Skocz do zawartości

Przyczepa kempingowa dla mondeo mk4


jarek87

Rekomendowane odpowiedzi

Da się bez problemu, ja 3 miesiące temu zamontowałem zwykły hak i to używkę.Najmniejszego problemu nie miałem z wbiciem go do dowodu.

To widać znajomość przepisów u diagnostów. Wszystkie montowane haki muszą mieć odpinaną kulę.

 

Co najśmieszniejsze nie ma przepisu zabraniającego jazdy z założoną kulą bez podpiętej przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z hakiem przez Europę


Dojeżdżając do zachodniej granicy wielu kierowców pojazdów wyposażonych w system holowniczy, zastanawia się, co należy zrobić z wystającą kulą. Niektórzy demontują ją przed przejazdem przez granicę. Inni, kierując się wcześniejszym doświadczeniem, pozostawiają kulę zamontowaną, nakładając jedynie tzw. „czerwony kapturek” – element ochronny zwiększający widoczność wystającej części haka. Obydwa rozwiązania są zgodne z prawem.


Polscy kierowcy w przypadku kontroli drogowej w państwach, w których zabronione jest poruszanie się z nieużywaną kulą mogą powołać się na dodatkowe regulacje chroniące ich prawa, jako użytkowników dróg niezameldowanych w danym kraju. Mianowicie na Konwencję Wiedeńską o ruchu drogowym.


– Konwencja Wiedeńska gwarantuje kierowcom poruszanie się po terenie państw sygnatariuszy z wyposażeniem pojazdu, które obowiązuje na terytorium kraju zarejestrowania pojazdu. Stąd właśnie wynika możliwość poruszania się z hakiem holowniczym nie ciągnącym przyczepy jedynie z ochronnym „czerwonym kapturkiem”. W praktyce wskazane jest jednak stosowanie się do przepisów obowiązujących w danym kraju – wyjaśnia Paulina Chmielińska, specjalistka ds. turystyki i informacji PZM INFO.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widać znajomość przepisów u diagnostów. Wszystkie montowane haki muszą mieć odpinaną kulę.

 

Co najśmieszniejsze nie ma przepisu zabraniającego jazdy z założoną kulą bez podpiętej przyczepy

 

Coś się zmieniło w przepisach w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy?

Pytam, bo nie śledziłem tego.

Od kiedy dokładnie jest w Polsce obowiązek montażu haka wypinanego, jeśli rzeczywiście jest :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się bez problemu, ja 3 miesiące temu zamontowałem zwykły hak i to używkę.Najmniejszego problemu nie miałem z wbiciem go do dowodu.

No bo masz hak z możliwością zdemontowania. Zabronione są haki stałe. Ty pewnie masz na śruby

Coś się zmieniło w przepisach w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy?

Pytam, bo nie śledziłem tego.

Od kiedy dokładnie jest w Polsce obowiązek montażu haka wypinanego, jeśli rzeczywiście jest :hmm:

Wszystkie są demontowalne, tylko niektóre po odkręceniu śrub :-) Czyli nic się nie zmieniło. Hak z kulą na śruby spełnia wymogi demontowalnej kuli haka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z hakiem przez Europę

Dojeżdżając do zachodniej granicy wielu kierowców pojazdów wyposażonych w system holowniczy, zastanawia się, co należy zrobić z wystającą kulą. Niektórzy demontują ją przed przejazdem przez granicę. Inni, kierując się wcześniejszym doświadczeniem, pozostawiają kulę zamontowaną, nakładając jedynie tzw. „czerwony kapturek” – element ochronny zwiększający widoczność wystającej części haka. Obydwa rozwiązania są zgodne z prawem.

Polscy kierowcy w przypadku kontroli drogowej w państwach, w których zabronione jest poruszanie się z nieużywaną kulą mogą powołać się na dodatkowe regulacje chroniące ich prawa, jako użytkowników dróg niezameldowanych w danym kraju. Mianowicie na Konwencję Wiedeńską o ruchu drogowym.

– Konwencja Wiedeńska gwarantuje kierowcom poruszanie się po terenie państw sygnatariuszy z wyposażeniem pojazdu, które obowiązuje na terytorium kraju zarejestrowania pojazdu. Stąd właśnie wynika możliwość poruszania się z hakiem holowniczym nie ciągnącym przyczepy jedynie z ochronnym „czerwonym kapturkiem”. W praktyce wskazane jest jednak stosowanie się do przepisów obowiązujących w danym kraju – wyjaśnia Paulina Chmielińska, specjalistka ds. turystyki i informacji PZM INFO.

 

Nie dodałeś tego

 

Problemy mogą pojawić się także w innej sytuacji - kiedy poruszając się z wystającą kulą zaczepu, zostaniemy uderzeni przez jadący za nami samochód. Jeśli takie zdarzenie będzie miało miejsce np. w Niemczech, firma ubezpieczeniowa może wnioskować o pokrycie przez nas części kosztów naprawy szkód w samochodzie sprawcy. Chociaż to nie my doprowadziliśmy do tego wydarzenia, to zamontowany w naszym samochodzie zaczep spowodował rozleglejsze uszkodzenia, niż gdyby pojazd poruszał się bez niego.

 

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-demontowac-czy-zostawiac-jak-to-jest-z-tym-hakiem,nId,2181143#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wszystkie są demontowalne, tylko niektóre po odkręceniu śrub :-) Czyli nic się nie zmieniło. Hak z kulą na śruby spełnia wymogi demontowalnej kuli haka"

 

Jacku, pisałem o "wypinanych", nie demontowanych, bo zdemontować można każdy hak - to oczywiste.
Od kiedy nie można zamontować haka stałego (bez śrub, zatrzasków, układów elektrycznych itd.)?
Pytam oczywiście o Polskę, ponieważ poza granicami wiem, a naszych przepisów w tym zakresie nie śledziłem od ponad roku.
Interesowałby mnie konkretny namiar lub cytat z przepisów obecnie obowiązujących - ktoś, coś :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dodałeś tego

 

Nie wiem jak jest w niemczech, ale w Polsce koledze w hak nie wypiety wjechała jakaś Pani i nie było problemu z wypłatą z OC sprawcy czyli tej Pani. Gdyby było miejsce i pole do "czepiania się" przez firmy ubezpieczeniowe w Polsce z powodu nie wypiętego haka firmy ubezpieczeniowe na pewno by to wykorzystywały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o plany wyjazdów to prawdopodobnie na początek włochy oraz południe europy ...

 

Na początek to jednak proponowałbym jeden, dwa wyjazdy w kraju żeby nauczyć się jeździć i manewrować z przyczepą, poznać ją i ewentualnie doposażyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek to jednak proponowałbym jeden, dwa wyjazdy w kraju żeby nauczyć się jeździć i manewrować z przyczepą, poznać ją i ewentualnie doposażyć.

To nie jest jakaś tajemna wiedza o jeździe i manewrach, bez przesady z tym.

 

Wysłane z mojego Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, osiemnastolatki po zdaniu prawka też wsiadają do 200- konnych beemek. W końcu też żadna wiedza tajemna - cztery kółka, trzy pedały i kierownica.

W czym widzisz problem,  mój syn zdał prawko ma 18 lat i świetnie daje sobie radę jeżdżąc nie tylko osobówką.  Nie mierz wszystkich jedną miarą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - dlatego nie można mówić, że jazda i manewry to żadna wiedza tajemna. Ja osobiście wolałbym "wyczuć" przyczepę na weekendowym wyjeździe - przy okazji sprawdzić, czy nie ma jakichś niedomagań, niż ruszyć od razu na południe Europy. Zwłaszcza, jeśli ma to być pierwszy raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.