Skocz do zawartości

Ford F150


Robert W

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mieszkam obecnie w USA i mysle o przyjezdzie do Polski. Moje pytanie jest zwiazne z samochodem, ktory posiadam. Przegladalem przez ostatnie kilka dni forum i nie wiem czy dobrze zrozumialem polskie przepisy dotyczace masy samochodu i ciagnionej przez niego przyczepy. Rozumiem, ze samochod nie moze byc lzejszy, ale stosunek wagi przyczepy do jego masy musi byc mniejszy niz 1.33 pod warunkiem ze nie ma hamulca sterowanego z wnetrza kabiny. Moj samochod ma wage 2240kg natomiast dmc 3198 kg i maksymalna wage przyczepy, ktora moge ciagnac tutaj w USA producent okreslil na 5261kg. Chce objechac w nastepnym roku Europe poczynajac od skandynawii latem konczac na poludniu jesienia/zima.  Czy moge sobie pozwolic w zwiazku z tym na poszukiwanie przyczep duzych tzn 700 i w gore gdyz widze, ze ich wagi czesto przekraczaja 2500kg? Kolejnym moim pytaniem jest dlugosc przyczepy w Europie. Jaka jest praktyczna ale zapewniajaca rownoczesnie komfort i jak najwieksza przestrzen?  Jezdzilem ciezarowkami w USA przez ponad 10 lat  i mam za soba przejechane z pewnoscia ponad milion mil wiec tak jazda jak i manewry nie sa dla mnie zadnym problemem. .

Dziekuje Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 5261 kg zapewne dotyczy przyczepy z własnym niezależnym hamulcem jakie są najczęściej  w stanach, w europie praktycznie większość przyczep posiada hamulec najazdowy stąd ograniczenie, wszystko zależy gdzie zarejestrujesz auto jeśli w Polsce to będzie Cię obowiązywał współczynnik 1,33 w stosunku do przyczep z hamulcem najazdowym czyli będziesz mógł pociągnąć tym autem maksymalnie 2404 kg.

co do wielkości przyczepy to pamiętaj że Europa to nie USA , inna infrastruktura , inne drogi , nie napisałeś też w ile osób zamierzasz podróżować i jaka forma podróży (kempingi czy na dziko)

osobiście uważam że do turystyki objazdowej duża przyczepa jest bez sensu , dla dwóch osób w zupełności wystarczy przyczepa rzędu 400-500,

dużą przyczepą nie wszędzie dojedziesz, no chyba że zamierzasz podróżować autostradami od kempingu do kempingu to wtedy rozmiar nie ma znaczenia ale też są pewne ograniczenia (np parcele premium bo na normalnych przyczepa się po prostu nie mieści, odpadają też niektóre małe klimatyczne kempingi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przepis o 1.33 masy dotyczy jedynie Polski czy jest obowiazujacym w calej Europie?

Czy niezalezny hamulec jest opcja w wyposazeniu przyczep w Europie?

Dodatkowym problem bedzie tez z pewnoscia dlugosc samochodu ktora wynosi 620cm.

Planuje wyjazd z zona i dzieckiem, mozliwe, ze ktos do nas doleci w trakcie podrozy na jakis czas. Chcialbym byc zupelnie niezalezym od infrastruktury i miec mozliwosc zatrzymania sie na kilkutygodniowe postoje w miejscach, ktore wyjatkowo przypadna mi do gustu. W szczegolnosci chcialbym sie skupic na Skandynawii, a tam z tego co rozumiem, istnieje mozliwosc kempingowania w kazdym publicznie dostepnym miejscu. Zgodze sie, ze rozsadek przemawia za krotsza przyczepa, jednak wyjezdzajac na tak dlugi czas, mozliwosc zabrania ze soba duzej ilosc sprzetu, ubran itp i wygoda staja sie dla mnie bardzo wazne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max długość zestawu to 18,75 metra.  Auto + przyczepa.

Brykę masz mocną więc skupiłbym się na 2-osiówce mającej długość w całości pomiędzy 8 a 9 metrów. Miałem kiedyś takiego Tabberta i było spoko. Ważniejszym od długości będzie dla Ciebie układ wewnętrzny i wyposażenie. W tym wymiarze miejsca na wszystko wystarczy przy układzie 2+ 1. Nie idź do granic możliwości wymiarowych bo nigdzie nie wjedziesz poza zasrańcem przy niemieckiej autostradzie. Mover  , solar , większe zbiorniki wody i reszta wg uznania. Nie doszukiwałbym się  jakiś większych teorii.

Co do pickupa to zastanowiłbym się na porządną zabudową , minimum do wysokości dachu auta  celem upchania rzadziej używanych przydasiów i trochę "zabawek". Do tego na końcu paki zamontowałbym walizkową wytwornicę prądu. To tyle.

Gratuluję mieć możliwość spełnienia tego typu marzeń.

1,33 obowiązuje tylko u nas. Ale pamiętaj ,że gdy stanie się akuku wtedy każdy ubezpieczyciel będzie szukał dziury w całym ,żeby nie wypłacić. Polska to dziki kraj w dalszym ciągu.

Z ubezpieczalniami dzieją rzeczy w filmach niewyjawione     :-)  .

Tak więc DMC ppy 2400 to bezpieczna cyfra pozwalająca zakupić naprawdę dość sporą przyczepę . Jak kupisz Kabbe 12-14 metrów to nie sprzedaż jej do końca życia :-).

Trzeba o tym pamiętać.

W Skandynawii dojdą promy a długi zwis przyczepy to już kłopoty. Już w tym wymiarze zapala się czerwona żarówka.

Tak czy siak - mega fajny plan. Trzymam kciuki i liczę (nie tylko ja) na jakieś relacje. Chodzi mi coś podobnego po głowie - niestety na razie daleko do realizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczynnik 1.33 to martwy przepis, jeżdżę z przyczepami ponad 20lat (TOWAROWYMI , KEMPONGOWYMI) miałem różnego rodzaju sytuacje na drodze z Policją, wypadki z mojej jaki i  kogoś winy i nigdy nie było problemu, zawsze miałem tak  że w samochodzie na haku 2.5t to taką przyczepę  2.5T targałem. Ogólnie tego przepisu nikt nie respektuje, liczy się tylko to co w dowodzie, rocznie z przyczepami robię około 50tyś km przez ponad 20lat i to nie tylko po Polsce, także można sobie policzyć ile w sumie przejechałem. My mamy przyczepę dwu osiową 650 i zamierzamy ją wymienić na nowszą, obejrzeliśmy parę przyczep mniejszych i jak mam być szczery to jak dla nas są jednak za małe a jest nas tylko 3 osoby, nie ma komfortu mieszkania, a czy ciągnę za sobą 6.5m czy 5m co to za różnica, a i tak do centrum pewnie z nią nie pojedziesz, choć ostatnio nam się pomyliło i koło Pałacu Kultury przejżdzaliśmy i bez problemu. Teraz na pewno jak wymienimy to minimum 590 max 650 jest inny komfort mieszkania i na pewno 2 osie. Jak będziesz miał movera to problemu już nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wole dmuchac na zimne jak Jarek wspomnial. Mieszkam w kraju spraw sadowych i na pewno nauczylem sie jednego. Przestrzeganie przepisow mnie ochrania, a najdrobniejsza niefrasobliwosc moze byc przez adwokata drugiej strony znaleziona i pozniej surowo w sadzie ukarana. Co do ladownosci to widze ze czesto producenci daja mozliwosc kupienia wersji o podwyzszonej ladownosci do 400-500kg.  Biorac pod uwage okolo tone ktora moge zaladowac na samochod to prawdopodobnie nie bede mogl calej tej wagi kiedykolwiek wykorzystac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peja - autor jak widać zakupi przyczepę praktycznie nową za pewnie więcej jak 100k. W związku z tym jestem skłonny postawić zakład ,że w przypadku takich cyferek ubezpieczalnia będzie w razie WU kopać nieco dogłębniej niż w przypadku przyczep za 15/20/30 tysięcy. Stawka rośnie to czujność musi być większa.

Robert - uprzedziłeś moją sugestię - ciężkie zabawki i agregaty na pakę a "bawełna" i reszta do przyczepy. Z wagą nie będzie problemu i bezpieczniej gdy lekkie z tyłu a cięższe z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Jarosław69 napisał:

peja - autor jak widać zakupi przyczepę praktycznie nową za pewnie więcej jak 100k. W związku z tym jestem skłonny postawić zakład ,że w przypadku takich cyferek ubezpieczalnia będzie w razie WU kopać nieco dogłębniej niż w przypadku przyczep za 15/20/30 tysięcy. Stawka rośnie to czujność musi być większa.

Może masz rację, nie będę się kłócić każdy robi jak uważa, ja tylko piszę o moich spostrzeżeniach a wybór należy do niego.

28 minut temu, Commander napisał:

Cześć.

Fajny wątek.

Chcę tyko przestrzec przed jednym. Duża przyczepa nie oznacza dużej ładowności. Te 2 osiowe zwykle traktowane są jako stacjonarne i ładowności tam jest 200 kg. Tak więc na to trzeba zwrócić uwagę.

 2 osiki nie są aż tak ciężkie, ważyłem moja przed wyjazdem na długi Weekend Majowy i powiem szczerze że zjechałem z wagi z uśmiechem, praktycznie cała załadowana jak na taki wyjazd 4 leżaki, 2 stoliki, elektryczny grill (duży), garnki, ubrania, jedzenie, chemia, zbiornik wody szarej-czystej,butla gazowa, 10l wody itp, bez rowerów 1610kg a w dowodzie 1700dmc i mam na wyposażeniu jeszcze klimatyzacje dachową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za podpowiedzi i mysle, ze wielkosc 600-700 bedzie najlepszym kompromisem. Ktory z producentow robi przyczepy najbardziej nadajace sie do calorocznego podrozowania? Wazna bedzie dla mnie mozliwosc naprawy, jesli cos zepsuje sie w trasie, wiec musze brac pod uwage jak rozbudowana jest siec dealerow danej marki. Mysle o kupnie przyczepy nowej wiec i gwarancja ma dla mnie duze znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........na Skandynawii, a tam z tego co rozumiem, istnieje mozliwosc kempingowania w kazdym publicznie dostepnym miejscu....


Tylko co innego zatrzymać się z namiotem na jedną noc a co innego zestawem 15m na tydzień.
Prawo obowiązuje, ale też narzuca sporo ograniczeń. Allemansratten pozwala na nocleg przez jedną noc o ile nie przeszkadzasz właścicielom, nie zakłócasz spokoju itd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wagi trzeba pamiętać że 200 kg to zginie zanim wogule cokolwiek włożysz do przyczepy. Mover na 2 osie około 70 kg, akumulator około 100ah pinad 30kg. Butle gazowe około 35 kg. Klima 30 kg, markiza z 40 kg, bojler gazowy etc... 200 poszło, a nawet bielizny nie masz w szafkach.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Robert W napisał:

Dziekuje bardzo za podpowiedzi i mysle, ze wielkosc 600-700 bedzie najlepszym kompromisem. Ktory z producentow robi przyczepy najbardziej nadajace sie do calorocznego podrozowania? Wazna bedzie dla mnie mozliwosc naprawy, jesli cos zepsuje sie w trasie, wiec musze brac pod uwage jak rozbudowana jest siec dealerow danej marki. Mysle o kupnie przyczepy nowej wiec i gwarancja ma dla mnie duze znaczenie.

Teraz mało męskie pytanie - ILE chcesz przeznaczyć na "kochankę" ?

Peleton otwiera szwedzkie KABE - można ją kupić na zjazdach cenowych w poprzednio-rocznikowo modelach. Fabrycznie nowe.

Czasami cena potrafi być zaskakująco normalna. Szczególnie przy okazji czerwcowo-lipcowych wyprzedażach "starego" modelu .Dusseldorf na horyzoncie więc zaczynają się czyścić place.

 KABE - Liga sama w sobie jak chodzi o wersje zimowe.

Potem dłuuuuuugo , długoooooooooooooo nic i zaczyna się paleta "niemiaszków" próbujących powalczyć z mistrzem.

Fendt...... znowu przerwa i reszta. LMC , Knaus , Dethleffs..... ...znowu przerwa i ...reszta się nie liczy w tej kategorii.

W LMC trwałem przy - 28*. To z moich doświadczeń . Średnia półka cenowa.

Jeśli zimówka to koniecznie z korytem na narty. Przy tej kasie musisz przemyśleć to pod kątem - "do wszystkiego i na zawsze"     :-)

Gdybym ja miał taki dylemat - postawiłbym na Fendta.  Złoty środek bo serwis jest bardzo mocny w środkowej Europie. Natomiast Kabe to już trochę egzotyka - ale zajebista !

Inną kwestią jest to ,że w przyczepie w zasadzie nie ma się za bardzo co zepsuć. Tak czy siak części ori , ceny części , serwis i wizerunek marki podpowiada Fendt .

Myślę ,że jesteś skazany na zakup w Niemczech - co też nie jest bez znaczenia./bez względu na markę jaką wybierzesz/

To tylko moje osobiste zdanie - decyzję podejmujesz Ty.

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.