Skocz do zawartości

Akumulator Li-ion roweru elektrycznego zasila przyczepę. Solar


Wizas

Rekomendowane odpowiedzi

 Witam

Jestem nowy na tym forum. Od niedawna użytkuję przyczepę. Ale najpierw chcę ją wzbogacić o solar  i zasilanie z aku. Nie chcę kupować ciężkiego i zużywającego się szybko aku żelowego.

 Jestem biegły w elektronice. Elektryfikuję rowery. Kupuję silniki i buduję baterie li-ion. Chcę wykorzystać baterie roweru do zasilania przyczepy. Jeden aku li-ion roweru posiada pojemność 850Wh, co w przeliczeniu na aku żelowy 12V daje 71Ah. Ma przy tym tę zaletę, że można go naładować w pochmurne dni jadąc gdzieś rowerem do gniazdka. Waży tylko 4 kg. A będą podróżować 2 rowery. Drugi aku 1200Wh. Rower elektryczny znakomicie uzupełnia zdolność przemieszczania podczas karawaningu.

Na przyczepie chcę zainstalować solar, który będzie ładował wspomniany aku. Moc solara zakładam 200-400W.

Wstępnie mam taki plan:

1. Kupić inwerter o mocy 300-1000W, który przetworzy z 48V na 230V. Jaki? Kwadrat, czy sinus?

2. Kupić solar, kilka solarów o napięciu równym, lub nieco wyższym od napiecia naładowanego li-ion, czyli 54,6V i ładować nim bezpośrednio aku li--on.

Nie przeglądałem zbyt długo tego forum. Proszę o wskazówki, konkretne produkty. Może ktoś już temat przerabiał i nie ma sensu odkrywać Ameryki i potykać się na błędach.

 

Edytowane przez Wizas (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku masz 48V?
Ładowanie z balanserem czy od razu cały pakiet?
Po co ci 230V?

Teoretycznie 12 V w budzie wystarczy. Jak masz 48V z aku to zrób coś przełączające poszczególne sekcje po 12V z zabezpieczeniem. Albo jakiś step-down 48/12.

Samo ładowanie prosto z solara, wtedy najmniej stracisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

230V,   żeby mieć prąd w gniazdkach do laptopa itp.. Oświetlenie też jest na 230. Przeglądnąłem falowniki, znalazłem najtańsze 48 do 230V za coś koło 700 zł. Tymczasem z 12/24V można kupić inwerter już za 200+. Nie wiem czy nie taniej zbudować aku li-ion 12V. Lodówka, pompka chodzą na 12 i nie byłoby potrzeby przetwarzać.

Bateria roweru ma wbudowany BMS z balanserem

Edytowane przez Wizas (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2019 o 01:36, Wizas napisał:

 ......Proszę o wskazówki, konkretne produkty. Może ktoś już temat przerabiał i nie ma sensu odkrywać Ameryki i potykać się na błędach.

 

Zapytaj na Camperteam: Świstak cuduje z nowościami to może coś Ci podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.