ze 10 metrow kamper bylby latwiejszy w obsludze. Szukam czegos ponizej 7.5 tony, w zwiazku z tym moj wybor jest tez mocno ograniczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 metrowcem na pewno da się dojechać prawie wszędzie (w końcu ciężarówki i autobusy docierają wszędzie, więc i taki kamper się na drodze zmieści), ale już nie wszędize da się zaparkować. Trzeba się nastawić, że na jakąś część kempingów będzie za duży i trzeba będzie koczować na strefach przemysłowych albo parkingach przy autostradach/głównych drogach. Warto więc pomyśleć o rowerze/skuterze którym można te kilka km dojechać, z miejsca gdzie parkujesz do miejsca które chcesz zwiedzić, ale masz za duże auto żeby gdzieś blisko zaparkować. Generalnie więc trzeba się nastawić na pewne ograniczone możliwości parkowania/postoju wynikające z gabarytów i konieczność posiadania alternatywnego środka dojazdu w ciekawe miejsca. Poza tym powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawa to prawko C, plus winiety.

W cenie mojego (na ówczesny czas) był autobus/camper  kolegi z forum Camper Team zrobiony super, wielki i bardzo  niezależny, tylko gdzie tym na camping wjedziesz...kolejne to spalanie, razy dwa. Co do samego prowadzenia, to kwestia doświadczenia

Edytowane przez MazurR (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzenia sie nie boje wcale, jezdzilem duzymi ciezarowkami ponad 10 lat w USA. Prawo jazdy C badz przynajmniej C1 oczywiscie bede musial miec. Czytalem, ze w Europie sa jakies kolejne ograniczenia dla pojazdow powyzej 7.5 tony i jeszcze wieksze oplaty za autostrady, nie jestem pewien, ale pisza, ze nawet i tacho. 

Jedno mnie jednak zastanawia, skoro najwieksze modele przyczep w Europie maja wlasnie okolo 9 metrow, to jak jest to mozliwe, ze nie znajde parkingu na kempingach na kampera tej samej dlugosci? Rozumiem mover i mozliwosci z nim zwiazane, ale czy jest az tak zle, na europejskich kempingach?

Dzisiaj wlasnie ogladalem model 9 metrowy 7250kg DMC. Wysokosc 370cm szerokosc 252cm. Silnik benzynowy V10 6.8L 362 hp. Spalanie pomiedzy 20-25l na 100km. Zbiornik na paliwo 300 litrow, na czysta wode 200, taki sam 200 na szara, 100 litrow czarnej, 80 litrow gazu, generator 5.5kW, wiec pozornie wszystko wyglada swietnie. Lozko w sypialni 195x200cm poza tym dwa rozkladane i jedno prawdziwie dwu osobowe pod sufitem. Duzy, prawie na cala sciane slide out,  przestrzen po rozsunieciu wystarczajaca, ale wykonczenie tragiczne, jak to u Amerykanow. Ladownosc okolo tony z pelnym zbiornikiem paliwa i gazu, uciag 4 tony na haku. To najwiekszy model jaki do 7.5 tony moglem poki co znalezc.

Co do mobilnosci to mysle o holu osobowki na sztywno i widze, ze w Polsce przepisy sa sprzeczne i prawdopodobnie nie jest to legalne, ale juz w Europie jest to dopuszczalne, wiec prawdopodobnie skorzystam z takiej opcji. Wiec prawdopodobnie bede potrzebowal tak naprawde nawet C1+E.

Edytowane przez Robert W (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest moc :ok:, ja też kupiłem większą przyczepę ponieważ nie zawsze jedzie się latem i można siedzieć na zewnątrz, a tak to niema problemu jest większa przestrzeń i komfort w środku, ale tu przy tych rozmiarach to nie wiem  czy nie będzie problemu na polach.

Jeszcze jedno czy jest solidnie zrobiony środek, bo na autostradzie ok, ale na drogach bocznych gdzie drogi są gorszej jakości czy da radę, bo jak nie to wkrętarka i zestawy naprawczy na pokładzie obowiązkowy, choć tak duży i ciężki pojazd powinien ładnie nieść i tłumić nierówności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.