Skocz do zawartości

Lodowka RML 8330 dziwne zachowanie


autko78

Rekomendowane odpowiedzi

Zbiorniczek jest na skropliny. Myślę, że ten przekaźnik jest zbędny. Podłącz przewodami 6 mm kw. Całą "drogę" do lodówki i wtedy będziesz miał dobre osiągi lodówki.

Przy założeniu 2 ohm oporności  grzałki lodówki przy 12 V zasilania masz moc na grzałce 72 W, a przy 11 V to tylko 60,5 W. Tylko 1 V mniej a moc spada o  11,5 W. To sporo.

To dla tych, którzy nie chcą jeździć z lodówką na gazie. W swojej przyczepie mam taką instalację (przewody 6 mm kw.)od akumulatora do lodówki i arbuz zamarzł w niej na kamień.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

25 minut temu, ed napisał(a):

Zbiorniczek jest na skropliny

u mnie ciągle pusty nie zobaczyłem tam jeszcze grama wody :) jest też jak widać rurka która odprowadza to co znajdzie się w lodówce

25 minut temu, ed napisał(a):

Myślę, że ten przekaźnik jest zbędny

Przekaźnik chyba w teorii niema wpływu na spadek napięcia. Ale połączenia na nim chyba już tak ewentualnie.

Chce jeszcze sprawdzić oporność grzałki bo może w tym całym zamieszaniu grzałka też już swoje zrobiła i nie działa poprawnie :)

 

A masz pomysł  jaki zasilacz najtańszym kosztem podpiąć do wtyku żeby zrobić testy na lodówce. Trochę szkoda mi przepalać paliwo na testy stacjonarne :)

 

Może zasilacz ze starego komputera by się nadał po jakiś małych modyfikacjach ?

Edytowane przez Ventyl (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ventyl napisał(a):

A masz pomysł  jaki zasilacz najtańszym kosztem podpiąć do wtyku żeby zrobić testy na lodówce. Trochę szkoda mi przepalać paliwo na testy stacjonarne :)

Z kostki masz wejście bezpośrednio na lodówkę. Tylko zasilacz musi mieć power bo byle co nie ruszy porządnie lodówki. Najlepiej to by było podpiąć akumulator, a dopiero do aku ładowarkę.

3 godziny temu, Ventyl napisał(a):

Podpiąłem ostatnio auto i co ciekawe do wtyczki za lodówką dochodziło ledwo 12 V

A ile było wtedy na akumulatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ventyl napisał(a):

Czy wymieniając kable na 6 mm2 mogę od wtyczki przyczepy aż do przekaźnika puścić je w jednym kawałku tak aby pozbyć się po drodze jakich kolwiek łączeń które jak widać też obniżają napięcie ?

Mam tak zrobione, oprócz jednej dodatkowej kostki za lodówką, tak aby można było ja odłączyć bez podnoszenia blatu (dostęp spod kratki).

3 godziny temu, Ventyl napisał(a):

Czy przekaźniki też mogą powodować spadki napięcia ? Jeden jest w samochodzie tak aby było zasilanie po zapłonie, drugi jak widać na fotce za lodówką pewnie spięty z pokrętłem z przodu od wyboru źródeł zasilania.

Nie wiem czy powodują zauważalne spadki, ale tego raczej nie obejdziesz. U mnie mam tylko jeden w samochodzie, a lodówka ma oddzielne włączniki dla każdego zasilania.

3 godziny temu, Ventyl napisał(a):

Mam też pytanie o ten zbiorniczek plastikowy. Czy tam się wlewa wodę ?

Powinien tam być wpuszczony wężyk od skroplin z wnętrza lodówki. Kubek jest zainstalowany na rurce, która się nagrzewa, aby woda z niego odparowywała bez potrzeby wylewania.

3 godziny temu, Ventyl napisał(a):

Co do wskaźnika to chodzi mi o 

image.png.6f943aae61e43527fb621f37caaac3f1.png

Nie rozumiem o jakim wskaźniku piszesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotrekm13 napisał(a):

Nie rozumiem o jakim wskaźniku piszesz...

Kiepsko działa jak lodówka pracuje na gazie to ledwo się wskaźnik wychyla. I czasami musze łazić do kratki sprawdzić czy gaz się odpalił.

 

2 godziny temu, BUMERANG napisał(a):

Z kostki masz wejście bezpośrednio na lodówkę. Tylko zasilacz musi mieć power bo byle co nie ruszy porządnie lodówki. Najlepiej to by było podpiąć akumulator, a dopiero do aku ładowarkę.

O i to jest myśl . Jedno i drugie mam :)

 

2 godziny temu, BUMERANG napisał(a):

A ile było wtedy na akumulatorze?

Nie mierzyłem, ale to chyba mało istotne bo silnik był odpalony.

Gdyby przyjąć że po drodze nie ma żadnych strat to napięcie powinno być w granicy 13,5 - 14,3V bo tyle zazwyczaj podaje alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ventyl napisał(a):

Gdyby przyjąć że po drodze nie ma żadnych strat to napięcie powinno być w granicy 13,5 - 14,3V bo tyle zazwyczaj podaje alternator.

Na wszelki wypadek sprawdź jeszcze ładowanie alternatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ventyl napisał(a):

 

Nie mierzyłem, ale to chyba mało istotne bo silnik był odpalony.

Gdyby przyjąć że po drodze nie ma żadnych strat to napięcie powinno być w granicy 13,5 - 14,3V bo tyle zazwyczaj podaje alternator.

No właśnie. 

Tu pomiar z mojej instalacji przy wyłączonym silniku. Spadku właściwie brak.

IMG_20230511_141009_844.jpg

IMG_20230511_141141_152.jpg

Edytowane przez BUMERANG (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam instalacje w aucie puszczoną kablami 4mm, jak jest dalej w przyczepie nie mam pojęcia. Auto dosyć krótkie, podobnie jak przyczepa, lodówka 80 litrów. Po 250km jazdy zmroziło nam wszystko w lodówce a na 12V brak regulacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BUMERANG napisał(a):

No właśnie. 

Tu pomiar z mojej instalacji przy wyłączonym silniku. Spadku właściwie brak.

IMG_20230511_141009_844.jpg

IMG_20230511_141141_152.jpg

Ja mam akurat BMW i akumulator w bagażnika zaraz przy haku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2023 o 09:54, Ventyl napisał(a):

 

Jeżeli chodzi o przekrój kabli  to z tego co widzę to w hobby są 4 mm2 do lodówki.

Podpiąłem ostatnio auto i co ciekawe do wtyczki za lodówką dochodziło ledwo 12 V, od wtyczki jest kawałeczek kabla i kable wchodzą do kostki i dalej do przekaźnika potem to idzie na grzałkę na kostce było już ledwo 11 V. Ciekawe skąd aż taki spadek napięcia na tak krótkim odcinku instalacji. Na obrazku zaznaczone na czerwono.

 

Czy wymieniając kable na 6 mm2 mogę od wtyczki przyczepy aż do przekaźnika puścić je w jednym kawałku tak aby pozbyć się po drodze jakich kolwiek łączeń które jak widać też obniżają napięcie ?

Czy przekaźniki też mogą powodować spadki napięcia ? Jeden jest w samochodzie tak aby było zasilanie po zapłonie, drugi jak widać na fotce za lodówką pewnie spięty z pokrętłem z przodu od wyboru źródeł zasilania.

 

image.thumb.png.199ac16325d75b4d3895fac36a72dc49.png

 

Mam też pytanie o ten zbiorniczek plastikowy. Czy tam się wlewa wodę ?

 

Co do wskaźnika to chodzi mi o 

image.png.6f943aae61e43527fb621f37caaac3f1.png

 

W zbiorniczku niby ma się zbierać woda. W mojej przyczepie też jest taki zbiorniczek i od nowości (czyli od 2012 r.) nie zaobserwowałem w nim ani kropli wody.

Co do czujnika płomienia, to jest to bardzo delikatne ustrojstwo, sygnalizuje, że w palniku jest płomień. W zasadzie czerwona wskazówka powinna być gdzieś w połowie zielonego pola.

Jeśli jest strzałka na początku zieleni, to jest jakiś problem z płomieniem (obecnie mam to samo).

Zmagam się z problemem płomienia. W ub. roku wymieniałem ten czujnik (wówczas koszt 150 zł. Obecnie 220 zł). Rozmawiałem z serwisem Dometica i oznajmiono mi, że albo jest zapchany wkład filtra gazu lub dysza palnika jest zasyfiona pyłkmi rdzy/sadzy/brudu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, powolniak napisał(a):

W zbiorniczku niby ma się zbierać woda. W mojej przyczepie też jest taki zbiorniczek i od nowości (czyli od 2012 r.) nie zaobserwowałem w nim ani kropli wody.

Co do czujnika płomienia, to jest to bardzo delikatne ustrojstwo, sygnalizuje, że w palniku jest płomień. W zasadzie czerwona wskazówka powinna być gdzieś w połowie zielonego pola.

Jeśli jest strzałka na początku zieleni, to jest jakiś problem z płomieniem (obecnie mam to samo).

Zmagam się z problemem płomienia. W ub. roku wymieniałem ten czujnik (wówczas koszt 150 zł. Obecnie 220 zł). Rozmawiałem z serwisem Dometica i oznajmiono mi, że albo jest zapchany wkład filtra gazu lub dysza palnika jest zasyfiona pyłkmi rdzy/sadzy/brudu).

O super uwaga, mam dokładnie tak jak piszesz wskazówka jest ledwo na początku zielonego.

Lodówka na gazie chłodzi w miarę dobrze ale nie zaszkodzi wyczyścić to i owo :)

 

Koszt 230 zł niestety odstrasza, wole w takim wypadku zajrzeć za lodówkę i sprawdzić stan faktyczny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2023 o 11:06, Ventyl napisał(a):

u mnie ciągle pusty nie zobaczyłem tam jeszcze grama wody :) jest też jak widać rurka która odprowadza to co znajdzie się w lodówce

Przekaźnik chyba w teorii niema wpływu na spadek napięcia. Ale połączenia na nim chyba już tak ewentualnie.

Chce jeszcze sprawdzić oporność grzałki bo może w tym całym zamieszaniu grzałka też już swoje zrobiła i nie działa poprawnie :)

 

A masz pomysł  jaki zasilacz najtańszym kosztem podpiąć do wtyku żeby zrobić testy na lodówce. Trochę szkoda mi przepalać paliwo na testy stacjonarne :)

 

 

A sprawdź ten zbiorniczek dzień po powrocie. Na zamrażalniku zbiera się szron i spod niego jest odpływ skroplin rurką do tego zbiornika. Dobrze jest przymocować ją do zbiornika bo jak wypadnie to masz wodę na podłodze. Czasami może być tyle wody, że się przepełni. Ja u siebie przedłużyłem wężyki prze kratkę wyprowadziłem go na zewnątrz - wystaje poza kratkę 1 cm i od tego czasu nie myślę o zbiorniczku.

Z zasilaczem do lodówki to trochę problem jest bo musi on mieć co najmniej wydajności 8A. Ale jest wyjście z tej sytuacji. Grzałce na 12 V jest obojętnie czy zasilisz ją prądem zmiennym czy stałym. Więc zastosowanie transformatora bezpieczeństwa z napięcie wyjściowym 12 V załatwi sprawę. Transformator musi mieć moc ok. 150 VA i podłącz go bezpośrednio do grzałki do testów. Osiągi grzałki na transformatorze będą trochę niższe niż przy zasilaniu z alternatora bo z niego dostajesz ok. 13-14 V na grzałkę, a z transformatora pewnie z 12,5 V (Trzeba pomierzyć). Z moim bratem przerobiliśmy instalację zasilania lodówki tylko napięciem 12 V (spaliła się grzałka 230 V)

Transformator i przekaźnik załatwiły sprawę. Na czas jazdy układ przełączał się na zasilanie z alternatora, a kempingu po odłączeniu wtyczki przełączał się na transformator i lodówka zasilana była przez niego z 230 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopowiem - tak bardziej w formie żartu...

U nas lodówka rzuciła palenie - chciala chyba być trędy ?

I od 2tygodni latamy na przetwornicy 230V...niestety podpinając orginalnie lodówkę na 12V zostawiłem instalacje fabryczną gdzie mam z 14V na grzałce około 11,5V, ale tego nigdy nie używałem...Więc nie poprawiałem.

Do tego mam grzałkę 150W co niestety mocno dryluje akumulator - ale tu po raz kolejny przydała nam się nasza dachowa elektrownia i nieoceniony LiFePO4!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ed napisał(a):
W dniu 11.05.2023 o 11:06, Ventyl napisał(a):

u mnie ciągle pusty nie zobaczyłem tam jeszcze grama wody :) jest też jak widać rurka która odprowadza to co znajdzie się w lodówce

Przekaźnik chyba w teorii niema wpływu na spadek napięcia. Ale połączenia na nim chyba już tak ewentualnie.

Chce jeszcze sprawdzić oporność grzałki bo może w tym całym zamieszaniu grzałka też już swoje zrobiła i nie działa poprawnie :)

 

A masz pomysł  jaki zasilacz najtańszym kosztem podpiąć do wtyku żeby zrobić testy na lodówce. Trochę szkoda mi przepalać paliwo na testy stacjonarne :)

 

 

Rozwiń  

A sprawdź ten zbiorniczek dzień po powrocie. Na zamrażalniku zbiera się szron i spod niego jest odpływ skroplin rurką do tego zbiornika. Dobrze jest przymocować ją do zbiornika bo jak wypadnie to masz wodę na podłodze. Czasami może być tyle wody, że się przepełni. Ja u siebie przedłużyłem wężyki prze kratkę wyprowadziłem go na zewnątrz - wystaje poza kratkę 1 cm i od tego czasu nie myślę o zbiorniczku.

Ja przyjrzysz się mojemu zdjęciu to ja też mam rurkę zrobiona i przyczepiona do ramki z kratki nawet jest tak specjalny uchwyt do tego. Jak kupiłem to już tak było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ventyl napisał(a):

Ja przyjrzysz się mojemu zdjęciu to ja też mam rurkę zrobiona i przyczepiona do ramki z kratki nawet jest tak specjalny uchwyt do tego. Jak kupiłem to już tak było :)

To Twój tekst "

  W dniu 11.05.2023 o 11:06, Ventyl napisał(a):

"u mnie ciągle pusty nie zobaczyłem tam jeszcze grama wody :) jest też jak widać rurka która odprowadza to co znajdzie się w lodówce  ..............."

 

Skąd ma się znaleźć woda w zbiorniczku skoro  rurka odprowadza skroplin na zewnątrz:bevil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.