Skocz do zawartości

Zakup nowej przyczepy w Niemczech


gryczak

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie wierzę w cuda, że zapłaci 150 euro, bo to jednak przyczepa.Tak po prawdzie wystarczyłby tylko jeden telefon do Zulassungsstelle i wie ile zapłaci.

 

A ja nigdy w życiu bym nie poszedł na to żeby ktoś mi wysyłał papiery pocztą. Ten tylko coś o tym wie, kto chociaż raz odtwarzał zagubione papiery. Tego nie robi handlarz czy ktokolwiek tylko wszystko jest załatwiane we Flensburgu.Wtedy odbeczałby głośno nawet te 150 Euro.

A myślisz, że jak się rejestruje w Polsce samochody? Ktoś np jedzie do dealera po kwity? Nie, ten je wysyła kurierem. Homologację itp. I po odbiór auta jedziesz z DR i tablicą/tablicami. Nikt niczego na miejscu już nie załatwia. Na miejscu się jedynie tablice montuje i podpisuje protokół odbiorczy i w drogę.

 

Wiec skoro cepa kupiona to co dealer ma do gadania? Po co mu tablice niemieckie,podwójne koszty i dwukrotne łażenie po urzędach, jak może jechać od razu z polskim DR i polską tablicą?

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ale już się pogubiłem a czym rozmawiamy, skoro kupuje tam to chyba przegląd będzie waży i przecież sam nie będzie musiał załatwiać?

Niech poprosi to pewnie i tablice mu załatwią,  to chyba najprostsze i najtańsze rozwiązanie.

 W nowej przyczepie przegląd ma z automatu ważny w rzeszy na 3 lata, więc tam żadnego problemu by nie miał.Tutaj nie wiem , bo to przecież dziki kraj, w którym przepisy zmieniają sięraz w tygodniu.

Oni sami mu tablic nie załatwią, nie dadzą rady, musi tam być osobiście. Jedyna możliwość to musi handlarzowi napisać Vollmacht na załatwienie takiej sprawy i to oczywiście po niemiecku.

A myślisz, że jak się rejestruje w Polsce samochody? Ktoś np jedzie do dealera po kwity? Nie, ten je wysyła kurierem. Homologację itp. I po odbiór auta jedziesz z DR i tablicą/tablicami. Nikt niczego na miejscu już nie załatwia. Na miejscu się jedynie tablice montuje i podpisuje protokół odbiorczy i w drogę. Wiec skoro cepa kupiona to co dealer ma do gadania? Po co mu tablice niemieckie,podwójne koszty i dwukrotne łażenie po urzędach, jak może jechać od razu z polskim DR i polską tablicą?

 

A jak kurier zgubi papiery , albo pies kuriera je zażre to wtedy co? A przecież istnieje taka możliwość. Wtedy kto załatwia papiery we Flensburgu - handlarz , kurier czy właściciel przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowej przyczepie przegląd ma z automatu ważny w rzeszy na 3 lata,
W PL jest tak samo

 

A jak kurier zgubi papiery , albo pies kuriera je zażre to wtedy co? A przecież istnieje taka możliwość. Wtedy kto załatwia papiery we Flensburgu - handlarz , kurier czy właściciel przyczepy?
Juz nie popadajmy w paranoję. Równie dobrze, ten pies może go pożreć pod niemieckimi urzędem. W Polsce w ten sposób rejestruje się przecież dzień w dzień tysiące pojazdów. Nikt nie jeździ do dealera i nie załatwia tam formalności bo mija się to z celem.Jak papiery zaginą, bo tak może się zdarzyć to dealer wyśle je jeszcze raz. Dokumenty, homologacja itp to nie jakieś tajne przez poufne. To wszystko wystawia dealer. U mnie był w papierach błąd w homologacji i do twardego dowodu potrzebna była nowa homologacja i taką nową też dealer dosłał. Bez żadnego problemu. Przecież to tylko wydruk z kompa z piecząkami itp Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL jest tak samo

 

Juz nie popadajmy w paranoję. Równie dobrze, ten pies może go pożreć pod niemieckimi urzędem. W Polsce w ten sposób rejestruje się przecież dzień w dzień tysiące pojazdów. Nikt nie jeździ do dealera i nie załatwia tam formalności bo mija się to z celem.Jak papiery zaginą, bo tak może się zdarzyć to dealer wyśle je jeszcze raz. Dokumenty, homologacja itp to nie jakieś tajne przez poufne. To wszystko wystawia dealer. U mnie był w papierach błąd w homologacji i do twardego dowodu potrzebna była nowa homologacja i taką nową też dealer dosłał. Bez żadnego problemu. Przecież to tylko wydruk z kompa z piecząkami itp

 

 

Nie no , chyba żartujesz - dealer wystawia papiery ! Żarty na bok. dealer może sobie kwitek sprzedaży wystawić i tyle jego. To nawet ja się zagalopowałem pisząc o Flensburgu.We Flensburgu załatwia się nowe papiery jeżeli auto czy tam co innego było już rejestrowane w rzeszy i widnieje w centralnej bazie. Jeżeli jest nowe to ewentualne papiery może tylko wystawić producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no , chyba żartujesz - dealer wystawia papiery ! Żarty na bok. dealer może sobie kwitek sprzedaży wystawić i tyle jego. To nawet ja się zagalopowałem pisząc o Flensburgu.We Flensburgu załatwia się nowe papiery jeżeli auto czy tam co innego było już rejestrowane w rzeszy i widnieje w centralnej bazie. Jeżeli jest nowe to ewentualne papiery może tylko wystawić producent.

A kto wystawia papiery i homologację? No zdziwię Cię. Wszystkie papiery dotyczące sprzedaży, homologację itp potrzebne do rejestracji wystawia dealer. Nawet jak DMC chcesz zmniejszac to będziesz mieć to na papierze od dealera. Dealer to robi w imieniu producenta. Dokładnie tak było w moim przypadku gdzie w imieniu Adrii wszystkie kwity wystawił dealer ze Szczecina. Jedyny papier, który wysłała fabryka Adrii to był certyfikat potwierdzający gwarancję. I też to wyslali już po odbiorze przeze mnie cepy od dealera.

 

Ty naprawdę myślisz, że producent wysyła do każdego kraju komplet dokumentów, robi wszystkie tłumaczenia, tak aby całość była zgodna z lokalnymi przepisami? No tak to nie wygląda. Właśnie od takich spraw są dealerzy, którzy posiadają odpowiednią akredytację producenta i w jego imieniu załatwiają to co trzeba na miejscu.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto wystawia papiery i homologację? No zdziwię Cię. Wszystkie papiery dotyczące sprzedaży, homologację itp potrzebne do rejestracji wystawia dealer. Nawet jak DMC chcesz zmniejszac to będziesz mieć to na papierze od dealera. Dealer to robi w imieniu producenta. Dokładnie tak było w moim przypadku gdzie w imieniu Adrii wszystkie kwity wystawił dealer ze Szczecina. Jedyny papier, który wysłała fabryka Adrii to był certyfikat potwierdzający gwarancję. I też to wyslali już po odbiorze przeze mnie cepy od dealera. Ty naprawdę myślisz, że producent wysyła do każdego kraju komplet dokumentów, robi wszystkie tłumaczenia, tak aby całość była zgodna z lokalnymi przepisami? No tak to nie wygląda. Właśnie od takich spraw są dealerzy, którzy posiadają odpowiednią akredytację producenta i w jego imieniu załatwiają to co trzeba na miejscu.

 

Kochany, żeby pisać - trzeba wiedzieć. kto wystawia do nowej rzeczy tzw. Brief czyli obecnie Zulassungsbescheinigung Teil II ?? Czy to wystawia handlarz ????????

 

Jeżeli dalej będziesz twierdził, że to robi handlarz, to poczytaj sobie gdzie musisz iść żeby Ci to wystawili, jak go zgubisz. Tu pisze wszystko. Po co się kłócić...

 

https://www.nuernberg.de/internet/ordnungsamt/ersatzpapiere.html

 

A to raczej najważniejszy dokument do rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki bez nerwów :] ja tylko chciałem sie poradzić , w końcu pierwszy raz kupuje nowa przyczepę , Obiecuje ze nastepnym razem będe już wiedział . :) . Też poważnie się zastanawiam nad opcja rejestracji przyczepy w Polsce i podróżą z tablica i DR do Niemiec . Jest tylko jedno ale , czy diler wyśle mi dokumenty jeśli nie wpłaciłem 100 % wartości przyczepy . Pracuję w salonie samochodowym w Polsce i my nie robimy z tym problemu , klient płaci zaliczkę np . 1000 zł przy podpisaniu zamówienia , potem jak gośc jest z drugiego końca Polski to jest oczywiste że nie każe mu gonić do mnie do Olsztyna po dokumenty , tylko pakuje mu wszystkie w kopertę  i kurierem wysyłam mu do domu . Gość otrzymuje fakturę , homologację , COC i oswiadczenie o zapłacie akcyzy i dokonuje przelewu. I następnego dnia widzimy sie salonie po odbiór . Problemem jest to że niestety nie znam jezyka niemieckiego . Dziś wysłałem e-maila do dilera z pytaniem czy może mi zorganizować dokumenty na miejscu za niższa cenę , bądż czy wyśle mi wcześniej dokumenty kurierem.

Jestem ciekaw ile bedzie chciał zebym dokonał wpłaty przed tą operacją . Na pewno nie zgodzę się na płatnośc 100 % przed  odbiorem . Z dwóch powodów :

1. Jak zapłacę mu 100% a coś będzie nie tak z przyczepą jestem w znacznie gorszej sytuacji

2. Jak zapłacę mu 100 % i on wyśle dokumenty do rejstracji i pies zje kuriera to jak myślicie kto będzie w du...pie . Oczywiście Ja.

Oczywiście są to czarne scenariusze , ale z racji że 13 lat pracuje w salonie samochodowym to różne czary mary widziałem ...

 

jeśli chodzi o sprawę zapłaty 300 euro za czerwone tablice bo tylko TAKIE SĄ POPRAWNE to oczywiście jest to dużo . Dlatego zaproponowałem mu 150 euro i niech dok. na mnie czekają na miejscu .

Ja wiem że zaraz ktoś napisze że po co przepłacać ale soorki to jest też mój komfort . Drogę będę jak coś dzielił na 2 . Wpierw  z Olsztyna do przyjaciela w Szklarskiej Porębie , tam nocleg i następnego dnia ok 1 w nocy wyjazd po przyczepę . Na miejscu chcę byc ok 9 tak jak wcześnie sie da. Wiadomo ,dokładne obejrzenie przyczepy , sprawdzenie wszytskego na pokładzie , zapłata itp itd . Dlatego tez chcę jak najszybciej wyjechać w drogę powrotną do Szklarskiej . Po drodze muszę zostawic przyczepę gdzieś na zaufanym parkingu w Jeleniej Górze , bo nie będę sie tłuk przyczepą do szklarskiej pod te góry .

Następnie jestem umówiony we środę lub czwartek w Allcampie w Łodzi na montaż movera . Tez muszę być u nich ok 11 tak aby póżnym popołudniem wyjechać do Olsztyna .

 

dla tego opcja nawet zapłaty więcej za tablice wydaje mi sie do przyjęcia, niż latanie i szukanie urzędów i stanie w kolejkach ( poniedziałek ) .

 

Zobaczym co mi odpisze Diler :hmm:


A przyczepa stoi , takie miedzy innymi zdjęcie dostałem

post-14721-0-61585200-1511215614_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kochany, żeby pisać - trzeba wiedzieć. kto wystawia do nowej rzeczy tzw. Brief czyli obecnie Zulassungsbescheinigung Teil II ?? Czy to wystawia handlarz ????????

 

Jeżeli dalej będziesz twierdził, że to robi handlarz, to poczytaj sobie gdzie musisz iść żeby Ci to wystawili, jak go zgubisz. Tu pisze wszystko. Po co się kłócić...

 

https://www.nuernberg.de/internet/ordnungsamt/ersatzpapiere.html

 

A to raczej najważniejszy dokument do rejestracji.

Ale w ogóle wiesz o czym rozmawiamy? Wklejasz link co należy zrobić w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego? Tylko co to ma wspólnego z naszą dyskusją?

 

Ja piszę o dokumentach potrzebnych do pierwszej rejestracji pojazdu w Polsce. Rejestrowałeś jakikolwiek nowy pojazd u nas, że podważasz to co napisałem powyżej?

 

No to zgodnie z przepisami, do rejestracji nowego pojazdu potrzebujesz:

 

- wniosek o rejestrację pojazdu

- dowód własności, w tym wypadku faktura VAT

- świadectwo zgodności, czyli homologacji - to wystawia właśnie dealer w imieniu producenta pojazdu

- karta pojazdu wystawiona przez producenta lub importera ( nie dotyczy przyczep).

 

No to teraz mi powiedz jaki z powyższych dokumentów po zgubieniu tak trudno odtworzyć skoro wszystkie dokumenty do rejestracji wystawia i wysyła dealer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w ogóle wiesz o czym rozmawiamy? Wklejasz link co należy zrobić w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego? Tylko co to ma wspólnego z naszą dyskusją?

 

Ja piszę o dokumentach potrzebnych do pierwszej rejestracji pojazdu w Polsce. Rejestrowałeś jakikolwiek nowy pojazd u nas, że podważasz to co napisałem powyżej?

 

No to zgodnie z przepisami, do rejestracji nowego pojazdu potrzebujesz:

 

- wniosek o rejestrację pojazdu

- dowód własności, w tym wypadku faktura VAT

- świadectwo zgodności, czyli homologacji - to wystawia właśnie dealer w imieniu producenta pojazdu

- karta pojazdu wystawiona przez producenta lub importera ( nie dotyczy przyczep).

 

No to teraz mi powiedz jaki z powyższych dokumentów po zgubieniu tak trudno odtworzyć skoro wszystkie dokumenty do rejestracji wystawia i wysyła dealer?

Jacku , właśnie w tym rzecz że nie wiem jak jest w kwestii przyczepy jesli chodzi o COC . dodatkowo w Niemczech , Bo jesli chodzi o auta w Polsce to COC , wystawia firma satiz .

Dla tego mam wątpliwośći . Dzięki Wam też wydrążyłem temat tablic . I wiem że wchodzą w rachube tylko te czerwone . No chyba że ktoś chce coś mieć  na niby ....

Temat jest potwierdzony na Policji niemieckiej i jasno jest tam powiedziane że te tablice po zmianach przepisów mogą byc wydawane tylko dla właścicieli obywateli Niemiec . Są wązne tylko na terenie kraju w którym są wystawione i tylko tam obwiązuje ich OC .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku , właśnie w tym rzecz że nie wiem jak jest w kwestii przyczepy jesli chodzi o COC . dodatkowo w Niemczech , Bo jesli chodzi o auta w Polsce to COC , wystawia firma satiz .

 

 

Co to jest COC? :)

 

No u mnie wszystkie kwity wystawiał dealer z Polski + papier, że jest oficjalnym przedstawicielem Adrii w Polsce i działa w jej imieniu na terenie naszego kraju. Jak pisałem powyżej. Jedyny papier, który otrzymałem od Adrii to był certyfikat gwarancji wystawiony po odbiorze przeze mnie cepy - czyli wtedy kiedy gwarancja została uruchomiona w systemie Adrii. U mnie rejestracja w maju tego roku, więc dość świeże dane jednak - chyba nic od tego czasu się nie zmieniło. Myślę, że w DE są takie same procedury i też dealer wystawia wszystkie kwity, a jak nie to z pewnością ma homologację wystawioną przez upoważniony podmiot.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Dziś wysłałem e-maila do dilera z pytaniem czy może mi zorganizować dokumenty na miejscu za niższa cenę ,

 

jeśli chodzi o sprawę zapłaty 300 euro za czerwone tablice bo tylko TAKIE SĄ POPRAWNE to oczywiście jest to dużo . Dlatego zaproponowałem mu 150 euro i niech dok. na mnie czekają na miejscu .

 

 

Już Ci pisałem, że handlarz nawet jak się zgodzi załatwić wszystkie formalności rejestracyjne to i tak nie będzie w stanie tego zrobić.Nie ma na to siły. Jedyna możliwość to musisz go do tego upoważnić, czyli napisać tzw. Vollmacht. Bez tego handlarz nie załatwi nic.

Tu masz wzór takiego Vollmachtu:

 

https://www.frankfurt.de/sixcms/media.php/1335/Kfz-Zulassung%2C%20Vollmacht.pdf

 

Na dodatek - oby ten Vollmacht wystarczył.Czasami urzędy wymagają potwierdzenia urzędowego takiego Vollmachtu. Nie wszędzie to wymagają, ale zdarza się.

Ale w ogóle wiesz o czym rozmawiamy? Wklejasz link co należy zrobić w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego? Tylko co to ma wspólnego z naszą dyskusją?

 

Ja piszę o dokumentach potrzebnych do pierwszej rejestracji pojazdu w Polsce. Rejestrowałeś jakikolwiek nowy pojazd u nas, że podważasz to co napisałem powyżej?

 

No to zgodnie z przepisami, do rejestracji nowego pojazdu potrzebujesz:

 

- wniosek o rejestrację pojazdu

- dowód własności, w tym wypadku faktura VAT

- świadectwo zgodności, czyli homologacji - to wystawia właśnie dealer w imieniu producenta pojazdu

- karta pojazdu wystawiona przez producenta lub importera ( nie dotyczy przyczep).

 

No to teraz mi powiedz jaki z powyższych dokumentów po zgubieniu tak trudno odtworzyć skoro wszystkie dokumenty do rejestracji wystawia i wysyła dealer?

 

Po pierwsze - on nie kupuje przyczepy w Polsce tylko w Niemczech.Więc nie pisz pierdołów o Polsce. każdy pojazd w Niemczech dostaje dopuszczenie do ruchu i to się nazywa  po dawnemu Brief. tego nie wystawia handlarz tylko urząd. Już Ci pisałem, że handlarz to sobie może fakturę lub kwitek sprzedaży wystawić a nie Brief.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kalapan, dnia 20 List 2017 - 23:26, napisał:

Już Ci pisałem, że handlarz nawet jak się zgodzi załatwić wszystkie formalności rejestracyjne to i tak nie będzie w stanie tego zrobić.Nie ma na to siły. Jedyna możliwość to musisz go do tego upoważnić, czyli napisać tzw. Vollmacht. Bez tego handlarz nie załatwi nic.

 

 

Ale co ma handlarz załatwiać? Rejestrację w Polsce?

 

Po pierwsze - on nie kupuje przyczepy w Polsce tylko w Niemczech.Więc nie pisz pierdołów o Polsce. każdy pojazd w Niemczech dostaje dopuszczenie do ruchu i to się nazywa  po dawnemu Brief. tego nie wystawia handlarz tylko urząd. Już Ci pisałem, że handlarz to sobie może fakturę lub kwitek sprzedaży wystawić a nie Brief.

 

A co ma za znaczenie miejsce zakupu nowego pojazdu? Przepisy dotyczące homologacji są wspólne dla całej UE. Faktura VAT musi być zgodna z przepisami UE. Co klienta z Polski interesuje niemiecki urząd skoro polski kupujący na podstawie niemieckiej faktury VAT i niemieckiej homologacji rejestruje pojazd w Polsce po uprzednim przetłumaczeniu ewentualnym dokumentów. Na podstawie wniosku o rejestrację nowego pojazdu wydany zostaje tymczasowy dowód rejestracyjny i tablica. Z tą tablicą i z tym DR polski kupujący udaje się do Niemiec celem odbioru przyczepy. Zakłada tablicę i odjeżdza. Co go obchodzi niemiecki urząd w ogóle, który w tym wypadku nie jest nawet stroną ani nie ma nic do gadania, a zakupiony pojazd nie był i nie będzie w ogóle zarejestrowany w DE?

 

Ja już kończę dyskusję bo wygląda mi na to, że nie miałeś nigdy styczności z rejestracja nowego pojazdu i mieszasz niemiecki urząd z polskim, zupełnie niepotrzebnie komplikujesz a sprawa jest banalnie prosta. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma handlarz załatwiać? Rejestrację w Polsce?

 

 

A co ma za znaczenie miejsce zakupu nowego pojazdu? Przepisy dotyczące homologacji są wspólne dla całej UE. Faktura VAT musi być zgodna z przepisami UE. Co klienta z Polski interesuje niemiecki urząd skoro polski kupujący na podstawie niemieckiej faktury VAT i niemieckiej homologacji rejestruje pojazd w Polsce po uprzednim przetłumaczeniu ewentualnym dokumentów. Na podstawie wniosku o rejestrację nowego pojazdu wydany zostaje tymczasowy dowód rejestracyjny i tablica. Z tą tablicą i z tym DR polski kupujący udaje się do Niemiec celem odbioru przyczepy. Zakłada tablicę i odjeżdza. Co go obchodzi niemiecki urząd w ogóle, który w tym wypadku nie jest nawet stroną ani nie ma nic do gadania?

 

Człowieku - parę postów wyżej pisaliśmy o tym, że dokumenty mogłyby zaginąć gdzieś po drodze.Napisałem, że gdyby tak się stało to mogą być problemy z odtworzeniem tych dokumentów , bo część z nich jest urzędowa, a nie tylko od handlarza.Ty stwierdziłeś , że handlarz w Niemczech wystawia wszystkie dokumenty i on w razie czego wystawi drugie. Ja stwierdziłem, że tak nie jest, bo choćby Brief wystawia urząd, a nie handlarz. A teraz wszystko odkręcasz jak kota ogonem i mieszasz w to polskie przykłady.

 

Jasną sprawą jest, że jak mu handlarz wyśle wszystkie dokumenty do Polski, to on sobie tutaj zarejestruje tak jak będzie chciał i żadnych problemów miał nie będzie. Jednym słowem  skoro wiesz , że w tamtej kwestii nie masz racji to teraz nie odkręcaj kota ogonem w dziwny sposób, pisząc mi o jakiś polskich przepisach.Nie o tym była wcześniej mowa.

Przepisy są różne w wielu krajach. W Polsce na przyczepę nie wystawiają Książki pojazdu, a w Niemczech na przyczepę Brief jednak jest.

A  tak na marginesie - kto w Polsce wystawia książkę pojazdu - urząd czy handlarz? Bo skoro twierdziłeś , że w Niemczech handlarz może wszystkie dokumenty odnowić. to może w Polsce też handlarz może książkę pojazdu wystawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma handlarz załatwiać? Rejestrację w Polsce?

 

 

A co ma za znaczenie miejsce zakupu nowego pojazdu? Przepisy dotyczące homologacji są wspólne dla całej UE. Faktura VAT musi być zgodna z przepisami UE. Co klienta z Polski interesuje niemiecki urząd skoro polski kupujący na podstawie niemieckiej faktury VAT i niemieckiej homologacji rejestruje pojazd w Polsce po uprzednim przetłumaczeniu ewentualnym dokumentów. Na podstawie wniosku o rejestrację nowego pojazdu wydany zostaje tymczasowy dowód rejestracyjny i tablica. Z tą tablicą i z tym DR polski kupujący udaje się do Niemiec celem odbioru przyczepy. Zakłada tablicę i odjeżdza. Co go obchodzi niemiecki urząd w ogóle, który w tym wypadku nie jest nawet stroną ani nie ma nic do gadania, a zakupiony pojazd nie był i nie będzie w ogóle zarejestrowany w DE?

 

Ja już kończę dyskusję bo wygląda mi na to, że nie miałeś nigdy styczności z rejestracja nowego pojazdu i mieszasz niemiecki urząd z polskim, zupełnie niepotrzebnie komplikujesz a sprawa jest banalnie prosta. 

 

Popatrz sam jak się kompletnie pogubiłeś w tym wszystkim.Ja w poście 101 piszę do gryczaka o ewentualnym Vollmachcie dla niemieckiego handlarza żeby mógł mu zarejestrować przyczepę na  zjazdowe tablice. Popatrz po jakim odnośniku to piszę. Po tym jak gryczak stwierdził, że jednak pogada z handlarzem o tablicach zjazdowych, żeby mu za 150 euronów załatwił.A z czym Ty wyskakujesz?

Ano z tym - " Ale co ma handlarz załatwiać? Rejestrację w Polsce?"

 

Nic nie czytałeś ze zrozumieniem i wyskakujesz jak Filip z konopii  :]   :] 

I tak pogubiłeś się ze wszystkim, ale to nie grzech  :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku - parę postów wyżej pisaliśmy o tym, że dokumenty mogłyby zaginąć gdzieś po drodze
 Dokumenty potrzebne do rejestracji. Czyli homologacja i faktura VAT. O tym pisaliśmy.  

 

.Napisałem, że gdyby tak się stało to mogą być problemy z odtworzeniem tych dokumentów , bo część z nich jest urzędowa, a nie tylko od handlarza.Ty stwierdziłeś , że handlarz w Niemczech wystawia wszystkie dokumenty i on w razie czego wystawi drugie. 
 Zgadza się. Wszystkie dokumenty potrzebne do rejestracji wystawia dealer. W razie zgubienia homologacji czy faktury wystawi je jeszcze raz. Gdzie tu widzisz rolę urzędu?  

 

Ja stwierdziłem, że tak nie jest, bo choćby Brief wystawia urząd, a nie handlarz. 
 Jaki Brief przy zakupie nowego pojazdu i rejestrowaniu go w Polsce po raz pierwszy? Do rejestracji nowego pojazdu w Polsce po raz pierwszy nie jest potrzebny żaden brief. Od dealera wystarczy homologacja i faktura. 

 

A teraz wszystko odkręcasz jak kota ogonem i mieszasz w to polskie przykłady. 
 Ja coś mieszam? Ja odkręcam? Nie zrozumiałeś niczego i sam wywijasz kota ogonem. Wróć do początku dyskusji mojej, gdzie pisałem o rejestracji w PL. Bo od początku piszę, aby zarejestrować przyczepę w Polsce, bo wyjdzie go to 150 zł a nie 150 euro. Więc o jakim przykładzie mam mówić? Po co ma rejestrować pojazd w DE, skoro może od razu w PL? Jesteśmy w Polsce i tutaj obowiązują polskie przepisy i o takich rozmawiamy w przypadku bezpośredniej rejestracji pojazdu w Polsce. 

 

Jasną sprawą jest, że jak mu handlarz wyśle wszystkie dokumenty do Polski, to on sobie tutaj zarejestruje tak jak będzie chciał i żadnych problemów miał nie będzie 
 Wreszcie zrozumiałeś. 

 

 Jednym słowem  skoro wiesz , że w tamtej kwestii nie masz racji to teraz nie odkręcaj kota ogonem w dziwny sposób, pisząc mi o jakiś polskich przepisach.Nie o tym była wcześniej mowa.
 W jakiej kwestii nie mam racji? Przecież od początku piszę o rejestracji w Polsce. Jedyną osobą, która miesza przepisy jesteś Ty, gdzie wyskakujesz z jakimś briefem i niemieckimi przepisami, które w przypadku rejestracji w Polsce nie będą mieć akurat żadnego znaczenia. 

 

Przepisy są różne w wielu krajach. W Polsce na przyczepę nie wystawiają Książki pojazdu, a w Niemczech na przyczepę Brief jednak jest.
 O jakiej książce pojazdu mówisz? I co Cię interesuje ten niemiecki brief, skoro przyczepa byłaby pierwszy raz zarejestrowana w Polsce? W takim wypadku nie potrzeba żadnego Briefu. Mówimy o nowym pojeździe a nie o 10 letnim mercu od jakiegoś Turka.  

 

A  tak na marginesie - kto w Polsce wystawia książkę pojazdu - urząd czy handlarz?
 Książkę pojazdu? Nie pomyliło Ci się z kartą pojazdu, a tą w Polsce wystawia Importer/producent. Z kartą pojazdu idziesz zarejestrować pojazd. Jeśli karta pojazdu nie była wydana, a tak byłoby w przypadku zakupu samochodu za granicą, to kartę pojazdu wyda wtedy polski urząd. Przy przyczepie nie ma karty pojazdu, więc kupującego ona nie interesuje. Jemu potrzeba od dealera jedynie homologacji i faktury. Podsumowując, najtańszą i najszybszą i najbezpieczniejszą opcją jest rejestracja od razu w Polsce. Zrobi to od razu i będzie mieć z głowy.

 

.Ja w poście 101 piszę do gryczaka o ewentualnym Vollmachcie dla niemieckiego handlarza żeby mógł mu zarejestrować przyczepę na zjazdowe tablice
Tak, tu masz rację, że bez sensu odpisywałem Tobie, kiedy Ty odpisywałeś Gryczakowi Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.