Skocz do zawartości

Ford F150


Robert W

Rekomendowane odpowiedzi

Zaglebiam sie w las. Skupiam sie na mozliwosci dzikiego kempingowania, tam gdzie tylko bede mogl, wiec kwestia pradu, czystej, czarnej i szarej wody sa kluczowymi problemami, ktore chce rozwiazac. Mysle, ze przyczepa w grupie wielkosci 600-700 bedzie najbardziej dla mnie odpowiednia. W USA camp, a nawet van life jest ostatnio na topie. Jest ogromna rzesza ludzi mieszkajacych wrecz w ten sposob, wiec podpatruje z jakich praktycznych rozwiazan korzystaja. Jak wspomnialem, chce wyjechac na bardzo dlugi czas, jednak nie jest to na pewno kwestia tego roku, wiec daje sobie czas i dopiero zaczynam odnajdywac co chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2019 o 20:04, Robert W napisał:

 

 

Dodatkowym problem bedzie tez z pewnoscia dlugosc samochodu ktora wynosi 620cm.

Planuje wyjazd z zona i dzieckiem, mozliwe, ze ktos do nas doleci w trakcie podrozy na jakis czas. Chcialbym byc zupelnie niezalezym od infrastruktury i miec mozliwosc zatrzymania sie na kilkutygodniowe postoje w miejscach, ktore wyjatkowo przypadna mi do gustu. W szczegolnosci chcialbym sie skupic na Skandynawii, a tam z tego co rozumiem, istnieje mozliwosc kempingowania w kazdym publicznie dostepnym miejscu. Zgodze sie, ze rozsadek przemawia za krotsza przyczepa, jednak wyjezdzajac na tak dlugi czas, mozliwosc zabrania ze soba duzej ilosc sprzetu, ubran itp i wygoda staja sie dla mnie bardzo wazne.

Mój zestaw tak ma. Po dołożeniu solara i zbiorników na wodę jestem niezależny. Sprawdż w necie ten model. Długość auta nie jest problemem - moje jest dłuższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

510cm do 590cm extended bed, a wiec porownywalne. Mam zbiornik, na pake, na wode specjalnie produkowany do mojego modelu na 240 litrow. Zbiornik paliwa 140 litrow i pewnie zagazuje go w Polsce, dla zwiekszenia mozliwosci. Mysle o agregacie, pewnie solar i jak Jarek wspomnial zabuduje pake. Jak sie jezdzi takim zestawem w Europie?

Widze, ze w USA duza popularnoscia ciesza sie ubikacje ze spalarka. Jakie sa wasze opinie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uchowaj mnie od tego typu wynalazkow. Amerykanskie przyczepy to dziadostwo przewidziane na kilka lat eksploatacji. Jakosc wykonania jest zalosna i jedynym plusem, jaki widze, sa ich ogromne rozmiary. Airstream jest wyjatkiem i mozna byloby go porownac do europejskich standardow, jednak ich waga wyklucza sens kupna takiej przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Robert W napisał:

Uchowaj mnie od tego typu wynalazkow. Amerykanskie przyczepy to dziadostwo przewidziane na kilka lat eksploatacji. Jakosc wykonania jest zalosna i jedynym plusem, jaki widze, sa ich ogromne rozmiary. Airstream jest wyjatkiem i mozna byloby go porownac do europejskich standardow, jednak ich waga wyklucza sens kupna takiej przyczepy.

Hameryckie sprzęty to rzeczywiście tandeta o krótkim okresie żywotności. Niestety w Polsce pokutuje teza ,że co hameryckie to idealne. Dobrze ,że masz tą świadomość i nie wdepniesz w nic podobnego. Pomijam już temat dostępności jakichkolwiek części.......i serwisu. Jak nie jesteś Adamem S. i nie masz zestawu dłut do rzeźby to marny los !

 

Zaś strona wizualna - rzeczywiście wielkie toto ale przecież tam wszystko BIG - więc jakby mogło być inaczej. Wracamy do wersji pierwotnej - jełuropejskiej  :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jarosław69 napisał:

Hameryckie sprzęty to rzeczywiście tandeta o krótkim okresie żywotności. Niestety w Polsce pokutuje teza ,że co hameryckie to idealne. Dobrze ,że masz tą świadomość i nie wdepniesz w nic podobnego. Pomijam już temat dostępności jakichkolwiek części.......i serwisu. Jak nie jesteś Adamem S. i nie masz zestawu dłut do rzeźby to marny los !

 

Zaś strona wizualna - rzeczywiście wielkie toto ale przecież tam wszystko BIG - więc jakby mogło być inaczej. Wracamy do wersji pierwotnej - jełuropejskiej  ?

 

A tu się akurat nie zgodzę. Części do amerykańców w polsce są ogólnie dostępnę, a jak ktoś ma węża w kieszeni to można ściągnąć prosto od nich, czas 7 dni i kurier puka Ci do drzwi. Serwisy tak samo dostępne albo niedostępne jak do naszych. Dobrego speca do żadnego auta nie jest łatwo znaleźć. A co do wielkości, to przynajmniej to mają na poziomie. A nie ściśnięte puszki z silnikami 1.0 super turbo. 

 

Ja już raczej nie wróce do europejczyków, marne są na to szanse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za plotem trawa zawsze jest bardziej zielona. Co do samochodow, to mialem ich wiecej niz kilka. Najczesciej Cadillac, Lincoln, a wiec marki uznawane za powyzej przecietnych i bylo calkiem milo, dopoki nie przesiadlem sie na europejskie marki. Mozliwe, ze nasze nieporozumienie bierze sie stad, ze tutaj, nawet europejskie samochody sa najczesciej full wyposazane, wiec ja nie porownuje tego co w Europie jest standardem. Brak restrykcyjnych regulacji, ogromne odleglosci, ekstremalne warunki pogodowe, pozwolily Amerykanom, na wyprodukowanie trwalych truckow i full size SUV natomiast ich wykonanie co prawda sie powoli polepsza, ale nadal jest toporne.

Brak regulacji jest tez powodem dlaczego sprzedaja takie wielkie przyczepy, lodzie, inne zabawki. Masz pieniadze i odwage, to mozesz sobie sprawic 20 metrowy jacht, usiasc za sterem i wyplynac nie konczac zadnych kursow. Na przyczepe do 13 ton mozesz jezdzic na zwyklym prawie jazdy. Mozesz kupic Class A RV, a wiec pelnowymiarowy autobus. Teoretycznie potrzebujesz w niektorych stanach juz wyzsza kategorie, ale w praktyce nie niepokojony przez kogokolwiek mozesz jezdzic po calym kraju. Z daleka wyglada to romantycznie i tak wiekszosc ludzi Ameryke niestety postrzega. Jest tez i druga strona. Jak podczas zabawy noga sie potknie. Nie dopilnujesz i nie przewidzisz najdrobniejszych szczegolow. Bedziesz uczestnikiem wypadku, a jednoczesnie masz pieniadze badz dobry zawod, to adwokaci rozszarpia cie na strzepy. Wiec ta "wolnosc" , jest okupiona ogromnym ryzykiem i wiecznym stresem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek - mowa jest o przyczepach campingowych a nie o samochodach osobowych. Choćbyś chciał mnie przekupić to za 100.000 złotych zdania nie zmienię.

Hameryckie przyczepy to tandeta wynalazcza. Chcesz to spróbuj i napisz ...ale szczerze ..jaki to fajny i trwały sprzęt. Powodzenia w podtrzymywaniu Twojego zdania  :-)

Znam historię kliku pojazdów typu autocamp - nie mają użytkownicy za wesoło. Nie będę robił to OT ale w tej kwestii zdania nie zmienię.

W życiu nie wywaliłbym kasy na taki sprzęt mając na miejscu dużo lepszy pod każdym względem - do tego normatywny i dostosowany do europejskich warunków.

Robert - bardzo fajnie i sensownie wyłożyłeś ludziom cząstkę tematu  "amerykańskiego snu".  Najfajniejszy jest w telewizorze. Brawo za chęć  napisania szczerze takiego tekstu.

Dodam tylko jak chodzi o auta i fantazję "amerykańską". - ostatni wypust RAM 1500 hemi  limited/po rozwodzie z Dodge/   - bardzo mi się podoba - niestety koszty utrzymania zabiją.

Nawet gaz nie pomoże w moim przypadku. CZYSTA FANTAZJA ! I to wszystko w kwestii ameryckiej myśli tuystycznej i technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem dzisiaj dokladnie manual swojego samochodu i okazuje sie, ze maksymalny payload wynosi jedynie 500 kg. Moja osobowka ma wiecej. Jutro podjade na wage, aby to sprawdzic, ale jesli to jest prawda to musze sie mocno zastanowic, co zrobic teraz. Odchudzic za bardzo nie mam z czego, wiec bede musial szukac przyczepy o jak najwiekszej  mozliwej masie zaladunkowej. Poza zmiana samochodu macie moze jakies sugestie?

Jezeli producent moze podniesc dopuszczalna mase z 2200kg do 2500kg to czy mozna zamowic poza tymi dwoma opcjami cos pomiedzy? 2400 przykladowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert - widzę ,że jesteś w dość ciemnym lesie. Szkoda Twojego czasu na zadawanie kolejnych drobnych pytań.

Zacznij może od tego ,że wejdź na mobile.de  i tam wybierz zakładkę wohnwagen. Wybierz rocznik od .... np. 2016 i zacznij oglądać układy i rozwiązania. Zobaczysz wszystko co jest produkowane w Europie . Poczytasz dane techniczne  itp. itd.  Krótko mówiąc nabędziesz wiedzę na co możesz liczyć w warunkach europejskich.

Spędzisz przy oglądaniu ze 2 doby   /nie zapomnij o posiłkach :-) /  i już będziesz wiedział o co kaman.

Udanej lektury .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.