Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie! Potrzebuje pilnej pomocy. Jutro wyjeżdżam za granicę na urlop a mam problem z hamulcem chyba najazdowym? Chodzi o to że do przodu jadę a do tyłu składa się zaczep jak na zdjęciu i czuć opór. Wcześniej tego nie było zaczep był zawsze sztywny na tej gumie. Co zrobić jak się uratować? Zaczep to hobby ws-3000. beefeeb06122fea3630eb2b93ec1c878.jpg5af130de8562285f6df25a2bcbf7fc00.jpg
 
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 
 


Opublikowano
Jak czuć opór to chyba coś nie tak

Do tyłu? A jak ma nie być oporu. Sam amortyzator suwadła będzie stawiał opór

 

Opublikowano (edytowane)

Witam!
Przypuszczam, że jest tak, jak maciejek napisał - nie chodzi o opór, jaki stawia amortyzator suwadła, tylko o to, że mimo maksymalnie cofniętego suwadła, koła dalej stoją w miejscu.
Wydaje mi się, że Kolega dawno nie zaglądał do wnętrza bębnów hamulcowych. Prawdopodobnie automaty cofania są skorodowane i wymagają wymiany, a w najlepszym razie czyszczenia, smarowania i regulacji. Może się też okazać, że szczęki też warto wymienić. Po takich pracach trzeba koniecznie wyregulować i sprawdzić hamulce oraz działanie całego UN. Dopiero wtedy można ze spokojem jechać w dalszą trasę.
PS
Trochę się dziwię, że mając w perspektywie zagraniczny wyjazd, nie zrobiłeś przeglądu układu hamulcowego - to podstawa przed rozpoczęciem nowego sezonu.
Można poprzestać jedynie na regulacji, jeśli np. stosunkowo niedawno wszystko było wymieniane lub sprawdzane i konserwowane, ale Twój opis na to nie wskazuje.
Hasło: "automat cofania":
http://forum.karawaning.pl/topic/16821-słownik-nie-tylko-karawaningowy/k, jak

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Proponuję podnieś budkę, sprawdzić czy koła obracają się swobodnie, możliwe ,że któraś z linek złapała trochę korozji i nie luzuje hamulca, miałem u siebie ostatnio taki przypadek, ręczne "rozruszanie" linki pomoglo, narazie jest ok

Opublikowano

Jak się zastała to do wymiany a nie rozruszania ,korozja w środku zrobiła swoje i w najmniej  oczekiwanym momencie może być nieciekawie , nowa potrafi się zerwać , miałem przypadek 2 dni po wymianie podczas hamowania awaryjnego ,tylko ciężki holownik mnie uratował .

Opublikowano
Jak się zastała to do wymiany a nie rozruszania ,korozja w środku zrobiła swoje i w najmniej  oczekiwanym momencie może być nieciekawie , nowa potrafi się zerwać , miałem przypadek 2 dni po wymianie podczas hamowania awaryjnego ,tylko ciężki holownik mnie uratował .
Korozja, rdzawy nalot był w miejscu gdzie linka jest odslonieta, tuż pod podłogą przy mocowaniu z pretem od un, jak pisałem, linka rozruszana, przesmarowane odkryte miejsca, przy okazji oczyszczony mechanizm pod bębnem, powodu do wymiany nie widziałem

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.