Jump to content
Drbrew

Kto pomoże rozwiązać zagadkę ?

Recommended Posts

Astrah
Posted (edited)
13 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

Tym autem nie możesz holować takiej przyczepy. W ogóle chyba żadnej nie możesz. DMC zespołu pojazdów masz 0. Auto pewnie jest lub było zarejestrowane kiedyś jako ciężarowe.

Ale wyskoczyłeś chłopie. To auto ciężarowe nie może ciągać przyczepy ? W dowodzie określone są masy przyczep które to auto może ciągnąć . 

Edited by Astrah (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drbrew

Panowie, można holować tym wrakiem czy fakt pustego f3 coś zmienia .... jak to jest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Astrah

A masz hak holowniczy wbity w dowód?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka
Posted (edited)
7 minut temu, Astrah napisał:

To auta ciężarowe nie może ciągać przyczepy

Kiedyś była taka moda, że osobówki się rejestrowało jako ciężarowe (żeby odliczać coś tam w ramach DG). one wtedy miały narzucone jakieś absurdalne ograniczenia, np. nie mogły ciągnąć przyczep, mogły mieć tylko 3 pasażerów (+ kierowca) itp. musiał byś pogrzebać w przepisach z okolic roku 2000. Poźniej to wycofano. Miałem kiedyś takie auto i tak właśnie było zarejestrowane. Miało 5 siedzeń, ale w DR tylko 4 osoby, miało hak, ale nie mogło ciągnąć przyczepy. Do tego jakieś kratki i inne bzdury. Musiałem robić uosobowienie, żeby przywrócić do stanu normalnego.

5 minut temu, Drbrew napisał:

Panowie, można holować tym wrakiem czy fakt pustego f3 coś zmienia

imho nie możesz, musisz iść do WK i załatwić odpowiedni wpis.

Edited by Łza Włóczynutka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drbrew

Pisałem do Opla o zmianę dmc zespołu pojazdów ale stwierdzili ostatecznie ze tak ma być i nic nie zmienia. 

Zadziwia mnie o wiele większe dmc  mniejszych holowników od mojego

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

dmc zależy od konstrukcji pojazdu a nie od jego wielkości

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drbrew

Krzyżuje mi to całkowicie plany związane z zakupem przyczepy:( W każdym razie dziekuje za zainteresowania i wszelakie opinie. 

Rozumiem, że mogę holować przyczepę do dmc 1100 kg aczkolwiek po uzupełnieniu F3 przez WK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Astrah
Teraz, Drbrew napisał:

Rozumiem, że mogę holować przyczepę do dmc 1100 kg aczkolwiek po uzupełnieniu F3 przez WK

A masz  hak wbity w dowód ?   

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

 

2 minuty temu, Drbrew napisał:

Rozumiem, że mogę holować przyczepę do dmc 1100 kg aczkolwiek po uzupełnieniu F3 przez WK

Zależy co Ci wpiszą w dowód. Wcale to nie musi być wartość z tabliczki, choć najprawdopodobniej tak zrobią.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drbrew

Hak wbity w dowód, załączam ponownie foto. Tak to wyglada 

F1E7B2F4-AFE2-42EB-B15B-5A5763A25BED.jpeg

BD9B4CD0-D334-471C-8FB7-22924984561B.jpeg

A można ich w jakiś sposób nakierunkować by wpis F1 i f3 równał się 3500 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

nie - to zależy nie od urzędników, a o od homologacji. (czyli gdzieś tam głęboko od konstrukcji samochodu)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drbrew

Wiec prawdopodobnie w f3 wpiszą  wartość F1 + O1

Jednak w chwili obecnej przez brak f3 nie mogę nic holować ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Astrah

Czyli błąd , jakiś diagnosta przy badaniu haka nie określił F3 , urzędnik nie wychwycił tego błędu i nie uzupełnili tego parametru.  Osobiście kompletnie bym się tym nie przejmował , w tej chwili jest to nie do wychwycenia przez policę - przecież nie ma obowiązku posiadania przy sobie dowodu rej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka
Posted (edited)

Dlaczego mieli by tak wpisywać? Gdyby F3 miała by być zawsze sumą F1 i O1 to by tego pola nie było w DR. F3 Nie jest sumą mas, tylko zależy od konstrukcji, własności technicznych samochodu. W bardzo, bardzo wielu samochodach F1 + O1 jest różne od F3

2 minuty temu, Astrah napisał:

przecież nie ma obowiązku posiadania przy sobie dowodu rej

Co to ma do rzeczy? Policja ma dostęp live do jego cyfrowej kopii w CEPIK2 i w czasie kontroli od razu zaciągają sobie cyfrowy DR

 

Edited by Łza Włóczynutka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drbrew

Odnośnie policji , bardziej bym się obawiał ITD. Kart za nawet niewielkie przekroczenie masy są w grubych setkach. 

 

Co do tabliczki znamionowej. W oplu pierwsza pozycja oznacza dmc pojazdu - w moim przypadku 2075 natomiast druga oznacza dmc zespołu pojazdów i u mnie wynosi niestety tylko 3170 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...