Jump to content
Sign in to follow this  
wazziu

wycenia i ubezpieczenie przyczepy AC

Recommended Posts

wazziu

Witam,

 

Po przegladzie stosownych watkow nic aktualnego nie znalazem...

Potrzebuje wycenic przyczepe w Warszawie (Warta wycenia wg mnie zbyt nisko) 

Ktos podpowie rzeczoznawce w Wawie? i moze tez podzieli sie wiedza nt kto i jak ubezpiecza AC i jak wyglada wspolpraca z TUbezp gdy sie stanie przykrosc ?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Zgłoś się tu @maarec

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Godzinę temu, wazziu napisał:

Witam,

 

Po przegladzie stosownych watkow nic aktualnego nie znalazem...

Potrzebuje wycenic przyczepe w Warszawie (Warta wycenia wg mnie zbyt nisko) 

Ktos podpowie rzeczoznawce w Wawie? i moze tez podzieli sie wiedza nt kto i jak ubezpiecza AC i jak wyglada wspolpraca z TUbezp gdy sie stanie przykrosc ?

A jaki jest problem aby zwiększyć wartość ubezpieczenia? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wazziu
2 hours ago, jacek00 said:

A jaki jest problem aby zwiększyć wartość ubezpieczenia? 

Jest problem. Tow Ubezp nie chca zwiekszac wartosci ubezpieczenia poniewaz w przypadku calkowitej szkody musza wyplacic wiecej jak im sie wydaje ze rzecz byla warta. ( np kupujesz przyczepe za 100 tys - ubezpieczasz na 120 tys, potem jest wypadek lub inne nieszczescie - i jestes do przodu 20 tys) Dlatego jesli sami wyceniaja zbyt nisko to tylko rzeczoznawca moze probowac ustalic z nimi prawdziwa wartosc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Twój agent chyba nie bardzo wie o czym mówi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wazziu
16 minutes ago, danielpoz said:

Twój agent chyba nie bardzo wie o czym mówi. 

Jeśli Ty wiesz o czym mowa - to to jest dobre miejsce żeby się wiedzą podzielić :) !

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Więc dzielę się z Tobą moją wiedza i proponuję Ci zmienić agenta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Daniel dobrze prawi. A Marek to potwierdzi.
Jak chcesz ubezpieczyć cokolwiek na dowolną kwotę to idziesz i ubezpieczasz. Wyliczą Ci składkę i po sprawie. Kwestia tylko jaka to będzie składka.
Przyczepę za 100kpln możesz ubezpieczyć na milion, naprawdę żaden problem

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Daniel dobrze prawi. A Marek to potwierdzi.
Jak chcesz ubezpieczyć cokolwiek na dowolną kwotę to idziesz i ubezpieczasz. Wyliczą Ci składkę i po sprawie. Kwestia tylko jaka to będzie składka.
Przyczepę za 100kpln możesz ubezpieczyć na milion, naprawdę żaden problem
Otóż to. Pierwsze słyszę aby nie dało się zwiększyć sumy ubezpieczenia. Oczywiście wiąże się to także ze zwiększeniem składki ubezpieczeniowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wazziu
26 minutes ago, chris_66 said:

Daniel dobrze prawi. A Marek to potwierdzi.
Jak chcesz ubezpieczyć cokolwiek na dowolną kwotę to idziesz i ubezpieczasz. Wyliczą Ci składkę i po sprawie. Kwestia tylko jaka to będzie składka.
Przyczepę za 100kpln możesz ubezpieczyć na milion, naprawdę żaden problem emoji106.png

Panowie, tak dowolnie to sie mozna na zycie ubezpieczyc...

bez obrazy - ale chyba jednak nie wiecie o czym piszecie.  

Jeśli chodzi o sprzety, samochody, łodzie, kampery itp to zawsze jest brana wartosc rynkowa. I tutaj wysokoscia skladki tego sie nie da zmienic.

Przyklad - masz przyczepe za 100 - ubezpieczasz na 200 - skladka niech bedzie 20 tys  - to jesli po 6 miesiacach  sie spali - to masz  180 tys . - prosze  jakie tow ubezp na to pojdzie ?

Dlatego potrzebny jest rzeczoznawca zeby wycenil realna wartosc do ubezpieczenia - katalog, utrata wartosci przez uzytkowanie, wiek plus dosprzetowienie - klima, ogrzewanie itp itd. 

Jeszcze raz poprosze - jesli ktos zna namiary na rzeczoznawce od przyczep w Warszawie - poprosze o kontakt. 

Rada - zmien agenta - nie pomaga (bo to nie agent podpisuje - tylko tow ubezp - a jesli sprawa jest nie ksiazkowa - to departament ryzyka sie wlacza)

 

Jest macie takiego agenta - poprosze o namiary :) !

Edited by wazziu (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Zmień proszki albo lekarza.
Mogę ubezpieczyć samochód na milion z zastrzeżeniem że ten milion to wartość samochodu na najbliższe 10 lat, bez utraty wartości.
To,ile zapłacisz to zupełnie inna sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
9 minut temu, wazziu napisał:

Jeśli chodzi o sprzety, samochody, łodzie, kampery itp to zawsze jest brana wartosc rynkowa. I tutaj wysokoscia skladki tego sie nie da zmienic.

Nie da się zmienić? To ciekawe co robiłem wielokrotnie zarówno w przypadku auta jak i przyczepy... 

Wszystko da się zmienić. Wystarczy, chociażby, że doposażysz pojazd o jakieś elementy i już jego wartość wzrasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wazziu
5 minutes ago, jacek00 said:

Nie da się zmienić? To ciekawe co robiłem wielokrotnie zarówno w przypadku auta jak i przyczepy... 

Wszystko da się zmienić. Wystarczy, chociażby, że doposażysz pojazd o jakieś elementy i już jego wartość wzrasta.

Brawo ! no wlasnie - doposazasz i wartosc wzrasta - o tyle o ile doposazyles - a nie kwota z kosmosu.

Jesli Tow Ubez ma w systemie takie Twoje doposazenie  - to podniesie wartosc - jesli nie to rzeczoznawca musi to wycenic.

Ale nie podniosa wartosci - bo klient im tak powie ze chce - bo bedzie placil wyzsze skladki - tak to nie dziala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Poczekaj na marka, mimo że jest na urlopie to pewnie tu zajrzy 😁 i z tym podnoszeniem wartości to też w granicach rozsądku, jak sprzęt jest warty 100 to nikt nie podniesie na 200. Nawet jakby ktoś to ubezpieczył to przy szkodzie całkowitej albo kradzieży to ho ho ho, sąd na pewno a i pewnie pół policji kryminalnej z województwa :P wiadomo o sprzęty dołożone, typu klima, atc czy inne drogie graty to jak najbardziej. 

 

W moim przypadku malsymalne widełki były niższe od wartości zapłaconej o jakieś 15% ja to olałem, tak małe prawdopodieństwo rozwalenia budy że nie chciało mi się za tym latać, a nawet jakbym miał szkodę to bym przełknął to niedoszacowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

5,10,15%  z uzasadnieniem - np pierwszy właściciel, sprzęt krajowy, doposażony - czemu nie. Robiłem takie opcje.

szczerze - ubezpieczenie na wartość większą niż realna - ani raczej nie jest możliwe, ani nie jest sensowne, ani do końca realne. Owszem na polisie można dużo napisać ( niektóre towarzystwa blokują) ale przy wypłacie będzie problem. Ubezpieczenie ma pokryć powstałą szkodę a nie może prowadzić do wzbogacenia ( niektóre T.U. kryją się za tym przy wypłacie odszkodowania, że ich zdaniem to koniec kasy jaką zapłacą bo wyższa kwota nie ma uzasadnienia).

osobiście udałbym się do rzeczoznawcy (np telefon do pzmot, mam wrażenie, że oni napiszą to czego wymaga strona płacąca za wycenę - ostatnio dostałem kwotę 500netto za auto z USA - wycena w godzinę).

Co innego przy ubezpieczeniu na życie - tu klient ustala " ile jest wart" ewentualnie na jaką stawkę go stać :)

Warta jest jedną z dwóch firm wyceniających przyczepy na prośbę klienta. Taki mamy rynek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...