fidlerfreefly Posted February 28, 2018 Witam Chcę kupić przyczepę taką jak na poniższych zdjęciach i nie wiem na jaki rozmiar kół się zdecydować. Jakie macie doświadczenia z 10 calowymi kołami, czy może większe koła lepsze. Chętnie wysłucham porad o wadach i zaletach poszczególnych rozwiązań Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misio Posted February 28, 2018 (edited) 10 maja główna zaletę że masz niższą przyczepę... A jeżeli jednak "normalne", to warto brać takie jakie masz w aucie holującym, bo albo masz 2 rezerwy albo możesz nie brać jednej... Edited February 28, 2018 by Misio (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Łza Włóczynutka Posted February 28, 2018 (edited) Zależy jak wysokie przedmioty chcesz wozić i gdzie przyczepa z nimi ma się zmieścić. Mniejsze koła stosuje się po to, żeby można było przewozić wyższe przedmioty i zmieścić się tam gdzie przyczepa ma się zmieścić wraz z ładunkiem. (niski wiadukt gdzieś na trasie czy też zadaszenie / pomieszczenie w którym ma być ładowana/rozładowywana. Jeśli nie potrzebujesz wozić wysokich przedmiotów, weź taką z normalnymi kołami. Edited February 28, 2018 by Łza Włóczynutka (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
danielpoz Posted February 28, 2018 Zalety już usłyszałeś a z wad to cena i dostępność opon i felg w tym rozmiarze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
misiek535 Posted February 28, 2018 Dokladnie tak, jak napisano wyzej, ja ze swojej strony dodam ze najwazniejsze przy wyborze jest glowne przeznaczenie i jak bedzie ona wykorzystywana mniejsze felgi i kola, to wieksza ladownosc ale i mniejsza predkosc , ta na zdjeciu wyglada jak pod duze obciazenie , pod sprzet budowlany, minikoparke. Druga rzecza jest tez holownik i wysokosc haka w holowniku przy przyczepie 2 osiowej ,czasami jesli holownik sam jest obciazony a przyczepa mniej ja majac w przyczepie rozmiar 185R14C musze stanac na dyszlu ,zeby ja zapiac do haka - ja wiem ze tak nie powinno sie robic itd ale przy 14'' wszystkie felgi mam z takim samym rozstawem holownik i przyczepa rozstaw jest 5x112 , natomiast kola 13'' maja 4 x 100 po prostu przy pierwszej wymianie opon bede musial kupic nieco nizsze. Tak wiec najlepiej spasowac do holownika zeby przy 2osiowej i przy obciazeniu poziom haka i dyszla byl zblizony Quote Share this post Link to post Share on other sites
fidlerfreefly Posted March 1, 2018 Szukając informacji na forum driftowym, ktoś odradzał wszelkie przyczepy na kołach 10 calowych. Podobno gorzej się holuje załadowaną przyczepę na tak małych kołach, jedyny plus to taki, że środek ciężkości jest dużo niżej ale też prześwit przyczepy jest ograniczony. Przyczepą będę woził drewno kominkowe na własne potrzeby, czasem materiały budowlane itp. Wydaje mi się, też że na większych 14 calowych kołach przy wyższym profilu opony, lepiej też przyczepa będzie znosić nierówności i dziury . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Commander Posted March 1, 2018 Cześć. Z uwagi na to że jest to przyczepa dwuosiowa, to sprawdź w której z nich położenie dyszla względem haka będziesz miał najbardziej optymalne, żeby uniknąć podrywania przedniej osi. Kiedyś pojechałem do pożyczalni po taką lochę i okazało się że przy moim haku przednia oś nie dotyka wcale ziemi. Musiałem wziąć jednoosiowe pudło. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoltanno Posted March 1, 2018 Ja bym brał tylko, jeśli jest konkretne zastosowanie. 10 u kolegi w lawecie się nie sprawdzają-na trasie się przegrzewają i szybko zużywają. Szczególnie w 2 osiach niski profil szybko zabija opony. a komplet opon to połowa ceny przyczepki. Jeśli zależy Ci na wielkości skrzyni, to znajdz taką z normalnymi kołami pad spodem, ale z nadkolem w środku. Moim zdaniem najlepszy kompromis. Mamy w domu taka towarówkę 750kg dmc ze skrzynią 160x250. Jest idealna i do gabarytu i do rzeczy luzem bo wchodzi wiele (dużo za dużo powyżej dmc) a jest wąska i zgrabna -nic nie wystaje poza skrzynie. Na jednej ośce jest ją łatwo samemu popchnąć, gdzieś skręcić. Wspaniała. W porównaniu do Drugiej malej lawety, co może mieć przypięte burty wymiar 185x340 niby niewiele więcej, ale koła, lampy wystają, więc jest spora i częsciej wole użyć mniejszej.cziężko z taką szeroką jechać pod market czy do lasu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JACEKJELENIAGORA Posted March 1, 2018 Kupiłem przyczepę dwuosiową na kołach 195/50 R13C i jestem zadowolony. Podłoga nisko, ułatwia załadunek i mimo, że mam jeszcze podwieszone koło zapasowe pod spodem na samym tyle przyczepy, to nie mam problemów. Wyślę Tobie kilka zdjęć. Może pomogą podjąć decyzję. Pozdrawiam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Łza Włóczynutka Posted March 2, 2018 Przyczepa do wożenia przyczepy? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacekzoo Posted March 2, 2018 Tu widzimy klasyczny przykład samicy z gatunku towarowych która przygotowuje się do długo wyczekiwanego momentu wydania na świat potomstwa. Kiedy to nastąpi matka opuszcza legowisko a młody osobnik rozpoczyna życie jako w pełni samodzielny osobnik. Czytała Krystyna Czubówna Quote Share this post Link to post Share on other sites
maarec Posted March 2, 2018 heh fajne macie te przyczepy :). mover na towarówkach to sprawa coraz częściej spotykana . Ja 4 rok użytkuję przyczepę towarową prosto z marketu. Życie ma nie łatwe, zrobiła kilka przeprowadzek, przewiozła kilka ton drewna, kilka ton trawy w rolce, meble a złomu to pewnie pod 10t (3 duże remonty z demontażem starego typu C.O.). Przyczepa dalej żyje, raz na rok sprawdzam ciśnienie w oponach . Oczywiście do zarobkowego transportu się nie nadaje. Dla majsterkowicza moje przebiegi pokazują, że daje radę :). Quote Share this post Link to post Share on other sites