Skocz do zawartości

Ostrzeżenie - tak się kończy wężykowanie przyczepy i wymarzony urlop :(


Kajetan

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, maarec napisał:

... ale czuć, jakby ktoś zapiął duży kontenerowiec na hak...

Świetnie to nazwałeś! Przy prędkości 100km/h może nagle zwolnić zestaw nawet do 80km/h, całe ciało idzie do przodu w kierunku kierownicy. Uczucie bezcenne;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Mandrol napisał:

 Nie wierzysz- zapytaj maarec bo pytałem właśnie jego i kwota oscylowała w granicach 4,5 tyś. zł... Ale u mnie pewnie inne warunki niż u Ciebie...

Za przyczepę czy za auto??? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mandrol napisał:

DNawet AC niepotrzebne bo przy DG roczne AC to wydatek prawie dwóch sztuk tego super wynalazku:P

Kogoś poniosło gdy robił Ci kalkulację.

EDIT doczytałem że chodzi o wypożyczalnie.

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cepa na DG, to z automatu leci opcja wypożyczalnia, bo innego zastosowania przyczepy w DG ubezpieczalnie nie widzą, choćby była stróżówką. I koszty walą zacne...

ATC owszem, tak, ale czy to też takie dobre, to nie wiem. Tzn. dobre, ale nie żeby zaczynać jazdę z cepą od razu od ATC.

Na przykładzie samochodu: od 3 miesięcy korzystam dość intensywnie z aktywnego tempomatu. Zacna sprawa, ale ledwie 3 miesiące i wsiadam to samochodu żony (nota bene - holownika), włączam zwykły tempomat i zonk, zdziwienie, bo zaraz komuś przywalę. A, rzeczywiście, przecież on sam nie hamuje... Odkąd mamy we wszystkich samochodach czujniki parkowania z przodu i z tyłu, i to jak w VAG-u, naprawdę precyzyjne, kiedy wsiadamy do skodziny bez tego, przez chwilę stanowimy zagrożenie na parkingach - cofamy, nie piszczy, to cofamy dalej... U siebie mam jeszcze aktywowane automatyczne hamowanie przy manewrach parkingowych, więc tym bardziej "uśpiona" czujność (nawet listka na krzaczku nie pozwoli dotknąć).  

To bardzo dobre i pożyteczne systemy, ale za każdym razem kiedy wsiadamy za kółko do czegoś innego, co tego nie ma (ot, nasza skodzina) to ładnych parę kilometrów zajmuje ogarnięcie się że tego dobrodziejstwa po prostu nie ma. I to pomimo, że wcześniej dziesiątki/setki tys. km przelatało się bez tego. Ale chwila, i już, przełączamy tryby. I z powodzeniem pojedziemy bez tego "wspomagania" choćby w najgorszych warunkach.

Najpierw dobre nawyki, potem wspomagacze, wiem, może to jest stare i "kanoniczne" podejście, ale gdy zrobić na odwrót, to gdy wspomagaczy braknie, będzie zonk. Albo będzie beztroska jazda ze zdaniem się na wspomagacze wyłącznie, a w przypadku ATC chodzi raczej o to, żeby działał w sytuacjach krytycznych, a nie regularnie przy co n-tym manewrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Jak cepa na DG, to z automatu leci opcja wypożyczalnia, bo innego

 

Nic takiego nie ma miejsca. Normalnie przy ubezpieczeniu określasz czy przedmiot ubezpieczany będzie wypożyczany czy też nie i tyle.

 

Zresztą możesz ubezpieczyć jako osoba fizyczna. Pojazd kupiony na DG nie ma w papierach wpisanego, że jest kupiony na DG i w DR widniejesz Ty jako Ty, czyli osoba fizyczna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Jacek ma rację. Jest pytanie o sposób użytkownia i już. Cena zależy też od historii i szkód. Ta sama nowa buda może kosztować za pakiet 600zł a dla drugiego, że szkodami już 5000 zł a następny na zarobkowy najem z przywłaszczeniem i 15.000 będzie mało. 

Wypożyczalnie to mają rocznie po kilkanaście szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kiedyś w tym wątku ktoś pisał że przeciążony zaczep powoduje wężykowanie i lepiej ciężar umieścić z tyłu. Polecam obejrzeć mały teścik. 

 

Edytowane przez kopczyn (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Może nie o wężykowaniu, ale o wyprzedzaniu TIR.

Wielu userów parzy w 4 litery jak mają jechać w kolumnie TIR i za wszelką cenę wyprzedzają ciężarówki, byle być kilka minut wcześniej u celu.

Oto, jak może się skończyć wyprzedzanie (na filmiku jest solówka, ale mam na myśli zestaw) . Ja miałem kiedyś podobny przypadek, ale jechałem za autobusem gdy mu wystrzeliła opona, aż się siwe powietrze zrobiło wokół). 

 

Edytowane przez powolniak
uzupełnienie tekstu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.