Jump to content
radziu797

Problem z hamulcem najazdowym

Recommended Posts

radziu797

Witajcie! Potrzebuje pilnej pomocy. Jutro wyjeżdżam za granicę na urlop a mam problem z hamulcem chyba najazdowym? Chodzi o to że do przodu jadę a do tyłu składa się zaczep jak na zdjęciu i czuć opór. Wcześniej tego nie było zaczep był zawsze sztywny na tej gumie. Co zrobić jak się uratować? Zaczep to hobby ws-3000. beefeeb06122fea3630eb2b93ec1c878.jpg5af130de8562285f6df25a2bcbf7fc00.jpg
 
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 
 


Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Przecież to naturalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Sorry ale nie rozumiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34

Jak czuć opór to chyba coś nie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Jak czuć opór to chyba coś nie tak

Do tyłu? A jak ma nie być oporu. Sam amortyzator suwadła będzie stawiał opór

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34

Mam na myśli blokowanie kół, pokonanie oporu suwdla to chyba nie problem dla auta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Witam!
Przypuszczam, że jest tak, jak maciejek napisał - nie chodzi o opór, jaki stawia amortyzator suwadła, tylko o to, że mimo maksymalnie cofniętego suwadła, koła dalej stoją w miejscu.
Wydaje mi się, że Kolega dawno nie zaglądał do wnętrza bębnów hamulcowych. Prawdopodobnie automaty cofania są skorodowane i wymagają wymiany, a w najlepszym razie czyszczenia, smarowania i regulacji. Może się też okazać, że szczęki też warto wymienić. Po takich pracach trzeba koniecznie wyregulować i sprawdzić hamulce oraz działanie całego UN. Dopiero wtedy można ze spokojem jechać w dalszą trasę.
PS
Trochę się dziwię, że mając w perspektywie zagraniczny wyjazd, nie zrobiłeś przeglądu układu hamulcowego - to podstawa przed rozpoczęciem nowego sezonu.
Można poprzestać jedynie na regulacji, jeśli np. stosunkowo niedawno wszystko było wymieniane lub sprawdzane i konserwowane, ale Twój opis na to nie wskazuje.
Hasło: "automat cofania":
http://forum.karawaning.pl/topic/16821-słownik-nie-tylko-karawaningowy/k, jak

 

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34

Proponuję podnieś budkę, sprawdzić czy koła obracają się swobodnie, możliwe ,że któraś z linek złapała trochę korozji i nie luzuje hamulca, miałem u siebie ostatnio taki przypadek, ręczne "rozruszanie" linki pomoglo, narazie jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
adaml61

Jak się zastała to do wymiany a nie rozruszania ,korozja w środku zrobiła swoje i w najmniej  oczekiwanym momencie może być nieciekawie , nowa potrafi się zerwać , miałem przypadek 2 dni po wymianie podczas hamowania awaryjnego ,tylko ciężki holownik mnie uratował .

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34
Jak się zastała to do wymiany a nie rozruszania ,korozja w środku zrobiła swoje i w najmniej  oczekiwanym momencie może być nieciekawie , nowa potrafi się zerwać , miałem przypadek 2 dni po wymianie podczas hamowania awaryjnego ,tylko ciężki holownik mnie uratował .
Korozja, rdzawy nalot był w miejscu gdzie linka jest odslonieta, tuż pod podłogą przy mocowaniu z pretem od un, jak pisałem, linka rozruszana, przesmarowane odkryte miejsca, przy okazji oczyszczony mechanizm pod bębnem, powodu do wymiany nie widziałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...