Jump to content
Commander

Przegląd rejestracyjny pojazdu ze stałym 4X4

Recommended Posts

Cezarr

Ale mowa o każdym stałym napędzie 4x4 :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

OK. Kumam.

Mam ten N przy reduktorze, ale jego się odłącza szpikulcem.

Pan diagnost niczego takiego nie miał.

Wyczytałem w necie, że temat załatwiają najazdy zamiast wszechobecnych rolek.

Są dopuszczalne dwa rodzaje przyrządów do badania hamulców - rolkowe i płytowe, najazdy=płytowe. Rzadziej stosowane zamiast rolek, rolki są bardziej uniwersalne.

Niestety, w wymaganiach technicznych (przepisy) dla SKP i OSKP jest wymienione rolkowe urządzenie do badania hamulców i jego charakterystyka, ale w tychże przepisach nie ma słówka o doposażeniu ich w elementy służące badaniu pojazdów z napędem 4x4, czyli - patrząc na przepisy, płyty rolkowe/dodatkowe rolki są wyposażeniem, które szanująca się SKP/OSKP może mieć, ale nie musi. Skoro nie musi, to przeważnie nie wbija się w koszty, bo po co. Urządzenia dla SKP/OSKP sprzedawane są w zestawach, w których też nie ma z założenia takiego "doposażenia".

 

Może warto poszukać stacji diagnostycznej, w której robią przeglądy samochody przeznaczonych w cięższy teren - np. energetyki, spółek kolejowych (zwłaszcza SOK-u) Tam są większe szanse na to że będą mieli dodatkowe rolki/przyrząd płytowy.

Żeby nie być gołosłownym, w Łodzi jest taka SKP zakładów energetycznych na Rokicińskiej 144, dzwoniłem tam, mają przyrząd rolkowy i rolki wolnobieżne, zero zdziwienia - tak, podstawiamy pod drugą oś przy badaniu hamulców. Z metra gość wiedział o co kaman na hasło "stały napęd na cztery łapy" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Do 500 metrów od domu mam 3 stacje diagnostyczne a tułać się będzie trzeba na drugi koniec miasta...

Czyli jednak lepiej będzie nie kusić losu i niczego nie rozpinać tylko jechać na właściwą stację.

Edited by Commander (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Jak chcesz mieć spokój o napęd (gdyby diagnosta przeholował z rolkami, albo w ogóle nie przejmował się tym, że masz stały napęd 4x4 i bagatelizował sprawę) - to należałoby znaleźć stację, na której mają urządzenie płytowe lub dodatkowe dostawiane rolki. A przede wszystkim taką, gdzie - jak w w/w przykładzie - nie patrzą jak na idiotę jeśli o to pytasz, i traktują to jako normalną procedurę. Gość już na telefon, bez zbędnego tłumaczenia, potraktował to jako oczywistą oczywistość, w tonie lekkiego zdziwienia że ktoś w ogóle mógłby wpaść na inny pomysł. Ogólnie taki diagnosta zyskuje w moich oczach na wiarygodności.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bartolini

Robiłem przegląd mojego Subaru niedawno i diagnosta testował każde koło z osobna. Wszystko wyglądało ok. Tez myślałem że będzie problem i że auto musi stać na rolkach na wszystkich kołach, ale diagnosta mnie wyśmiał i powiedział że za dużo się internetów naczytałem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Skoro tak, to po co są inne płyty diagnostyczne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukpyr

Robiłem przegląd mojego Subaru niedawno i diagnosta testował każde koło z osobna. Wszystko wyglądało ok. Tez myślałem że będzie problem i że auto musi stać na rolkach na wszystkich kołach, ale diagnosta mnie wyśmiał i powiedział że za dużo się internetów naczytałem

I bardzo dobrze robił jak kazde z osobna na urządzeniu rolkowym,równą siłe hamowania w takim przypadku inaczej nie sprawdzisz

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Commander, stały 4x4 ale ustawienie nie w lock tylko w auto.

Rolki te lepsze (sam miałem tak badanego swojego X) maja program 4x4. Diagnosta zapytał jak mam ustawione napędy, przełączył rolki w ten program i wtedy mimo, że nic nie podkładał auto nie zjechało.

Zapytałem czemu to mi wyjaśnił, że jest to program własnie do aut 4x4 a że nie jest pewien jak mój X się zachowa to korzysta z tego programu. W nim każde z kół napędzane jest osobno i w innym czasie (w danej chwili bada się hamulce tylko jednego koła i tylko ono jest napędzane).

Właśnie po to aby robić przeglądy aut 4x4. Jak to powiedział 1 nq 10 stacji zainwestowała w lepszy sprzęt ale za to tylko ta 1 na 10 jest wybierana przez ludzi z autami 4x4 czyli jak napisał Bartolini.

Jak diagnosta nie wie co z tym zrobić i czy robią 4x4 to nawet nie ma po co wjeżdżać a rozpinać napędów itd to tym bardziej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Odświeżę trochę temat Jacka. Czy wie ktoś, jak omawiana sprawa wygląda np. w przypadku X5 - napęd  xDrive z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
W dniu 27.06.2017 o 13:12, strus251 napisał:

Rolki te lepsze (sam miałem tak badanego swojego X) maja program 4x4. Diagnosta zapytał jak mam ustawione napędy, przełączył rolki w ten program i wtedy mimo, że nic nie podkładał auto nie zjechało.

Potwierdzam. Byłem na przeglądzie z Audi Q7. Musi być specjalny program do 4x4 i wtedy nic nie trzeba rozłączać i kombinować. 

Tylko diagnosta trochę więcej się rusza :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Walt

Taki tryb powinien diagnosta włączyć.

20190129_082558.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
poziom

Ciekawy temat. Ja mam stały 4x4, nie da się nic odpiąć.

Robiłem przegląd w Andrespolu bo (okazało się, że chyba jednak słusznie) założyłem, że KAŻDA stacja powinna być przygotowana.

I niespodzianki nie było. Najpierw jedna oś na dostawianych rolkach, potem druga. Przeciez inaczej by mi napęd uszkodzili....

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
49 minut temu, poziom napisał:

Robiłem przegląd w Andrespolu bo (okazało się, że chyba jednak słusznie) założyłem, że KAŻDA stacja powinna być przygotowana.

Powinna ale raczej nie jest. Pytałem na okręgówce jak to z tym jest. Powiedzieli, że należy się dopytać przed przeglądem, a przynajmniej zgłosić napęd na 4 buty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
poziom

To wygląda na to, że miałem farta. 

Inna sprawa, że diagnosta jeździ CR-V'ką, a ja upewniłem sie, że wie że ma do czynienia z 4x4 :p.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

No tak,  OSKP Andrespol i wszystko jasne ;).

Miałeś szczęście. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...